Gå til innhold

Noen diablo 2 spillere her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke helt sikker på det selv.  :p

Men synes at "Static field" høres ut som et must. Liker også "Frost nova", men vet ikke om lightning eller fire har lignende spells som den "frost nova". :hmm:

9297228[/snapback]

 

Static er "one skill wonder", ikke putt mer en en skill i den(men putt alltid 1 skill så du kan bruke den på bosser)

 

Frost nova duger desverre ikke opover i vansklighetsgradene.

 

skillene som er noe verdt i de forskjellige trea er:

 

fire - meteor og firewall

cold - orb og blizzard

lightning - lightning og chain lightning

(og masteriane for hvert tre såklart)

 

Uansett hva du velger må du ha 1 poeng i static field og teleport.

 

Og som noen sa før her, aldri sats på energy eller warmth, manapots er billig og insight har du vandligvis når du starter nightmare(eller tidligere).

 

Min favoritt er orb/meteor sorc, ho kan soloe på alle de stedene som gir bra drops.

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på det selv.  :p

Men synes at "Static field" høres ut som et must. Liker også "Frost nova", men vet ikke om lightning eller fire har lignende spells som den "frost nova". :hmm:

9297228[/snapback]

 

Static er "one skill wonder", ikke putt mer en en skill i den(men putt alltid 1 skill så du kan bruke den på bosser)

 

Frost nova duger desverre ikke opover i vansklighetsgradene.

 

skillene som er noe verdt i de forskjellige trea er:

 

fire - meteor og firewall

cold - orb og blizzard

lightning - lightning og chain lightning

(og masteriane for hvert tre såklart)

 

Uansett hva du velger må du ha 1 poeng i static field og teleport.

 

Og som noen sa før her, aldri sats på energy eller warmth, manapots er billig og insight har du vandligvis når du starter nightmare(eller tidligere).

 

Min favoritt er orb/meteor sorc, ho kan soloe på alle de stedene som gir bra drops.

9297576[/snapback]

 

 

Godt svar :thumbup:

 

Hva er insight?

 

Men hvis jeg skal ha 1 poeng på static field og teleport, så må jeg jo fylle opp under. Går jo noen poeng der også.

 

Også det med manapots. Bruker du de veldig ofte, slikt at når du går ut fra en "by" så er inventorien småfull?

 

Men den favoritten din, den skjønte jeg ikke helt. Går ikke mange poeng til spille hvis du skal fokusere inne to forskjellige tre? :hmm:

Lenke til kommentar
Men den favoritten din, den skjønte jeg ikke helt. Går ikke mange poeng til spille hvis du skal fokusere inne to forskjellige tre? :hmm:

9297920[/snapback]

 

orb/meteor er litt svak i starten, det er riktig. Skal gi en ca levelguide for skills her:

 

lvl1-5: 1 Frozen armor, warmth, fire bolt og ice bolt, spar resten

lvl6-11: 1 frost nova, iceblast, inferno, static field og telekiness, spar resten

lvl12-17: 1 blaze og resten i fireball

lvl18: 1 teleport

lvl19-23: 1 glacial spike og firewall (runeordet leaf er kjekt i lvl19+ 2 socket stav med tir + ral)

24-27: 1 blizzard og resten i meteor

28-29: spar

30: 1 orb, fire mastery og cold mastery

31-XX: max frozen orb

xx-xx: max meteor

 

dette burde du klare på rundt 50 levels, etter det er det litt forskjellige veier å gå, pompe mer i fire og cold mastery er lurt hvis du skal spille sammen med andre(for å maksimere skaden).

 

For soloing liker jeg best og maxe fireball også da den er utrolig kjekk hvis man møter raske cold immunes.

Lenke til kommentar

Civilix vet hva han driver med, men enkelte andre her sier mye rart.

 

Å si at du kan levelle på static field er spennende, siden man ikke kan drepe en eneste mob med den alene. På normal kan du ta en mob til 25%, på nightmare 33% og i hell 50% helse med static field. Jeg har aldri sett en build med mere enn 1 i warmth heller, men det kan være kjekt å ha 2-3 der når man er ny og ikke har spesielt med utstyr.

 

Det skal sies at som nybegynner kan det være brutalt å ikke ha noe i energy. Og siden den første characteren som regel blir skrapa etterhvert ville jeg ikke vært for streng eller flink med hva jeg putta poeng i.

 

Et alternativ til Civilix sin guide er å maxe blizzard (eller meteor) med alle synergies, lett å huske og lett å lage. Disse er fine for å drepe enkelte bosser, men kan soloe færre områder av spillet. Lightning ville jeg ventet med til jeg hadde mere utstyr, fordi det krever "faster cast rate" i større grad.

 

Runewords man bør lære seg som fersking:

"lore" i hjelm, velg en med lave strength krav

"leaf" som er nevnt

"stealth" i armor, velg en med lave strength/lvl krav

 

To linker som dekker det meste:

diabloii.net

Arreat Summit

 

Lykke til!

 

Jeg er *humblegar på eu forresten.

 

edit: ørten skrivefeil

Endret av humblegar
Lenke til kommentar

For å bryte opp i diskusjonen over, så har jeg funnet trang oul's hanskene og Natalya hjelmen. Er de verdt noe? Går også rundt med Naj's circlet. Noe tess?

 

Startet med diablo for et par uker siden etter 2-3 år pause og har glemt hva alle tingene er verdt :)

Lenke til kommentar

Ett par ting til med runeword. Er det slik at de bonusene som er på våpnene som de soldatene du leier bruker, gir pluss til spilleren?

 

Og det har vel ikke noe å si om du bruker en act 2 leiesoldat hele tiden?

 

Og hvorfor må jeg ha lave strength krav på det jeg skal ha de runewordsene på?

 

EDIT: Fjernet noe. :blush:

Endret av Are..........
Lenke til kommentar

Lagde blizz sorc jeg..

 

level 1-25// Glacial Strike og Ice Blast

level 25-**// Max ut blizzard

level **-**// Max ut Glacial Strike og ice blast

level **-**// Max ut cold mastery

 

Mulig dette er feil siden jeg ikke husker helt hva jeg tok på.. men tror det var noe sånt

Lenke til kommentar
Ett par ting til med runeword. Er det slik at de bonusene som er på våpnene som de soldatene du leier bruker, gir pluss til spilleren?

 

Og det har vel ikke noe å si om du bruker en act 2 leiesoldat hele tiden?

 

Og hvorfor må jeg ha lave strength krav på det jeg skal ha de runewordsene på?

 

EDIT: Hvor er "Leaf" nevn tidligere?

 

Det kommer an på hva slags bonuser, aura(på våpen og mercen) gjelder begge, mens stats går rett til mercen.

 

Hva mener du med at det har ikke noe å si om du bruker en act 2 merc hele tiden? Nei, de lvler med deg, act 2 mercer er mer eller mindre best fordi gir deg en aura.

 

Hvis du skal gi et runeword til mercen din så må våpenet som mercen skal ha, ha et lavt str req, ellers må du vente ganske lenge før mercen kan ha våpenet, siden du ikke kan styre hvor mye mercen din har i str. Du kan slenge på armorer som gir +str, men det er best å bare bruke et våpen som krever lite str.

 

http://www.diabloii.net/items/runes/runewo...pons.shtml#leaf

Lenke til kommentar

Hei. Eg begynte med Diablo 2 LoD igjen for litt over ei veke siden. Har bygga opp ein magic find sorceress i level 84. Med magic find tinga på meg har eg vel rundt 350-400mf? har ikkje heilt rekna det ut. Har sikkert mindre no som eg har mista Goldwrap beltet som ga 30% magic find

Har iallefall:

Shako (50%mf)

Skullder's (105% mf)

Blade of Ali Baba (84% mf)

Tal Rasha beltet (11%mf)

Milabrega skjoldet (20% mf?)

Nagelring (22% mf)

Nagelring (25% mf)

Chance Guards (32% mf)

Waterwalk sko (ingen mf)

Gheed's Fortune Charm (28% mf)

"gul" amulet som gir 2 to cold skills (ingen mf)

 

Driver på å teleporterer meg ned til Durance of Hate level 3 i Hell og tar Mephisto fordi han er så lett når det går an å stå på plassar der eg kan angripe han, uten at han kan angripe meg. Bruker Wizardspike (gir 50% faster cast rate) når eg teleporterer meg så går det fortare, også skifter eg til Blade of Ali Baba

 

Om det er nokon som lurer på kva Magic Find (mf) er. Så er det forskjellige ting som gir meg meir prosent for å finne magiske items.

 

Når eg har på meg damagetinga mine så får eg akkurat rundt 5000 damage med Blizzard som eg bruker.

Kan jo skrive kva skills eg har satt i og stats også om nokre lurar.

20 på Blizzard

20 på Ice Bolt

20 på Ice Blast

20 på Glacial Spike

1 på Frost Nova

1 på Frozen Armor

1 på Shiver Armor

5 på Cold Mastery (om eg gidder å gå opp fleire levelar setter eg så mykje som mulig på denne skillen)

1 på Static Field

1 på Warmth

1 på Telekinesis

1 på Teleport

 

Dette er uten nokon av tinga mine som gir ekstra skills. Men når eg har på meg tinga får eg jo selfølgelig litt ekstra. Så eg har berre satt 1 på nokre skills fordi eg føler det blir nok når eg får ekstra skills på dei av tinga eg har på meg.

 

Stats:

Strength: litt over 100 (når eg får gjort dei "statsquesta" i act 3 kjem eg til å sette meir her)

Dexterity: 35 (tinga eg har gir meg nok dexterity til å bruke Wizardspike som er 75)

Vitality: 305 (viktig med liv :])

Energy: 15 (har ikkje satt noko her fordi eg får nok mana av dei forskjellige tinga eg har på meg. Er jo egentlig berre Teleport som bruker skikklig med mana, så då gir jo Shako og Wizardspike meg ein god del mana. Warmth gir jo også ganske god mana regen.)

 

Accountnamnet: Nissejon

Eg driver på å spelar opp ein Druid (level 24) og ein Paladin (level 45?) også.

Så berre legg meg til om du vil. Trenger du boost i normal eller nightmare kan eg kanskje hjelpe om eg har god tid. Kan også hjelpe med å mule, eller om nokon berre har lyst å spille sammen med meg, så er det berre å sende ein whisper. :)

 

Edit: Oi. Denne posten blei visst ein god del lenger enn eg hadde trudd. Fiksa på noko.. hadde skrevet tinga mine 2 gonger :p

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar

Alltid lurt og lage en mf sorc. Som items anbefaler jeg ;

Billigversjon; Skullders, goldwrap, shako/ptopaz'd hjelm, chance guards, wt eller rare mf boots, nagels/mf ringer, mf amulet, og rhyme runeword..

Har du mer råd kan du bruke tal armor+tal amu+talt belt, får da 65% mf som set bonus, og det gir mer skills og en god del defense.

 

Insight til hjelper, evt infinity men den er verdt en god del;p

 

anbefaler også og registrere seg på d2jsp forums og trade en del der..

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på det selv.  :p

Men synes at "Static field" høres ut som et must. Liker også "Frost nova", men vet ikke om lightning eller fire har lignende spells som den "frost nova". :hmm:

9297228[/snapback]

 

Static er "one skill wonder", ikke putt mer en en skill i den(men putt alltid 1 skill så du kan bruke den på bosser)

 

Frost nova duger desverre ikke opover i vansklighetsgradene.

 

skillene som er noe verdt i de forskjellige trea er:

 

fire - meteor og firewall

cold - orb og blizzard

lightning - lightning og chain lightning

(og masteriane for hvert tre såklart)

 

Uansett hva du velger må du ha 1 poeng i static field og teleport.

 

Og som noen sa før her, aldri sats på energy eller warmth, manapots er billig og insight har du vandligvis når du starter nightmare(eller tidligere).

 

Min favoritt er orb/meteor sorc, ho kan soloe på alle de stedene som gir bra drops.

9297576[/snapback]

 

På fire burde du ha med Fire blast ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...