Gå til innhold

Counter strike greie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har akkurat begynt med Cs ( counter - strike ) og er noob! har noen spørsmål håper jeg kan få svar.

1: hva er ping?

2: hva er HP ?

3: Når jeg kjøper våpen - så får jeg bare 30 skudd hvordan få flere?? jeg kjøper ammo men aner ikke hvordan det taes i bruk.

4: Hvordan bytter jeg bilde på Tagg? ( T ) jeg vil legge inn et bilde jeg har på pc'n hvordan?

:blush::blush::blush:

( spille er 1.6 - Online spill - på pc )

Endret av retsirk
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har du CS 1.0, 1.6, Zero eller Source?

Edit: Spiller du online?

ps. HP er liv!

Eller siden du spurte om dette på Spørsmål og svar - Konsoll, har du spille på xbox?

Endret av TheValue
Skrevet (endret)

1. Ping:

Ping er noe som viser hvor mye/lite du lagger. Har du høy ping (70-150) lagger du ganske mye, har du veldig høy ping (200 +) lagger du veldig mye og lav ping (10-50) er det fint og normalt.

2. HP:

HP står for Health Points, altså hvor mye liv du har. Du starter med 100 og når du har 0 er død.

Har ikke tid til å svar på mer ;)

Edit: Han kan ikke ha det på Xbox fordi han sier han har et bilde på pcen han vil ha over.

Endret av Stones_
Skrevet

Det ser du til høyre for statsen, statsen finner du ved å trykke på knappen ovenfor Caps Lock når du er i spillet. Stats viser hvor mange du har drept og hvor mange ganger du har død. Du kan også se hvem som leder og pingen til andre.

Skrevet (endret)

Takk for svarene:) men hvordan får jeg mere skudd enn bare 30? jeg kjøper ammo men finner ikke ut:(

Endret av retsirk
Skrevet
Takk for svarene:)  men hvordan får jeg mere skudd enn bare 30? jeg kjøper ammo men finner ikke ut:(

7965876[/snapback]

Primary ammo (Skudd til hoved våpen, som rifle, hagle, sniper)

Secondary ammo (Skudd til pistol)

Du kan kjøpe dette i samme vinduet som du kjøper alt det andre ;)

Skrevet
Takk for svarene:)  men hvordan får jeg mere skudd enn bare 30? jeg kjøper ammo men finner ikke ut:(

7965876[/snapback]

7965927[/snapback]

Mener og huske fra mine yngre dager at man kunne bare trykke på "." og "," eller noe sånt? I stedet for å rote seg fram i den menyen mener jeg.

Skrevet
4: Hvordan bytter jeg bilde på Tagg? ( T ) jeg vil legge inn et bilde jeg har på pc'n hvordan?

7966003[/snapback]

Da må du laste ned et program. Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er på CS:Source du kan legge inn bilder fra PC'n enkelt og greit.

Har selv prøvd og lage en tagg og legg inn, men fikk det ikke til. :hrm:

Skrevet
2. HP:

HP står for Health Points, altså hvor mye liv du har. Du starter med 100 og når du har 0 er død.

jeg må bare vere pirkete:P såklart..alt du nevner er riktig, utenom health point:P det er hit points..vertfall det på alle andre spill..

hvis du skal ha nye tags så må du laste ned et program..jeg vet ikke hva programmet heter..men hey! google er alles venn :)

Skrevet (endret)

Hvordan lage egen spraypaint i CS 1.6: 2

CS 1.6

Hvordan lage egen spraypaint i CS 1.6:

1) Lag deg en spray med pixelstørrelse som er delelig på 8, feks 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024 i f.eks Paint eller Photoshop (trenger da ikke være den aller tøffeste, lag en enkel en første gang)

2) Last ned programmet Decal Converter her: http://www.cstrike-planet.com/files?dl=28

3) Åpne Decal Converter trykk på File -> Open Picture -> (velg ditt bilde)

4) Trykk på Decal -> Make Decal -> og velg folder skrivebord (det er enklest) -> Trykk på OK -> og igjen OK..

Det kommer en fil på skrivebordet ditt kalt pldecal.wad..

5) Bytt navn på pldecal.wad til tempdecal.wad -> Så kan du skrivebeskytte den--> høyereklikk -> egenskaper-> skrivebeskyttet.

6)trykk på CTRL + C (kopier) -> finn cs-mappen din (f.eks C:\Programfiler\Steam\SteamApps\(ditt_account_name)\counter-strike\cstrike) og trykk på CTRL + V (lim inn)..

7) Slett custom.hpk som ligger i samme mappe

Start CS, trykk på T og din spray vil komme vil bli tagget på veggen..

Vis du ikke skrivebeskytter den og du går inn på endringer i options så skjer dette:

CUSTOM.HPK vil gjenopprette seg selv, og du må slette den for å kunne spraye din spray igjen.

Color Spray Logo

1---IMPORTANT--- NEW STEP BECAUSE OF "STEAM":

Because of changes brought on by "Steam" to the Half-life gaming engine (and ALL the other Half-life Mod's), you will now have to --RE-NAME-- the un-zipped downloaded logo's file name from pldecal.wad file to tempdecal.wad .

1 Now move the tempdecal.wad file to each of your "Half-life Mod's" folders that you want to use it in.

folders where the tempdecal.wad file should be copied to:

NOTE: Replace the "[email protected]" with your email address you used when you registered at Steam.

You only have to add the tempdecal.wad file

Counter-Strike:

C:\Program Files\Steam\SteamApps\[email protected]\counter-strike\cstrike\tempdecal.wad

pldecal.wad file version and re-name them tempdecal.wad

It is possible that you might have "LOGO SPRAYING TURNED OFF" on you computer, to make sure that this is not the case, get into a CS game and hit the "`" keyboard key and pull down the CONSOLE, then type these commands into the HALF-LIFE CS CONSOLE:

A. Type in:

cl_allowdownload 1

B. Hit your ENTER key.

C. Type in:

cl_allowupload 1

D. Hit your ENTER key.

E. Type in:

cl_download_ingame 1

F. Hit your keyboard's ENTER key.

G. Now get on the server again and wait (6) minutes after you connect to it, then test spray (6) times again, it should spray now.

Link

http://www.atomicwarrior.com/logos/troublecolor.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Guide til spraylogoer

Konvertering

Til konverteringen fra billede til spraylogo vil jeg som tidligere sagt klart anbefale DecalConverter, og det er også det, jeg vil gøre brug af i guiden her.

Efter man har installeret DecalConverter, startes programmet ved at gå til Start Menuen -- Programmer -- Half-Life – DecalConverter

Image: 1.jpg

Open picture og vælg dit billede

Husk at tjekke, om opløsningen er sat rigtig

Når billedet er loadet, og opløsningen er sat, trykker du på Decal, Make Decal

Tryk på Add og henvis til et midlertidigt bibliotek. Tryk OK for at gemme

Spraylogoet bliver gemt som pldecal.wad. Denne fil skal man tage en kopi af, så man har en pldecal.wad og en kopi af pldecal.wad. Kopien omdøber man så til tempdecal.wad. Den sidste ting man så skal gøre, før man er køreklar, er at kopiere pldecal.wad og tempdecal.wad ind i biblioteket: Steam/Steamapps/[email protected]/counter-strike/cstrike

Man skal lige huske, at hvis man går ind i Customize menuen i Half-life/Counter-strike, så overskrives ens eget spraylogo med standard logoet. "Problemet" kan dog afhjælpes ved at skrivebeskytte tempdecal.wad.

God fornøjelse med kreationerne!

Link http://help.boomtown.net/da_dk/help/guide....elp_guides_game

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DecalConverter

Link

http://www.cstrike-planet.com/files/28

Endret av TheValue
Skrevet

7965876[/snapback]

7965927[/snapback]

Mener og huske fra mine yngre dager at man kunne bare trykke på "." og "," eller noe sånt? I stedet for å rote seg fram i den menyen mener jeg.

7966009[/snapback]

Vel, siden det er postet i konsoll så tok jeg en kjempe sjanse og gjettet at det ikke var PC :roll:

Skrevet
kansje han trodde at en pc var en konsoll?

7976544[/snapback]

Eller kanskje jeg trodde at han mente CS til xbox siden det finnes, men det visste vel ikke du...

On-topic:

Du kan kjøpe ammo ved å trykke , og . i buyzone (Uten å ha buymenyen oppe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...