Gå til innhold

Ny pc fryser ved spilling :/


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei!

 

Jeg har akuratt kjøpt meg nye deler til min datamaskin, bestående av hovedkort(ASUS P5VDC-MX/Si775) , prosessor (Intel Pentium D 820 2,8GHz) og RAM (Corsair value select 1GB Kit PC4200 DDR2).

 

Nå er saken den at jeg ikke trengte å re-installere WinXP, men bare plugge i og startet opp.

Hver gang jeg starter GTA:SA, THAW, eller THUG2, går det noen sekunder før maskinen fryser, og jeg må restarte.

Dette er veldig frustrerende, og jeg har ingen anelse om hva det kan være som forårsaker dette.

 

Før, da jeg ikke hadde dual-core, fungerte spillene utmerket.

 

Jeg har nyeste skjermkortdriver installert, og har lett etter dual-core patcher til maskinen (uten å finne noe).

Jeg har re-installert GTA:SA (dette er det eneste jeg atm bryr meg om), patchet det, men til ingen nytte.

Har også prøvd å tilegne spillet bare til den ene prosessoren,men det fryser allikevel.

 

Temperaturene er også helt greie (40 cpu, 40 gpu etc).

Er det noen der ute som har noen forslag til hva jeg burde gjøre?

 

Lurte på om jeg skulle re-installere Windows og/eller oppgradere til en 64-bit versjon. Kan dette være en ide?

 

Jeg fabler virkelig i mørket her, så de aller fleste linker, svar og spørsmål er hjertelige velkommne! :)

 

 

EDIT:

 

Har re-installert XP, men til ingen nytte :hrm:

Nå er jeg seriøst helt blank på hva som kan være galt...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samme problemet ganske lenge... dette er vel og merke da min pc var ny og 512mb ram var MASSE og 2ghtz var Ganske bra. Men uansett fikk jeg dette problemet, og klarte til slutt å løse det. Inni pc´n min var det utrolig rotete og tett med ledninger, og jeg tenkte da at pc´n kanskje klikka for den blei for varm. Så jeg åpna den på sia og satte en vanlig vifte inn mot den. Dette gjorde at frynsninga blei utsatt en del, men den kom som regel til slutt. Den endelige løsningen var å gi pc´n til en fyr som gjorde en skikkelig ryddings på kabelrotet inni pc´n og kjøpte ny vifte. Når jeg da fikk den igjen fungerte alt i skjønneste orden, noe den fortsatt gjør den dag i dag!

 

håper du har samme problemet som meg, at det er så enkelt:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Er det en harddisk fra din gamle maskin ? så reinstaller windows, har hatt samme feilen.

7994768[/snapback]

 

Vel, systemdisken er en 40GB IDE disk som fulgte med en pc-pakke jeg kjøpte for ca to år siden. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Sjekket hjemmesiden til hovedkortleverandøren og lastet ned drivere derfra samt oppgradert BIOS?

7997057[/snapback]

 

 

Njaa.... sist gang jeg prøvde å oppgradere BIOS klarte jeg å laste inn feil versjon, noe som førte til at jeg måtte kjøpe nytt kort :hrm: Er redd for å gjøre samme feilen igjen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg vil anbefalle deg å legge inn windows på nytt. Min erfarin er at det alltid er lurt når man bytter så sentrale komponenter.

7997621[/snapback]

 

:hmm:

Godt å høre, da jeg gjorde dette i går :) Får se senere i dag, når jeg har "fikset" OS'et slik jeg vil ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...