Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk imellom xp og 98


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, dette bildet er tatt fra WinXP, men jeg bruker Pro versjonen da...mulig det ser annerledes ut i Home edition...

 

Husk endelig på å disable Norton Internet Security igjen da når du skal teste..for den hindrer nettverksbrowsing...du kan åpne den da, dette gjøres slik(Bruker NIS2002 jeg, men sikkert ganske likt i alle versjoner):

 

Under system wide properties finnes det en regel som hindrer deling av ressurser på Windows nettverk (fildeling etc.)

Denne regelen hindrer browsing av nettverket også, disable den regelen det skal ordne seg.

 

Personal Firewall -> Configure (Velg system wide Settings) -> Block Windows File Sharing

 

Det er ikke sikkert det vil funke å bare huke vekk denne regelen, jeg måtte gå inn i regelen og endre den til Permit.

Lenke til kommentar

vel, det vinduet ser ikke helt slik ut i win98 heller da... rart mitt vindu har bare optionene: del denne mappen på nettverket. og tillat nettverksbrukere å endre filene mine. har også sett navn på delt ressurs, men på c får jeg ikke ril å endre dette.

 

Når det gjelder arb.gruppe navnet så hjalp ikke dette... :/

Lenke til kommentar

Ahh..da vet jeg hva du må gjøre for å til den delinga iallefall:

 

I windows utforsker klikk på Tools -> velg "folder options" -> velg skillearket "Views" -> skroll helt nederst og huk vekk for "use simple file sharing"

 

(Simple filesharing skal altså ikke være avmerket)

 

Da tipper jeg du vil kjenne igjen skjermbildet mitt når du går inn på delinga.

 

[ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-12-06 04:17 ]

Lenke til kommentar

Yup..skjønner godt det...må si jeg er ganske så tom for ideer nå...

Men om gjestekontoen er slått på, og alt vi har sjekka nå stemmer så skulle det funke..

 

kan ikke se noe annen løsning enn at det må være noe firewall greier som sperrer.

Mulig du burde prøve å rett og slett avvinnstallere Norton Internet security helt.

(har vært ute for før, med Zonealarm, at den ikke "slapp taket" over systemet selv om jeg disablet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...