Gå til innhold

Fikse Metallica og Ac/Dc "lyd" på forsterker


hautainn

Anbefalte innlegg

Jeg har spillt gitar i litt over et halvt år nå. Har som gitar en Ibanez SA120 og som forsterker en Marshall Valvestate 8080.

 

Marshall Valvestate 8080 har 2 channels, normal og boost. Eneste effecten på den er vel reverb.

 

Det jeg "plages" med er å finne den riktige lyden til enten Metallica eller Ac/Dc.

Når jeg sier "lyden" vet jeg at begge banda varierer, men sånn generelt liksom.(Litt lengre tilbake i tid:P)

 

F.eks. Skru Gain på 3/4, bass 2/4, middle... , treble.. , contour... osv.

 

På forrhand takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVa med en Line6 Spider III? :p

 

Jeg har den i 75w og den er rå ass ;) Den har det meste og er utrolig fleksibel. Men det er vel ikke aktuelt å kjøpe ny forsterker bare for å få lyden til de to? :p er jo ikke sikkert du liker den engang da..

 

Litt off-topic: Har sett mange har gikk mye ris til Spider-ampene (spider II vel og merke), og har ikke testen spider II, men III låter rått :D

Endret av snurre-sprett
Lenke til kommentar

Har Spider II selv og synes det er svake greier. Lyden er "kvass" og "digital" (vanskelig å beskrive en lyd :p ). Dette har ikke med EQ-innstillingene å gjøre, for stiller man ned diskanten blir lyden bare grøtete.

 

Clean-lyden er faktisk helt ok, men den innebyge effektdelen (spesiellt "insane" som skal simulere 80-talls shred-lyd) er på grensen til grusomt.

 

Men, det er alt etter hvordan du prioriterer. Du får riktignok mange effekter, men jeg råder deg heller til å kjøpe en brukt rørforsterker (du får det i samme prisklasse).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg låner en Boss MetalZone-pedal av min onkel nå, + en VOX AD30W, klarer å få ganske fet lyd ut av det her. Noen andre som har prøvd pedalen? MT-2 tror jeg det også står på den, vurder innkjøp selv el noe annet. Var ikke no prob å få orntlig "skrap" og heavy lyd aka sounden som er på Kill 'em All.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg låner en Boss MetalZone-pedal av min onkel nå, + en VOX AD30W, klarer å få ganske fet lyd ut av det her. Noen andre som har prøvd pedalen? MT-2 tror jeg det også står på den, vurder innkjøp selv el noe annet. Var ikke no prob å få orntlig "skrap" og heavy lyd aka sounden som er på Kill 'em All.

8142901[/snapback]

 

Jeg har selv en Boss metal zone MT-2...

 

Veldig god lyd i den, egnes for alt fra Metallica til Immortal, anbeflaes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...