Gå til innhold

Det vanlige - PS3/360/Wii?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg har gått over til bærbar maskin og merker at spillsuget kommer innimellom. Hadde 360 rett etter lanseringen, men solgte den fordi jeg var lei av viftehylet.

 

Sitter nå og vurderer en Wii (når den endelig blir å få kjøpt) men er en 360 bedre for meg? Liker bilspill, ww2 shooters og sånn veldig godt, men lurer på om Wii er lurere rent økonomisk osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii har ikke mye gode FPS og bilspill ennå, men som en stor FPS fan så må jeg innrømme at jeg liker Call of Duty 3 og Red Steel kontrollene mye bedre enn noen annen FPSkontroll inkludert mus og tastatur, til og med iberegnet alle småfeil og mangler disse tidlige spillene har.(Les meg rett, kontrollen er ikke mer presis enn mus og tastatur, synes bare det føles mye bedre). Har hatt problemer med å gå tilbake til F.E.A.R etter å ha spillt på Wii, selvom F.E.A.R utvilsomt er et mye bedre designet FPS enn noen av de som er på Wii ennå. Jeg bare krysser fingrene og håper at det kommer noen FPS av den klassen etterhvert.

 

Bilspill virker interresant på Wii, siden kontrollen burde være ideell, men har ikke prøvd noen. Har hørt både gode og dårlige ting om ExciteTruck og Need For Speed.

 

Jeg er blitt rimelig fanatisk Wiifrelst etter jeg fikk konsollen, og har ingen problemer med å anbefale den. Bare husk at du faktisk må lære deg alt på nytt i de spillene som virkelig bruker Wiimoten ordentlig. Dette betyr at du faktisk må sette deg ned og virkelig finne ut av hvordan kontrollen fungerer i noen timer før du virkelig begynner å nyte spillene. Sånn som det er nå utfører jeg headshots med pixelperfeksjon på lang avstand i Call of Duty, noe en del teite anmeldere sa at var umulig. Og jeg spiller uten crosshair og på Hard(Vil anbefale dette, siden det gjør spillet mye mer moro og man merker det glimrende leveldesignet mye bedre).

 

Xbox360 er nok det sikreste valget for FPS og bilspill, men personlig så skal det mye til for at jeg slutter å lengte etter Wiimoten med et Xbox FPS.

Lenke til kommentar

skal du bare ha en konsoll vil jeg si at 360 er det beste valget i dag, rett og slett fordi spillutvalget foreløpig er veldig mye bedre. Tviler også på at Wii får noen veldig gode bilspill typ GT og Forza.

 

Liker man som meg best spill som Zelda, Pikmin, Metroid, Paper mario/Mario, Super Smash Bros. og andre spill som ikke nødvendigvis prøver være en kopi av virkeligheten er Wii (ihvertfall iløpet av noen måneder) et bedre valg.

Lenke til kommentar

Når mars kommer dukker det opp titler som kan være verd å ha på Wii mye grunnet kontrollen.

 

Prince of Persia: Rival Sword ser bare genialt ut på Wii, med måten du styrer prinsen på med Wiimote og Nunchuk. Samt at Medal of Honour: Vanguard kommer, som jeg tror kan bli morsomt med Wiimoten.

 

 

Jeg har aldri spillet 1 fps spill på konsoll lengere enn 2 minutter, ganske enkelt fordi jeg synes siktesystemet blir treigt og unøyaktig. Jeg har spillet CoD3 på Wii i snart 4 timer om ikke mer. Det er bare så mye bedre enn med tradisjonell kontroll at det er ubeskrivelig.

 

Og da sist men ikke minst, Twilight Princess, som er en perle i seg selv og vel verd å spille på Wii fremfor Gamecube. Aldri i mitt liv har et spill engasjert meg så mye som Twilight Princess, og jeg har spillet en del Zelda siden Ocarina of Time. Det er bare ubeskrivelig, og før du vet ordet av det (selv om du ikke trenger det) svinger du Wiimoten som et sverd, selv om en liten flick er nok.

 

Jeg ville gått for Wii uten å nøle, men det er fordi jeg selv har Wii og er totalt forelska i konsollen. Jeg har en PS2, N64, Sega og SNES stående tilkoblet, men etter at jeg fikk Wii har jeg bare koset meg med den, for det er så mye å kose seg med, spesielt om du er nostalgiker og husker tilbake til Mario tida.

Lenke til kommentar
Hmm, COD3 er jo et spill jeg har siklet på, og de nye kontrollerne frister jo litt med Wii. Hvordan er egentlig grafikken?

7963360[/snapback]

Grafikken er ikke noe å rope HURRA! over.

 

Vakre eksplosjoner, masse som skjer på skjermen, veldig lite imponerende figurer og teksturer. Funksjonell, men ikke noe mer.

 

Det mest plagsomme med spillet er at man ikke kan skippe cut-scenes, og at "minispillene"(Slåssing, kjøring, etc, etc) er enten komplett poengløse eller helt ødelagte(Kjøring). Men etter jeg startet spillet på nytt på Hard og uten crosshair så er selve spillet så utrolig moro og utfordrende at det blir lett å overse for meg.

 

Uansett, mellom de FPSlignende spillene jeg har prøvd(Red Steel, Call of Duty, Splinter Cell, og ene minispillet i Super Monkey Ball) så viser konsollen et ekstremt potensiale for sjangeren. Når man først har tatt seg den tiden det tar å lære seg kontrollene er det noe som bare føles utrolig "rett" med å gjøre små bevegelser med hånden og plukke ned fiendene med headshot etter headshot, eller løpe rundt et hjørne og nesten krasje i en fiende for så å veive rundt panisk i håp om å treffe ham før han treffer deg. Det føles bare mer... ekte.

 

Grafikken kommer til å komme etterhvert. Red Steel har et par brett som er virkelig pene, og som viser litt av det som Wii er kapabel til. Men hvis man har spillt noe særlig på Gamecube så vet man at Wii, siden den er kraftigere, kommer til å få noen fantastisk pene spill hvis de har god art-direction.

 

Ps3 blir nok platformen for bilspill, siden Sony har GT og kontrollen har motion-detection, noe som etter min mening virker som den beste kontrollmetoden for bilspill utenom force-feedback ratt, selvfølgelig.

 

Uansett... Personlig så rangerer jeg konsollene slik:

 

1. Wii

2. Ps3

3. Xbox360

 

Det er mer enn nok spill jeg sikler etter på alle konsollene.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Til nå har wii egentlig skuffet meg. Jeg spillte den ekstremt mye de første ukene, men nå står den bare der å samler støv. Men wii har enda masse potensiale, spillutviklerne må bare få fingen ut å produsere noen bra spill. Bare tenk på et star wars spill til wii. Var egentlig veldig skuffet over at lucasarts ikke hadde noe tilgjengelig. På gamecube lanseringen var jo Lucasarts ute med et av de beste release spillene.

 

360 spiller jeg litt mer, men også den samler litt støv. Men den har jeg iallefall GRAW2 og Guitar Hero og se frem til. I motsetning til Wii for det eneste jeg ser skikkelig frem til er metroid og SSB som begge er lenge til kommer...

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Til nå har wii egentlig skuffet meg. Jeg spillte den ekstremt mye de første ukene, men nå står den bare der å samler støv. Men wii har enda masse potensiale, spillutviklerne må bare få fingen ut å produsere noen bra spill. Bare tenk på et star wars spill til wii. Var egentlig veldig skuffet over at lucasarts ikke hadde noe tilgjengelig. På gamecube lanseringen var jo Lucasarts ute med et av de beste release spillene.

 

360 spiller jeg litt mer, men også den samler litt støv. Men den har jeg iallefall GRAW2 og Guitar Hero og se frem til. I motsetning til Wii for det eneste jeg ser skikkelig frem til er metroid og SSB som begge er lenge til kommer...

7964403[/snapback]

Bare et lite spørsmål som jeg liker å stille til folk som er skuffet over Wii.... Hvilke spill har du?

Lenke til kommentar
Kjøp den en xbox360 så får du skikkelige spill. Wii har bare sånne barnespill og drittgrafikk uansett.

 

Xbox360 kan du bruke som mediacenter i tillegg.

 

Wii er morro med de nye kontrollerne i noen uker, så er det stopp. Har du flatskjerm kommer du til å savne HD grafikk hver gang du slår på en wii. Man blir rett og slett kvalm av grafikken til wii (Ja selv med komponent kabel). Wii grafikk er like rævva som gamecube grafikk.

7963785[/snapback]

 

Når jeg tenker meg om kommer jeg ikke på noen spill på Wii som er spesielt laget for barn.

 

Wii kan du forresten også bruke som mediacenter med software. Dette har jeg bare lest, og ikke testet.

 

Har hatt Wii i snart 2 måneder nå, og er ikke litt lei av kontrollen enda. Wii Sports er et dypere spill enn du tror, og kontrollen på Zelda kommer jeg aldri til å bli lei. Grafikken er helt grei den (med unntak i visse spill), men husk at når man kjøper Wii, kjøper man den ikke for å få grafikk.

 

Og Gamecube har langt fra ræva grafikk.

Lenke til kommentar
Til nå har wii egentlig skuffet meg. Jeg spillte den ekstremt mye de første ukene, men nå står den bare der å samler støv. Men wii har enda masse potensiale, spillutviklerne må bare få fingen ut å produsere noen bra spill. Bare tenk på et star wars spill til wii. Var egentlig veldig skuffet over at lucasarts ikke hadde noe tilgjengelig. På gamecube lanseringen var jo Lucasarts ute med et av de beste release spillene.

 

360 spiller jeg litt mer, men også den samler litt støv. Men den har jeg iallefall GRAW2 og Guitar Hero og se frem til. I motsetning til Wii for det eneste jeg ser skikkelig frem til er metroid og SSB som begge er lenge til kommer...

7964403[/snapback]

Bare et lite spørsmål som jeg liker å stille til folk som er skuffet over Wii.... Hvilke spill har du?

7964475[/snapback]

 

Har Wii sports, Zelda, red steel, rayman og GT Pro. Så synes jeg har god rett til å være skuffet :p

 

Men kan nevne at om det er FPS spill du er på jakt etter så kan wii bli meget bra i den sjangeren, men til nå så er det rett å slett ganske drit. Jeg har spillt 2 levler av red steel og begge var pretty crap...

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Du anbefaler wii over PS3/360 som renner over med bra skytespill pga wii kontrollen ? Jeg vil sin din Wii anbefaling i dette tilfellet er mye mer trolling.

7964762[/snapback]

Ps3 renner ikke over med skytespill. Xbox360 gjør det.

 

Og ja, jeg anbefaler Wii til FPS for kontrollen. Som en som alltid har foretrukket FPS på PC på grunn av kontrollene, så er det rimelig drastisk å anbefale en konsoll. Men jeg gjør det, og skriver en god del om hvorfor. Så ike gidd å spre av diskusjonen mer.

Lenke til kommentar
Har Wii sports, Zelda, red steel, rayman og GT Pro. Så synes jeg har god rett til å være skuffet :p

7964789[/snapback]

Red Steel synes jeg er glimrende selv, selvom det har sine feil. Tok lang tid før jeg kom inni det. WiiSports er ennå ikke blitt gammelt. Spiller en 10-30 minutter om dagen med WiiFitness, pluss at kamerater alltid maser på å spille bowling.

 

Er en god del spill jeg ville anbefalt å teste før GT Pro da.... selvom jeg ikke har prøvd det selv.

 

Men virker jo som du har et rimelig godt utvalg å dømme fra.

Lenke til kommentar

Det virker som om at x360(eventuelt ps3 selv om det ikke har kommet så mange gode spill til den ennå) passer best for deg.

Blant billspillene til 360 finner vi PGR3 og Test drive unlimited. Snart kommer Forza 2, og PGR4 er under utvikling.

Cod 2 og 3 er de beste WW2 fps'ene til konsollen for øyebllikket. Og etter hvert kommer Brothers in Arms og Medal of Honor. I tillegg er det drøssevis av andre fps'er tilgjengelig til konsollen.

 

Kjørespill har aldri vært Nintendo's sterkeste genre. Akkurat nå er det bare Exitetruck som duger. Mario kart er underveis, men bortsett fra det ser det mørkt ut for de som vil ha bilspill til Wii. Håper Nintendo fortsetter samarbeidet med Sega og får Amusement vision til å lage F-zero WX.

Bortsett fra Medal of honor og CoD3 ser det ikke ut til at Wii blir konsollen for WW2-entusiastene.

Men om det alikevel frister å kjøpe Wii, så kan jeg ramse opp mange av de lovende Wii-spillene:

 

Platformspill: Super Mario Galaxy, Super Papr Mario, Sonic and the Secret rings

racere: Mario Kart og Exitetruck

Action/adventure: Disaster, Project hammer, No More heroes, LoZ: TP, Zelda next, Batallion wars 2

Horror: Resident evil, Sadness

Fighter: Super Smash bros melee

FPS/FPA: Metroid prime 3, Red Steel 2

Puzzle/party: Wario ware, Rayman, Mario Party 8, Super Monkey Ball, DDR: Hottest party

RPG: Crystal chronicles, Pokemon, Dragon Quest Swords, Fire emblem

Sport: Wiisports, Mario strikers charged, SSX Blur

Simulator: Harvest Moon, Animal Crossing, My Sims

Diverse: Elebits, Cooking mama, Trauma Center, Forever blue

Multiplats: Guitar hero, Manhunt 2, Mortal Kombat, Prince of persia, The Godfather, Medal of Honor

 

Wii har en fin lineup og jeg anbefaler deg å sjekke ut flere av spillene.

Spesielt Super Mario Galaxy, Metroid prime 3, Twilight princess, Sadness og No More heroes.

Men som sagt, utfra dine preferanser ser det ut som om en 360 passer best for deg.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Har Wii sports, Zelda, red steel, rayman og GT Pro. Så synes jeg har god rett til å være skuffet :p

7964789[/snapback]

Red Steel synes jeg er glimrende selv, selvom det har sine feil. Tok lang tid før jeg kom inni det. WiiSports er ennå ikke blitt gammelt. Spiller en 10-30 minutter om dagen med WiiFitness, pluss at kamerater alltid maser på å spille bowling.

 

Er en god del spill jeg ville anbefalt å teste før GT Pro da.... selvom jeg ikke har prøvd det selv.

 

Men virker jo som du har et rimelig godt utvalg å dømme fra.

7964814[/snapback]

 

GT Pro burde aldri blitt sluppet en gang, grafikken er helt på trynet, den er verre enn PS1 grafikk. Her nytter ikke engang "Man kjøper ikke wii for grafikk" bullshittet, for dette var rett å slett utrolig dårlig.

 

Her er en liten gjennomgang av de spillene jeg har. Kan være litt nyttig for trådstarter også.

 

Red Steel, helt greit spill, litt kjedelig, skal nok spille det litt mer.

 

Rayman, kjekt multiplayer, kjedelig singleplayer...

 

Wii sports, bra spill. Det jeg har brukt mest tid på.

 

Zelda, bra spill, men datt liksom ut etter et par uker, skal nok sette meg ned å fullføre det når jeg får koblet wiien opp til projektoren igjen.

 

GT Pro, sa min mening om det ovenfor...

Lenke til kommentar

@cybervision_

 

Dersom du vil ha ei maskin som blir bra på "bilspill, ww2 shooters og sånn", med bra grafikk og utan viftehyl, trur eg PS3 er det beste valget. Det er òg det dyraste valget, men eg meiner konsollen er verd det han kostar. Dersom du har lyst på HD-film i tillegg til spel, er PS3 eit opplagt valg, og eit glimrande kjøp. ;)

 

Alternativt kan du jo vente og sjå om Microsoft klarar å lage ein stillegåande XBox 360.

 

Kay

Lenke til kommentar

Ut i fra dine spillpreferanser tror jeg nok en ny X360 er maskinene for deg.

Den er rundt samme prisen som en Wii, men har et mye bedre spillutvalg enn Wii, i alle fall innen de sjangerne du likte.

 

Hvis i tilfelle du velger å gå for en ny X360 så kan det være greit å sjekke at den er av nyere produksjonsdato slik at du får en mer stillegående DVD drev.

 

Wii er en morsom maskin med stort potensiale, men pr dags dato så har den få spill (i alle fall av god kvalitet).

 

Det samme kan vel sies om PS3, en god maskin med potensiale, men mangler de helt store titlene. Mange vil vel stusse på prisen også, 6000 kroner er mye for en maskin som rent ytelsesmessig yter det samme som en X360. Men du får nå med en Blu-ray spiller med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Du beskylder MEG for å spore av diskusjonen ? Når man anbefaler Wii til en som vil ha bilspill og skytespill så er det neimen ikke rart man reagerer.

 

Blir som on jeg skulle anbefalt en Xbox til en som er interessert i minispill fordi da kan han kjøpe Fuzion Frenzy og Kung Fu Chaos.

7964858[/snapback]

Hvis du hadde oppriktig syntest at Fusion Frenzy og Kung Fu Chaos var de beste minispillene, spillt de store minispillene på andre platformer, og forklart hvorfor du syntest disse to var det beste valget, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Selv hadde jeg kommet med en annen anbefaling.

 

Men ingen her sa at Wii var best på bilspill. At jeg mener at FPS er best på Wii er min mening, og jeg har spillt nok FPS til å backe det opp.

Lenke til kommentar
Kjøp den en xbox360 så får du skikkelige spill. Wii har bare sånne barnespill og drittgrafikk uansett.

 

Xbox360 kan du bruke som mediacenter i tillegg.

 

Wii er morro med de nye kontrollerne i noen uker, så er det stopp. Har du flatskjerm kommer du til å savne HD grafikk hver gang du slår på en wii. Man blir rett og slett kvalm av grafikken til wii (Ja selv med komponent kabel). Wii grafikk er like rævva som gamecube grafikk.

7963785[/snapback]

 

Når jeg tenker meg om kommer jeg ikke på noen spill på Wii som er spesielt laget for barn.

 

Wii kan du forresten også bruke som mediacenter med software. Dette har jeg bare lest, og ikke testet.

 

Har hatt Wii i snart 2 måneder nå, og er ikke litt lei av kontrollen enda. Wii Sports er et dypere spill enn du tror, og kontrollen på Zelda kommer jeg aldri til å bli lei. Grafikken er helt grei den (med unntak i visse spill), men husk at når man kjøper Wii, kjøper man den ikke for å få grafikk.

 

Og Gamecube har langt fra ræva grafikk.

7964767[/snapback]

 

Jeg testet det "mediacenteret" til wii. Det besto i en Web server på pc og så koblet man seg til den via Opera browseren. Ingen ting virket enda, men kan selvfølgelig virke om en stund, får håpe det.

Lenke til kommentar
Gaming i 2007 handler om HD, Online spilling, Kunne prate med hverandre mens man spiller og se via webcam, Ha en HDD man kan ha stæsj og spill på osv osv. Wii'en har ikkenoe av dette enda.

7965276[/snapback]

 

1. Wii får online(Mario Kart, Super smash bros, Mario strikers f. eks)

2. Wii har et innebygd SD-kort på 512 mb og har støtte for større SD-kort. Og har ikke du hørt om virtual console? Visste du forresten også at enkelte spill(Exitetruck f. eks) støtter egne musikkspillelister via SD-kort?

3. Webcam er ikke nødvendig i det hele tatt. Hva i huleste har det med spillopplevelsen å gjøre?

 

Er dog enig i at det burde gå an å prate med hverandre mens man spiller. Og jeg skjønner at mange vil ha hd til Wii.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...