Gå til innhold

Skikkelig gode øreplugger?


Snerk

Anbefalte innlegg

Hejsann.

Jeg trenger øreplugger til bruk med laptop i spill og musikk. Større hodetelefoner som egentlig er best til slikt synes jeg blir litt ubehagelige å ha på i lengden. Da foretrekker jeg øreplugger. Men lyden blir sjelden like god i de. Har et standard par fra philips som jeg ikke synes er god nok lyd i, i hvertfall for dårlig bass.

 

Jeg har vært innom komplett.no hvor jeg kjøper slike ting og sett litt, men ble ikke helt klok på hvilken som jeg burde kjøpe.

Link: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10898

 

Noen som har erfaringer eller anbefalninger i hviket av ørepluggene listet hos komplett som er best? Det viktigste er som sagt at det er optimal lyd i de, fra bass til diskant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etymotic ER-4

Shure E2g

7981375[/snapback]

 

Etymotic ER-4 burde jo absolutt levere med tanke på prisen. Men var muligens en smule dyr.

 

Den andre fant jeg ikke hos komplett, såehh gidder ikke.. *latskap*

 

Koss - The Plug.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123338

7981407[/snapback]

Etter kommentarene å dømme virker disse meget solide :thumbup:

7981426[/snapback]

 

De fleste pluggene får nesten bare gode komentarer, så det er vanskelig å si noe bestemt ut i fra det. Koss - the plug er jeg litt skeptisk til p.g.a. den lave prisen...

 

 

Noen flere erfaringer?

Lenke til kommentar
Jeg har selv en tidligere en modell av disse Sony MDR-EX71SL

bedre lyd har ikke jeg hørt uten å legge ut et par høvdinger i hvertfall

7981499[/snapback]

 

Hvor mye har Responsbåndbredde/Frekvensområde å si for lyd kvalitet?

Ser de fleste ligger på 20 - 20 000 Hz, (de dyrste på 20- 16 000 Hz!?)

Mens de overnevnte ligger på 6-23000 Hz, betyr det bedre lyd?

Lenke til kommentar
Etter kommentarene å dømme virker disse meget solide 

De er greie til prisen (veldig billig nå i forhold til når de kom).

Men de er ikke noe å skryte av, hverken når det gjelder komfor og passform, eller lydkvalitet.

Skal du ha billige plugger, kjøp heller Creative EP630 (Eventuelt Sony MDR-EX71)

Lenke til kommentar
Etter kommentarene å dømme virker disse meget solide 

De er greie til prisen (veldig billig nå i forhold til når de kom).

Men de er ikke noe å skryte av, hverken når det gjelder komfor og passform, eller lydkvalitet.

Skal du ha billige plugger, kjøp heller Creative EP630 (Eventuelt Sony MDR-EX71)

7981598[/snapback]

 

Tar selvsagt forbehold om prisen ja, men tror egentlig ikke at jeg skal gå noe høyere i pris enn noen få hundrelapper, og hvis disse funker greit da, tror jeg at jeg lander på dem.

 

 

Har en lei tendens til å miste/ødelegge ørepluggene mine, så jeg gidder ikke legge noe særlig med penger i dem.

Lenke til kommentar

Dinside har anmeldt Creative EP630, hvor vi får inntrykk av at EP630 er gode.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=274120

 

Stusset imidlertid noe over denne kommentaren: http://www.dinside.no/php/debatt.php?iid=264183 (Ser også at dette var kommentert på komplett)

 

Jeg kommer hovedsaklig til å bruke disse ørepluggene på trening, hvor man naturligvis beveger seg en del. Mulig dette er et dårlig valg?

Lenke til kommentar

"The Plug" var jeg veldig fornøyd med, spesiellt mtp. prisen, knallbra lyd og de sitter godt i ørene.

 

Skal jeg ha noen nye nå blir det nok disse igjenn, mest pga. prisen selvfølgelig da jeg ikke gidder og bruke en formue på slikt.

Nå har ikke jeg testa de andre som er linka til og har egentlig ikke veldig mange andre og samenlikne med bortsett fra slike som følger med MP3-spillere/mobiler og slikt :) Men de er absolutt værdt pengene og om du ikke liker de er ikke 160kr noe og sutre over :p

Lenke til kommentar
"The Plug" var jeg veldig fornøyd med, spesiellt mtp. prisen, knallbra lyd og de sitter godt i ørene.

Knallbra lyd? Nåværende utgave av "The Plug" har sikkert bedre lyd en de første. (Og er sikkert god i forhold til prisen).

 

Men jeg forstår ikke at folk synes de sitter godt i ørene/ er gode å bruke?! Nå har jeg bare prøvd første utgave, men de nye har akkurat samme "skumgummi"-proppene som er vanskelig å få inn i ørene.

 

Synes absolutt silikon-"propper" som Sony MDR-EX71, og veldig mange andre bruker, er mye enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...