dedLy_sCoRpIoN Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 (endret) Har satt Mozilla Firefox som default nettleser, men når eg åpner sider gjennom msn (space,mail) så blir dei automatisk åpna i internett explorer. Er det ein måte eg kan få MSN til å bruke Firefox istaden? Endret 26. februar 2007 av dedLy_sCoRpIoN
Melfacion Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 det er mulig å avinstallere internet explorer via "legg til/fjer programvare" / "windows komponenter", men husker ikke om dette løser problemet...
HulkHaugen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 det er mulig å avinstallere internet explorer via "legg til/fjer programvare" / "windows komponenter", men husker ikke om dette løser problemet... 8029139[/snapback] Dette er ikke å anbefale da du ikke kan bruke windows update med firefox
Melfacion Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 slutter windows update å gå automatisk også da? min oppdatering av windows foregår ved at jeg klikker på ikonet i taskbaren som sier at nye oppdateringer er klare til meg...
Xpi Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 det er mulig å avinstallere internet explorer via "legg til/fjer programvare" / "windows komponenter", men husker ikke om dette løser problemet... 8029139[/snapback] Avinstallere Internet Exlorer gjennom "legg til/fjern programmer"? Er du sikker på det ?? Sist jeg brukte XP så var Internet Explorer tett integrert i Windows og det var ikke bare bare å avinstallere det.
qualbeen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 det går ikke an å avinstallere Internet Explorer. punktum. det er mulig man klarer å fjerne en og annen snarvei ved å gå igjennom "windows komponenter" under "legg til/fjern programmer" på kontroll-panelet. Men det vil ikke ha noen virkning på IE - denne er fortsatt installert Hvis FF er satt som default nettleser bør linker i word,mail m.m åpnes i firefox. Msn messenger er litt spesiell: der har utvilkerne bedt programmet om å åpne IE og hotmail-siden når man trykker på mail-ikon, framfor å gå til default nettleser. Feilen ligger altså i MSN! (linker du får tilsendt i chat, skal derimot åpnes i Firefox)
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Skrevet 27. februar 2007 Så det er ingen måte å få MSN til å bruke Firefox til mail?
qualbeen Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 jeg tror ikke du klarer å få mail-ikonet i MSN messenger til å åpne firefox og hotmail nei.. Men hva med å ha en snarvei/bokmerke i FF til hotmail? Eller link fra skrivebordet til hotmail.com? (opprett linker til nettsidre ved å høyreklikke -> ny snarvei)
darkness| Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Med SP2 kan du deaktivere IE, men ikke avinnstallere det. Har du prøvd å deaktivere IE og velge Mozilla Firefox som standard?
qualbeen Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Med SP2 kan du deaktivere IE, men ikke avinnstallere det. Har du prøvd å deaktivere IE og velge Mozilla Firefox som standard?8044923[/snapback] Korleis kan man deaktivere? Sitter på linux nå, men har lyst til å teste når jeg kommer hjem.. Kan ikke du lage en "trykk & lær" guide om hvordan deaktivere?
shabador Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Det vil nok ikke fungere. Eneste metoden for å fjerne Internet Explorer som er meg bekjent er å strippe den fra installasjons-cd'en ved bruk av programmet nlite, og det er ikke anbefalt å gjøre. Og selv om du fjernet IE, vil nok ikke det hjelpe deg med MSN-problemet ditt. Som Qualbeen sier, så vil MSN åpne mail i Internet Explorer samma hva. Om ikke IE er i windows, vil høyst mulig MSN få en feilmelding når den prøver å åpne mailen, siden den ikke ser etter alternative muligheter.
Melfacion Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 men hva med alle disse modifikasjonene du kan laste ned til messenger? (MSN Plus og slikt) går det an å endre standard nettleser for åpning av mail i disse?
darkness| Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Med SP2 kan du deaktivere IE, men ikke avinnstallere det. Har du prøvd å deaktivere IE og velge Mozilla Firefox som standard?8044923[/snapback] Korleis kan man deaktivere? Sitter på linux nå, men har lyst til å teste når jeg kommer hjem.. Kan ikke du lage en "trykk & lær" guide om hvordan deaktivere? 8044935[/snapback] Uhm. Jeg har det desverre ikke foran meg, men på startmenyen skal du ha noe som heter set program and access defaults eller noe i den duren. Der kan du velge hva som skal brukes som standard.
qualbeen Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 aha. joda, jeg fikk satt Opera som standard nettleser og valgte tilogmed at jeg ikke skulle ha tilgang til IE. Like fullt: epost-knappen i MSN spretter opp i IE
darkness| Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Det er nok sikkert ikke noe å gjøre med det, unless du har en modifikasjon til msn eller bruker en annen klient. Trossalt er det Microsoft som har laget Live Messenger, og de har en tendens til å låse ting til sine egne applikasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå