Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mangler 100 gb diskplass


Anbefalte innlegg

Hei!

Hvorfor i svarte faen mister jeg diskplass hvær eneste gang jeg formaterer og partisjonerer og formaterer og partisjonerer (Beklager språkbruket) :innocent:

Først mistet jeg 50 gb diskplass etter formatering, og i går firr jeg blåskjerm, og når jeg skulle starte opp igjen så fikk jeg denne meldingen:

Missing operating system :mad:

Da måtte jeg formatere, men når jeg skulle formatere hadde jeg mistet enda

61 gb diskplass :mad: , hvorfor?

Hva kan jeg gjøre for å få min diskplass bilbake på plassen sin? :hrm:

 

Takk :)

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jess, det vil nok hjelpe!

7976036[/snapback]

Takk:)

Men jeg har ikke en orginal XP (Ennda)

Så det må gjøres på en annen måte til jeg får min nye XP :(

Det skal gå ann å skrive inn en kode i kjør og bla bla bla..

Jeg har postet det samme problemet før :dontgetit:

Sist gang var det en bruker med coca-cola avatar som hjalp meg :)

Men jeg kan ikke finde tråden igjen :(

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en.

Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil.

 

Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det.

Lenke til kommentar
Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en.

Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv  riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil.

 

Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det.

8096496[/snapback]

Jeg har ikke SP2 og heller ikke en XP CD som er min.

Lenke til kommentar
Det stemmer ganske så bra at du mister noen GB hvis du formaterer og har en harddisk på 200 GB eller mer, om du ikke har Service Pack 2 integrert på CD`en.

Bruker å være slik. Men jeg mener å huske at Windows XP+Sp2 CD`en ikke skal komme med dette problemet, har selv  riktignok en stund siden jeg reinstallert XP, så det er mulig jeg husker feil.

 

Men ærlig talt, om du har en Orginal Windows XP CD som er DIN så kan du Brenne en ny cd av den Orginale der du har Integrert Service Pack 2 på forhånd. Skal ikke være noe problem det.

8096496[/snapback]

Jeg har ikke SP2 og heller ikke en XP CD som er min.

8096519[/snapback]

 

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe deg en kopi av XP! Som det allerede er nevnt i denne tråden, så er det p.g.a SP du ikke får utnyttet hele disken.

Lenke til kommentar

Under instalasjon lag en c: partisjon på 20-30gb.

 

Ikkje rør resten

 

Installer Windows og kjør full oppdatering.

 

Etter SP2 er inne så høyreklikk på min datamaskin --> Manage --> local storage eller noke sånn

der skal du kunne opprette en partisjonene som dekker resten av hardisken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...