Gå til innhold

Vista og barnesykdommer


Anbefalte innlegg

Cisco VPN klient 4.8.01.0590 og nyere fungerer helt uten problemer i Vista.

Send en mail til IT så får du nyeste versjon av dem.

 

Et lite tips til alle som bruker Vista på laptop, skru av indeksering av HD.

Den trekker mye batteri og disken gløder, på Dell Latitude D600 er det rett og slett ubehagelig å skrive på pga. varm disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt ultimate nå i tre uker med nvidia 7600 m/ 97.54 driver. Har støtt på mye små problemer og feilmeldinger. BF 1942 har mange små feil, som ikke sikte og dårlig bildetekstur når en flyr. Dette sliter ikke ATI kort med i vista. Får stadig opp "com surrogate har sluttet å virke" som jeg ikke veit hvordan jeg skal få rettet opp. Skjønt det er noe med codeckene til MP11. Får heller ikke addet i MP11, musikk fra: mine dokumenter/musikk -mappen.? Noen som har det problemet?

 

Problemer med Exchange-server03 med office07 og vist. Får ikke logget meg inn på kontoen fra outlook. Gikk fint med samme opplegg på XP!

 

Nero 7.5.9.1 funker greit. Ikke møtt på noen problemer.

Demon v4.08 går brillefint

WinRar 3.30 går bra

 

Men det er jo med små problemer man lærer, og jeg har absolutt lært mer etter noe trøbbel med Vista. :thumbup:

Lenke til kommentar
Cisco VPN klient 4.8.01.0590 og nyere fungerer helt uten problemer i Vista.

Send en mail til IT så får du nyeste versjon av dem.

 

Et lite tips til alle som bruker Vista på laptop, skru av indeksering av HD.

Den trekker mye batteri og disken gløder, på Dell Latitude D600 er det rett og slett ubehagelig å skrive på pga. varm disk.

7961824[/snapback]

 

Kan du si meg hvordan man gjør det? For jeg søkte etter det i windows help og der stod det at man ikke kan slå av eller pause indekseringen. Søker aldri, så har ikke bruk for det

Lenke til kommentar

Slashdot: Windows Vista - Still Fresh After 19 Months?

 

MyStuff writes

"ZDNet blog Hardware 2.0 looks at the effect of having used Windows Vista for over 18 months. It Windows Vista the indispensable upgrade that Microsoft wants you to think it is? Writer Kingsley-Hughes says 'Having been using Vista for over 18 months I believe that it's a huge improvement over XP and even though I still use XP I find that I miss many of the features that Vista offers.' Just the same, he goes on, 'I wouldn't call any of the changes earth-shattering. When I'm using XP systems I miss some of the features but not so much that they push me to upgrade any faster.' He then goes on to give a feature-by-feature breakdown of all of the improvements Vista has over XP, and what long-term use of these features can net."

 

A possibly useful guide for gamers or administrators thinking about upgrading sometime soon.

Lenke til kommentar
Får stadig opp "com surrogate har sluttet å virke" som jeg ikke veit hvordan jeg skal få rettet opp. Skjønt det er noe med codeckene til MP11. Får heller ikke addet i MP11, musikk fra: mine dokumenter/musikk -mappen.? Noen som har det problemet?

<snip>

Nero 7.5.9.1 funker greit. Ikke møtt på noen problemer.

<snip>

Nero er synderen i dette tilfellet. Den legger inn en kodek som lager ball når explorer skal lage thumbnails.

Hvis du avinstallerer Nero så skal du se at problemet forsvinner.

 

Nero er ikke 100% kompatibel altså, men noe jeg ikke skjønner; Hvorfor skal Nero Burning ROM installerer en codec i systemet? *irritere seg i hel*

Lenke til kommentar
Får stadig opp "com surrogate har sluttet å virke" som jeg ikke veit hvordan jeg skal få rettet opp. Skjønt det er noe med codeckene til MP11. Får heller ikke addet i MP11, musikk fra: mine dokumenter/musikk -mappen.? Noen som har det problemet?

<snip>

Nero 7.5.9.1 funker greit. Ikke møtt på noen problemer.

<snip>

Nero er synderen i dette tilfellet. Den legger inn en kodek som lager ball når explorer skal lage thumbnails.

Hvis du avinstallerer Nero så skal du se at problemet forsvinner.

 

Nero er ikke 100% kompatibel altså, men noe jeg ikke skjønner; Hvorfor skal Nero Burning ROM installerer en codec i systemet? *irritere seg i hel*

8013825[/snapback]

 

Bloat.

 

Fordi ingen softwareprodusenter klarer å lage et program som bare gjør det det skal gjøre. Alle program skal fordømt spille mp3, ha egen toolbar og legge inn media codecs. Forbanna tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...