Gå til innhold

Hvor mye betalte dere for lappen?


skyhawk

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden har vært oppe før.. Tok et søk og fant ingenting, uansett, legger det ut.

 

Her kan dere poste hvor mye dere betalte for lappen, hvor det var/hvilken kjøreskole, gjerne hvor lang tid det gikk over og hvor mange kjøretimer dere tok! :)

 

Kunne vært interesant å se, da jeg selv har tenkt å skaffe meg en jobb nå og forhåpentligvis begynne på den om kanskje 1 års tid. Så kan man jo regne ut hvor mye man må regne med å bruke hvertfall.

 

Hittil;

 

Dyreste: krizkriz med ca 23.000kr

Billigste: Rs125 med 12.000kr

 

Fyr løs :)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke regnet veldig nøyaktig på det, men ca 20 000, inkl. alle gebyrer og avgifter stemmer nok ganske bra. Hadde 5 dobbeltimer på kjøreskole + de obl. veiledningstimene, kjørte ellers mye privat. Hadde en pakke med grunnkurs, sikkerhetskurs på bane og vei, og to veiledningstimer til 10 000 i bunn. I tillegg kom mørkekjøring (ca. 1600) og oppkjøring (2000), og selvsagt de fem dobbeltimene. Avgifter til NAF for baneleie + vegvesenet for teoretisk og praktisk prøve, samt førerkortutstedelse på toppen av alt dette. Begynte i september i høst, kjørte opp like før jul.

 

Huff, mye penger som ble brukt i løpet av kort tid, men så sitter man igjen med en liten rosa plastbit og ganske mye mer frihet. :cool:

Lenke til kommentar

For selve lappen betalte jeg 13 000, men så kom grunnkurset i tillegg på 2250,-.

 

Dvs at jeg lå totalt på 1550,- for lappen. Kjørte en god del privat, og det er det jeg tror er grunnen til at lappen ble den prisen den ble.

 

Men en normalt sats ligger på 15-25 tusen, avhengig av hvor henne du er i landet. Om du har mye erfaring ifra før, også er det litt kjekt å sette av litt ekstra om en skulle stryke i noe.

 

Ellers så er vel eneste tips, vær rolig når du har kjøretimer, ikke vær for mye frampå, men heller ikke for mye tilbaketrukken. Selvsakt er det bedre og være tilbaketrukken enn frampå når det gjelder trafikken. Grunnet at da sier de at du er rolig og dette vil medføre at du får mer kontroll over en rekke situasjoner. Om du er for tilbaketrukken vil de som regel bare si at du skal bli litt mer frampå.

 

Er du for mye frampå derimot vil du merke at bilen plutselig stopper :p

 

Jeg kjørte opp på Trafikkskolen i Harstad, som ligger i Sør-Troms. Hadde 2 ekstra kjøretimer utenom de obligatoriske.

Endret av nPulz
Lenke til kommentar
Hadde 2 ekstra kjøretimer utenom de obligatoriske.

8015032[/snapback]

 

Er det noe obligatoriske kjøretimer da? Etter det jeg har lest avhenger det helt ifra elevens kunnskaper m.m. Prisen var hvertfall ganske overkommelig, med tanke på hva ting egentlig koster nå i år 2007 ;)

8015241[/snapback]

 

Det er et minimum antall kjøretimer man skal ha. Tror det er 35 timer inkludert landeveiskjøring, glattkjøring og mørkekjøring. Er ikke sikker, men det skal visst ligge rundt der.

Lenke til kommentar

Hadde ca 6-7 kjøretimer (ikke dobbeltimer) der prisen var 480 per time = 3360

 

Mørkekjøring = 1450 + banegebyr

 

Langkjøring = Husker ikke hva det kostet, men hvertfall 400kr på glattkjøringsbanen.

 

Teoriprøve = ca 250

 

Førerprøve = 1500 + leie av bil og alt det biltilsynet skal ha.

 

Tror det ble ganske billig egentlig.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Jeg betalte 18 412 kroner, om ikke noen kvitteringer har kommet seg unna (untatt den ene som jeg ikke fant, men vet beløpet på)

 

Trafikkalt grunnkurs: 1 300

Mørkekjøring: 1 100

Sikkerhetskurs vei: 5 225

Sikkerhetskurs bane: 3 650

9 kjøretimer, inkl. veiledningstimer: 4 275

2x teoriprøve: 670

Førerprøve: 835

Bilde: 62

Førerkort: 295

Leie av bil til førerprøve: 1 000

 

Kolstad Trafikkskole i Bodø

 

Grunnkurs f.o.m 28.08.2006. Førerprøve 12.12.2006.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Langkjøring, kartkjøring og mørkekjøring. Går det under noe eller? Ser flere som sier dem har hatt kjøretimer, sikekrhetskurs osv men ikke det.

 

Når jeg titta på prisene til kjøreskolen her, står det kun:

 

- Kjøretimer

- Sikkerhetskurs på bane og vei

- 2x veiledningstimer

- Teorikurs

- Teoriprøve

- Førerprøve med oppvarming

 

Hvor kommer evt langkjøring, kartkjøring og mørkekjøring under her?

Lenke til kommentar

12500,- til sammen ca.

 

5 kjøretimer + 2 timer oppvarming før selve oppkjøringa

Glattkjøring

Mørkekjøring

Teoriprøven

Oppkjøringa

 

Startet i april/04, ferdig juli/04. Tok ikke teoriprøven pararelt med alle kjøretimene, så tok meg litt tid før jeg bestod + jeg måtte vente en hel mnd på oppkjøringa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...