Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår hals - noen som har kjærringråd?


Diff

Anbefalte innlegg

Fikk influensa på mandag og med den har det fulgt med mye djevelskap (kraftig feber, hurtig puls, vondt i brystet m.m.)

 

Nå har det seg slik at det er halsen som er det største problemet. Jeg har vondt i området fra svelget til tannkjøttet. Dette er det jeg har prøvd:

- Repsils

- Varm kakao

- Gløgg

Ingen av disse har hjulpet noe. Nå har det seg slik at jeg er alene hjemme og at det har kommet nesten en meter nysnø utenfor huset. Derfor kan jeg ikke kjøpe noe nytt.

Er det noen som har et tips eller to så del dem med meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk influensa på mandag og med den har det fulgt med mye djevelskap (kraftig feber, hurtig puls, vondt i brystet m.m.)

 

Nå har det seg slik at det er halsen som er det største problemet. Jeg har vondt i området fra svelget til tannkjøttet. Dette er det jeg har prøvd:

- Repsils

- Varm kakao

- Gløgg

Ingen av disse har hjulpet noe. Nå har det seg slik at jeg er alene hjemme og at det har kommet nesten en meter nysnø utenfor huset. Derfor kan jeg ikke kjøpe noe nytt.

Er det noen som har et tips eller to så del dem med meg  :)

7991422[/snapback]

Kjerringråd: Tygg hvitløk.

Da mener jeg: Ta en "båt" av hvitløken og tygg den ferskt... :ph34r:

Lenke til kommentar
strepsils.. funker i 100% av tilfellene når jeg har vondt i halsen. synd at man må utenlands for å få kjøpt

7998272[/snapback]

 

Strepsils er det beste ja, men det inneholder små mengder antibiotika, så de burde spises med omhu :)

8045995[/snapback]

 

Jeg syns pakningen til Strepsils, og Repsils er helt like jeg (etter googlesøk) :dontgetit: Er det ikke det samme, bare i "utenlandskversjonen" ? :p

Lenke til kommentar
Jeg syns pakningen til Strepsils, og Repsils er helt like jeg (etter googlesøk) :dontgetit:  Er det ikke det samme, bare i "utenlandskversjonen" ? :p

8047642[/snapback]

De er helt like, men Strepsils har antibiotika i tillegg. Derfor selges det ikke reseptfritt i Norge.

8047756[/snapback]

Aah, takker :) Skal nok prøve å få med meg noen slike neste gang jeg er utenlands :D

Lenke til kommentar

Press saften fra en haug med ferske appelsiner og litt sitroner og ha den i en stor kjele. Varm opp saften ved svak (!) varme, slik at den blir akkurat så varm at den er på nippet til å koke. Koke må den for all del ikke gjøre. Hell i deg så mye du orker av dette, det gjør underverker for meg i alle fall.

 

Dessuten kan du også lage denne drikken som et middel for å unngå å bli ordentlig syk dersom du merker at halsen begynner å klø litt.

 

Selvsagt har jeg ikke noen vitenskapelige bevis som grunnlag for denne påstanden, men det er jo hele poenget med kjerringråd, er det ikke? Sitrusfrukter inneholder C-vitaminer, som jeg mener å ha hørt skal være ganske OK for kroppen sin del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...