Gå til innhold

Det vanlige - PS3/360/Wii?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg har selv tenkt å kjøpe meg Xbox 360, og velger dermed bort Wii (for en stund). Det som vipper meg over på Xbox 360 er det geniale Xbox Live!

Når du spiller over Live får du det garantert morro! Og det som er fint er at man blir mye seinere lei av det. Jeg føler at uten så spiller man bare igjennom spillet en gang og så er man lei.

Det er jo andre konsoller også som har mulighet for å spille over intrenett, og PS3 får d sikkert og (eller?), men det jeg vet er at det neppe blir like bra som Xbox Live.

Jeg føler det er en online konsoll så hvis du kjøper Xbox 360 så må du få deg Live!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare til opplysining til dere som syter over at 360 bråker, "musestille" 360'er har vært i produksjon siden Nov' 06. Vil tro disse treffer norske butikkhyller snart :)

 

Liker du å rotne for deg selv, eller liker du å spille online?

Skal man spille online er 360 for øyeblikket det desidert beste alternativet fremfor sine konkurenter. Xbox 360 har allerede er svært bredt utvalg av solide FPS'er.

 

Bilspill derimot, her stiller Sony med Gran Turisimo, som er en meget god simulator. MS har en konkurrent, Forza 2. Begge disse er knallgode simulatorer (å blande inn Wii her er unødvending)

Liker du arkade pregede bilspill derimot kan både PS3 og Wii friste med flere gode titler, som Motorstorm og Excite Truck. Synes selv ikke 360 har noen spesielt gode arkade bilspill

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Når det gjelder bilspill så har sony og ms stilt ganske likt de forrige generasjonene, de har begge sine eksklusive serier og det kommer helt an på personlig preferanse hvilke man mener er best.

Nintendo har sine dem og men stiller helt klart svakest i denne klassen, dog de får jo fortsatt noen av multiutgivelsene som N4S o.l.

 

På FPS siden må jo ms sies å være det beste valget, både xbox og 360 har hatt mange gode fps titler, med sony ett stykke bak og nintendo har vel satset litt mindre på tradisjonelle fps spill. Tror både sony og nintendo kommer til å satse på mange flere fps'er denne generasjonen, spesielt wii med sin finurlige kontroll kan jo tenkes å få ett par av dem.

 

Det som passer deg best er vel kanskje 360'en så lenge du ikke plages av støyen, men på den annen side, hvis støyen er et så stort problem (du kan jo kjøpe på elkjøp og benytte deg av 30-dagers returrett hvis du ikke synes dem har fjernet nok av støyen) så vil du klare deg med ps3/wii hvis du ikke trenger så mange fps spill, 360 har en sjanse for å få flest, men det kommer nok et lite utvalg eksklusive titler på alle konsollene.

Og hvis vi skal tro internettet så er vel ps3'en denne generasjonens stilleste konsoll.

 

Når det gjelder rent økonomisk så har ms vært lengst ute, og det er vel der det er lettest å finne gode tilbud. Det har slik jeg har forstått allerede begynt å komme noen nedprisede "classic" spil for 360.

Spill har og en tendens å falle mest i pris på playstation og xbox, i forhold til spillene til nintendo, hvor jeg har sett "players choice" spill gå for 400,- i noen norske butikker.

 

Ikke nødvendig vis det enkleste valget, du får se på lister over lanserte og kommende spill for de ulike konsollene. Selv har jeg en wii, men skal ikke se bortifra at jeg supplerer med en annen konsoll hvis utvalget av bilspill blir for dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg eier en Wii men har spilt en del på 360 også.

 

Foreløpig er 360 en bedre konsoll vil jeg si. Den er en media-senter, du kan laste ned filmtrailer, demo av spill, og masse småspill. Wii har også fått en del spill ut på sin VC, men bare et fåtall av dem er verdt å spille igjen, etter 10-20 år.

 

FPS og Bilspill er ikke det Wii er sterk på "enda", og man kan ikke spille på nett en gang. Det vil du nok savne når du spiller Wii nå.

 

Men på en annen side så er Wii mye stillere :) Og jeg tror de gode spillene vil dukke opp en etter en nå. Hvis du har en Xbox eller PS2 liggende kan du jo kanskje greie deg med de imens du venter på gode spill til Wii? (for å se at det faktisk kommer). Det eneste 1-player spill som etter min mening er verdt å kjøpe for Wii er Zelda. De andre lider av barnesykdommer eller rett og slett ikke var gode nok.

 

Dette ble litt dårlig skrevet da min mening kanskje ikke kom klar nok fram?

 

Velg 360 om du vil spille nå.

 

Velg Wii om du kan vente på spill som sansynligvis kommer til å bli bra :)

Lenke til kommentar
Hehe, her ble det livlig gitt. :)

 

360 kunne jeg valgt dersom den var stillegående. Jeg har ikke HD-skjerm, studerer og klarer meg derfor lenge med den gode gamle 28" CRTen min.

 

Wii er jeg lysten på pga kontrollene.

7968693[/snapback]

Med den TV-en er kanskje ikkje HD eit stort poeng, so då kan nok Wii vere eit brukbart val. Men Nintendo har tradisjonelt ikkje vore bra på dei sjangrane du nemnar. Wii har potensiale til å bli eit interessant valg for FPS på grunn av kontrollaren, men den har stadig ein del å bevise. Og den er heller ikkje spesielt billig (enno), spesielt ikkje dersom du vil ha eit ekstra kontrollarsett for å spele saman med nokon. Eigentleg ville eg tru ein PS2 var det beste valget for deg, dersom økonomi er viktig. Den kostar lite, og har eit digert utval av gode spel til låg pris. Eventuelt kunne du satse på ein XBox.

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeg eier en Wii men har spilt en del på 360 også.

 

Foreløpig er 360 en bedre konsoll vil jeg si. Den er en media-senter, du kan laste ned filmtrailer, demo av spill, og masse småspill. Wii har også fått en del spill ut på sin VC, men bare et fåtall av dem er verdt å spille igjen, etter 10-20 år.

 

FPS og Bilspill er ikke det Wii er sterk på "enda", og man kan ikke spille på nett en gang. Det vil du nok savne når du spiller Wii nå.

 

Men på en annen side så er Wii mye stillere :) Og jeg tror de gode spillene vil dukke opp en etter en nå. Hvis du har en Xbox eller PS2 liggende kan du jo kanskje greie deg med de imens du venter på gode spill til Wii? (for å se at det faktisk kommer). Det eneste 1-player spill som etter min mening er verdt å kjøpe for Wii er Zelda. De andre lider av barnesykdommer eller rett og slett ikke var gode nok.

 

Dette ble litt dårlig skrevet da min mening kanskje ikke kom klar nok fram?

 

Velg 360 om du vil spille nå.

 

Velg Wii om du kan vente på spill som sansynligvis kommer til å bli bra :)

7968760[/snapback]

 

 

Nr det kommer til MP spilling over nette, kommer det snart, og det første spillet med online del er sagt å skal komme neste månde (om jeg ikke tar feil). Men før det bør Nintendo revurdere online funksjonen sin for den er ikke bra med tanke på Wii koden. Skulle heller ha en MSN funksjon på den slik at man slipper det infernalske kode innskrivingen.

 

Mars ser ut til å bli en bra start for Wii, med f.eks Prince of Persia: Rival swords og MoH: Vanguard på vei ut, 2 spill som ser interesang ut med Wiimoten, spesielt det første. CoD3 funket og meget godt med Wiimoten, overaskende godt faktisk, og er mye bedre i mine øyne enn med tradisjonell kontroll.

 

Når det kommer til bilspill er det bare en konsoll som jeg synes har et ufattelig godt spill og det er gode gamle PS2en med GT4. Kommer GT5 til PS3 og blir like bra som GT4 er PS3 og et godt valg.

Lenke til kommentar
Grafikken er ikke veldig god på en HD 42" flatskjerm. Det fungere helt fint selvfølgelig, men kan ikke si at det er spesielt bra. Kontrollen er overlegen alt annet. Det er jeg enig i. Men kun en kontroll er ikke nok sier nå jeg.

 

Gaming i 2007 handler om HD, Online spilling, Kunne prate med hverandre mens man spiller og se via webcam, Ha en HDD man kan ha stæsj og spill på osv osv. Wii'en har ikkenoe av dette enda.

 

EDIT: Jeg er 100% seriøs i alt jeg skriver her inne hvis du lurer hodesleng (Ikke akkurat seriøst nick på deg akkurat)

7965276[/snapback]

 

Jeg spiller på en 50" plasma, og jeg har ingenting å utsette på grafikken.

Helt støyfritt, krystall-klart bilde. Synes det er kjempe jeg :blush:

 

Man må selvfølgelig sitte ett stykke unna når man spiller på så store flater.

7968640[/snapback]

 

Okey. Litt tall for deg.

 

Wii = 852x480 (480p)

Xbox360 og Ps3 = 1920 × 1080 (1080p)

 

Igjen spør jeg om hva som blir "krystallklart" ? Spesielt på en 50" skjerm. Har du noen gang sett HD oppløsning?

 

Ser ut som du indrømmer at wii ikke har så godt bilde siden du må sitte ett "stykke" unna når du spiller. Med en xbox/ps kan du sitte 1 meter fra skjermen.

 

Så før du begynner å rose wii oppi skyene, så bør du ta en titt på hva de andre boksene kan gjøre.

7968658[/snapback]

 

Ok hvilke 360spill og PS3spill er i 1080p kan du jo starte med først. Oppskalering er helt uvesentlig. Foreløpig er det vel bare Virtua Tennis 3 som er planlagt i 1080p for 360

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Jeg har 360 og Wii.. og, vil si de er gode på veldig forskjellige områder! Om jeg sitter hjemme alene er det lettere å skru på viftehylet enn Wii.. Siden 360 for meg først og fremst har blitt en konsoll som jeg bruker når jeg er alene.. Wii derimot (selv om Zelda har gitt meg mange nydelige timer alene..) har blitt en konsoll som har underholdt venneflokken.. :)

Men, om jeg skulle valgt en av de, ville jeg nok valgt Wii selv.. Men, om du er mer interesert i FPS og bilspill har nok 360 ett bedre utvalg av spill så langt.. Men, er rimelig sikker på at Wii klarer å ta igjen 360 på dette området, siden Wii kontrollene gir mye bedre kontroll en en vanlig håndkontroll gjør..

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg synes alle konsollene er gode på sine egne måter, og har også sine dårlige sider. Hvis du skal bli fornøyd, må du nesten kjøpe minst to av disse konsollene.

 

Siden 360 for meg først og fremst har blitt en konsoll som jeg bruker når jeg er alene.. Wii derimot (selv om Zelda har gitt meg mange nydelige timer alene..) har blitt en konsoll som har underholdt venneflokken..

 

Der har du min mening også, det holder ikke bare med en konsoll

 

PS3 blir nok kjøpt inn her også, må nesten gi den en fair sjanse :thumbup:

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg synes alle konsollene er gode på sine egne måter, og har også sine dårlige sider. Hvis du skal bli fornøyd, må du nesten kjøpe minst to av disse konsollene.

 

Siden 360 for meg først og fremst har blitt en konsoll som jeg bruker når jeg er alene.. Wii derimot (selv om Zelda har gitt meg mange nydelige timer alene..) har blitt en konsoll som har underholdt venneflokken..

 

Der har du min mening også, det holder ikke bare med en konsoll

 

PS3 blir nok kjøpt inn her også, må nesten gi den en fair sjanse :thumbup:

7972817[/snapback]

 

Ja en konsoll er somregel ikke nok. Men problemet mitt er at PS2 fremdeles kommer med gode spill, og PS3 har et spill som ligger på TBA i 2008.

 

Så forhåpentligvis får jeg tid til å få et økonomisk overtak og investere i en forhåpentligvis billigere PS3 da.

 

Blir vel kanskje en X360 i løpet av 2007 og en PS3 i løpet av 2008 :p

Lenke til kommentar

Dette var en veldig hissig diskusjon så jeg vil ikke si så mye her. Men det å si at grafikken til wii er dårlig er bare tull. Jeg har kjøpt meg en wii for et par uker og jeg er veldig fornøyd.

 

Det ser nok bedre ut på 360 og ps3, men wii er pent nok for min del.

Lenke til kommentar
Og derfor tyder det på at Wii vil få de fleste og beste fps spillene ? Jeg skulle gjerne se litt bevis eller antydelser på dette. Har det vært noen announcements f.eks ?

7972333[/snapback]

Announcements om at Wii kommer til å få de fleste og beste spill i en sjanger?

 

Altså en samlet multibedriftsannouncement hvor utgiverne går sammen ut og sier at en del av markedet deres kommer til å være bedre enn de tre andre delene?

 

Det skulle jeg likt å se, ja.

7972784[/snapback]

 

Finnes det noe som i det hele tatt tilsier at Wii vil ta igjen 360 innen skytespill sjangeren da det gjelder antall titler og kvalitet ?

 

Fordi kontrollen passer mye bedre enn gamepads.

 

Dette er ingen god grunn og det burde du vel vite ?

 

Snart kommer Halo 3, Unreal Tournament 3, Huxley, Turok, Medal of Honour, The Darkness, Dark Sector, GRAW 2, Shadowrun og masse mer. Dette er titler vi vet kommer dette året mest sannsynlig.

 

Hva kommer til Wii som vi vet om ? Metroid 3 og (PS2 port) av Medal of Honor ?

 

360 har også allerede, Gears, COD2, COD3, PDZ, Fear, Prey, Quake 4, R6 Vegas, GRAW, Lost Planet, Battlefield 2 og Far Cry Instincts.

 

Alle disse spillene har fått bedre krtikker enn det beste på Wii for øyeblikket, COD3.

 

Så kanskje ikke så rart jeg synes det er litt rart at noen sier at Wii vil nok ta igjen 360 på dette området ? Logisk nok. Jeg liker litt begrunnelse å bevis bak påstander man kommer med. Særlig i en situasjon som dette hvor alt tyder på det motsatte.

7972975[/snapback]

 

Kvifor listar du Gears og Lost Planet? Dei er ikkje FPS, slik som han spurde om.

Quake 4 vart vel heller ingen suksess, for å sei det mildt.

Lenke til kommentar
Kvifor listar du Gears og Lost Planet? Dei er ikkje FPS, slik som han spurde om.

Quake 4 vart vel heller ingen suksess, for å sei det mildt.

7974293[/snapback]

Må ærlig innrømme at jeg likte Quake4 ganske godt, men det var på PC. Er stor Raven-fan fra gammelt av, og syntest Quake4 fikk mye mer pes av anmeldere og fans enn det fortjente.

Lenke til kommentar

FPS er ikke mer drevet av teknologi enn andre sjangere. Quake3 og Half-Life1 holdt seg inne på listene over mest spillte onlinespill i mange år etter at teknologien var utdatert, og toppet faktisk ofte listene.

 

Mange utviklere har også vært skeptisk til FPS på Xbox360, fordi det er for mye konkurranse der. Valve har uttalt at Xboxversjonen av Half-Life 2 var den eneste utgivelsen deres som har skuffet i salg, og har reserverte forventninger til 360versjonen.

 

Wii tilbyr en billigere platform å utvikle for, som er mer egnet til FPSspillmekanikk, og i tillegg har god nok fysikk- og grafikkapasitet for moderne FPS. Og det er et nytt marked, som ikke har noen kronede konger i sjangeren ennå, noe som gjør det attraktivt for utviklere å prøve å bli "kongen" av FPS på Wii.

 

Før Wii sin launch så var det svært mange som ennå trodde at Wii kom til å gå som Gamecube. Dette gjorde at ikke utgivere ville satse på Wii. I løpet av høsten, og særlig etter launch, så ble det klart at Wii kom til å bli en betraktelig suksess, og etter det så har man hørt om utgiver etter utgiver som setter opp egne studioer for Wii, annonserer at de vil fokusere på mer på Wii og DS, eller til og med at de vil fokusere ekslusivt på Wii og DS.

 

Fruktene av dette har man ennå ikke begynt å se, men i og med at utviklerne kan bruke gammel utprøvd teknologi og art-assets så vil det ikke ta lang tid før det blir spill annonsert. Dette kommer til å resultere i ports av de store multiplatformFPSene, ports av forrige generasjons FPS som f.eks Black, og helt nye FPS. Etter E3 i år tipper jeg at Wii sin kommende FPSliste vil være omtrent på nivå med Xbox360 sin.

 

Og hvis Wiisalget fortsetter slik det har, så vil man nok også se kanselleringer av 360 og Ps3titler.

 

Det er definitivt noe i gjære når til og med John Carmack innrømmer at det kan hende de tabbet seg ut med å fokusere på "next-gen" teknologi.

 

Og forresten.... Jeg liker Quake 4 på PC veldig godt, og PCversjonen er mye bedre enn 360versjonen, men likevel foretrekker jeg soleklart Red Steel og CoD3 på Wii.

Lenke til kommentar
Kan se sånn ut, ja. Mange analyster spår det akkurat nå. En del spillutviklere også. Gabe Newell fra Valve har visst sagt at han forventer at Wii har solgt mer enn Xbox360 før året er omme. Selv er jeg ikke like sikker.

 

At Wii kommer til å komme best ut de første årene virker som rimelig sikkert. Om den kommer til å fortsette er mer diskutert. Men alt dette handler om fremtiden, og det er ikke mulig å gjøre noe mer en gjennomtenkte gjettninger.

7976951[/snapback]

 

Ja Wii har fått mer støtte blant de store enn NGC fikk. Dog jeg tror mange av dem som foretrekker PS fremdeles er opphengt i suksessen til PS2 og nekter å innse at PS3 er en helt ny generasjon som stiller på lik linje med de andre, samt at vi er nå i en helt annen tid.

 

Enig i det siste, om Wii salget fortsetter så godt som det gjør så blir den å ha solgt en god del konsoller til slutten av året. Nå er det heller ikke bare det totale antalle konsoller solgt som betyr noe men hvor mange enheter som selges i månden. X360 taper markedet nå med prosentandel av markedet på vei nedover, mens Wii ligger på vel 30% av markedet (om man skal tro tallene i en tråd her på forumet). PS3 selger men ikke godt nok. Mens Wii er den som drar fra.

 

Tror vi i Mars blir å muligens se en liten stopp på Wii's salg ettersom PS3 kommer i Europa, men det trenger ikke ha noe å si. Det hadde ingen ting å si for Wii når det kommer til salgstallet i USA og Japan, så muligheten er tilstede at det vil ha lite å si i Europa og. Men det er bare spekulasjoner så man får vente til Mars og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...