Gå til innhold

Remote Desktop i vista uten passord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stuepc stående som jeg gjerne vil kunne styre via laptopen. Tenkte da å benytte meg av Remote Desktop som alt ligger inne i Vista.

Problemet er at jeg må ha en brukerkonto med passord da, noe som er svært upraktisk med hensyn til oppstart osv. Den styres kun ved bruk av fjernkontroll, så om jeg skal ha passord må det hele tiden ligge et tastatur tilgjengelig.

Så noen som vet en måte å få dette til uten å ha passord på brukerkontoen i vista?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en stuepc stående som jeg gjerne vil kunne styre via laptopen. Tenkte da å benytte meg av Remote Desktop som alt ligger inne i Vista.

Problemet er at jeg må ha en brukerkonto med passord da, noe som er svært upraktisk med hensyn til oppstart osv. Den styres kun ved bruk av fjernkontroll, så om jeg skal ha passord må det hele tiden ligge et tastatur tilgjengelig.

Så noen som vet en måte å få dette til uten å ha passord på brukerkontoen i vista?

8007146[/snapback]

Derfor finnes det en funksjon i Media Center som gjør at du kan starte opp pc'en uten å måtte logge deg inn med passord, men likvel ha en konto med passord for bruk til Remote Desktop.

Gå til innstillinger og genrelt, så skal du finne det. Sitter ikke med Media Center foran meg nå, men jeg har kjørt slik over ett år (På MCE 2005, men tviler de har tatt bort den funksjonen

Så lenge du bruker Media Center og at den starter automatisk, trenger du aldri å skrive inn passordet når du bruker pc'en lokalt.

Kun når du logger deg på eksternt. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...