Gå til innhold

iPhone killer/iPhone kloning: Meizu M8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer dere virkelig et slikt produkt? Er det ikke skremmende nok at den ble utsatt noen år, og at det er en ren kopi?

 

Jeg holder meg ihvertfall langt unna selskaper som dette.

 

edit: Er jo tydelig at det er iPhone dere virkelig vil ha. Da er det jo bare å bite i det sure eplet :)

Endret av genser
Lenke til kommentar

unnskyld meg, men gi en lang faen i å komme med slike usaklige kommentarer. Meizu startet faktisk med denne telefonen FØR iphone ble annonsert, Meizu er et relativt stort og kjent selskap i Asia og utsettelsene skyldes Kinas regjering og deres lovgivning.

Om du virkelig har så stor glede av Iphonen din kan du pelle deg til en av de utallige trådene om den

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med å kjøpe et produkt fra Meizu. De er et anerkjent firma som produserer produkter av god kvalitet. Kommentaren din, genser, sier mer om din uvitenhet enn om kvaliteten på Meizu sine produkter. Dersom de som kjøper denne telefonen egentlig vil ha iPhone som du sier, men istedenfor velger denne, så er vel det et tegn på hvilket produkt som er best på markedet. Dessuten har mange her ventet flere år på denne telefonen da de liker Meizu, og noen års venting må vel være bedre enn å slippe et produkt før det er ferdig.

Lenke til kommentar

Tell til 10 neste gang. Ingen grunn til å hisse seg sånn opp.

 

Joda, jeg kjenner til Meizu og at de produserer mp3-spillere. Disse er jo også i stor grad rene kopier av Apple sine produkter.

 

meizu_music_card.jpgipodnano_1stgen_grp.jpg

 

m6slwhiteul2.jpgipod_nano_3rd_generation.jpg

 

meizum8com2.jpgiphonecom2.jpg

Så håper vi kan legge den delen av diskusjonen død.. Det er liksom ingen tvil.

 

For meg virker det klart at en som ville kjøpt denne Meizu-mobilen har lyst på en iPhone, men:

- Har ikke råd

- Liker ikke sperrene, begrensningene og annet som følger med en iPhone

eller

- Ikke liker Apple

 

Ellers ser jeg rett og slett ingen grunn til å kjøpe en vaskeekte kinamobil som det her. Markedet byr på en drøss trykkskjermmobiler fra firmaer som for meg fremstår langt mer lovende og genuine enn hva Meizu gjør.

Endret av genser
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For de som har denne eller ønsker å anskaffe seg den er det nå mulig å bruke de norske tegnene Æ Ø og Å.

Bildet er fra en tysk versjon.

Den norske versjonen finner du på denne siden.

Takk for link!

Tror jeg skal prøve meg på en slik tlf jeg. Bor i Shanghai, og har funnet den med wifi her!

Endret av nick122147
Lenke til kommentar

Jeg har denne telefonen her og er nokså fornøyd med den med tanke på hvor billig den var og hvor god den er! Den kommer også uten sperrer, noe som er en stor fordel.

Men firmware er fortsatt bare på versjon 0.9.0.4, noe som betyr at det fortsatt er en del feil, men Meizu er flinke til å lytte på brukerne og kommer stadig med oppdateringer som fikser de fleste problemene.

 

Telefonen har ikke blitt sluppet internasjonalt, bare i Kina, dermed er mesteparten av programmene på kinesisk. Men det er en haug av hyggelige medlemmer på meizume.com som hjelper med å oversette programmer til Engelsk og hjelper brukere med diverse problemer som oppstår!

 

Alt i alt så er dette en god telefon, og jeg er fornøyd med kjøpet til nå! :)

Lenke til kommentar

Hyggelig, du er i hvert fall blant de første (om ikke DEN første) nordmannen/norske som har skaffet en M8! Gratulerer!

Nå har mobile-review kommet med sin vurdering av Meizu M8, foreløpig bare på russisk,

men du kan se en norsk oversettelse her.

 

pic08.jpg

 

Vil bare legge til at du kan spille av følgende video-formater på M8:

 

# H.264 Baseline Profile, 2.5Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# MPEG-4 Simple Profile, 2Mbps, 720x480,30fps; MPEG-4 Simple Profile, 2Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# WMV 3, 3.2Mbps, 720x480,30fps; WMV 3, 3.2Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# H.263, 1.5Mbps, 720x480,30fps; H.263, 1.5Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# DIVX, 5Mbps, 720x480,30fps; DivX, 5Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# XVID, 4Mbps, 720x480,30fps; XVID, 4Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# DX50, 6Mbps, 720x480,30fps; DX50, 6Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# MPEG-1, 1.5 Mbps, 720x480,30fps; MPEG-1, 1,5 Mbps, en oppløsning på 720x480, 30fps;

# FLV, 500kbps, 720x480,30fps FLV, 500kbps, en oppløsning på 720x480, 30fps

 

og Real Video. Quicktime Mov-filer, ASF, MKV og 3GP. Imponerende!

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte M8 i Shanghai i går, og må si at forløpig er jeg litt skuffet over programvaren, selv om jeg visste hva jeg gikk til. Man må nok gi det litt tid og håpe på gode oppdateringer. internet virker nesten ikke. Og nettleseren er tilnærmet ubrukelig. Veldig veldig sen, pluss at det er veldig vanskelig å skrive tekst inn i vinduer (google søkevinduer osv..). Jeg brukte ca en time på å komme inn på gmail, og hvis jeg vil tilbake dit nå, så tar det veldig lang tid, pluss at det fungerer som regel ikke å trykke på linker inne i nettleseren.

Men den har potensiale, så hvis man gir den litt tid, håper at bugs blir rettet, så kan det bli veldig bra. Man kan skru av loading av bilder og javascript inne i nettleseren, noe som jeg synes er veldig kjekt for å spare datatrafikk. Skjermen er veldig bra! Videokvaliteten på en medfølgende demovideo ser veldig bra ut, bedre enn iphone skjermen.

Så jeg ser an litt, kanskje selger jeg den etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjøpte M8 i Shanghai i går, og må si at forløpig er jeg litt skuffet over programvaren, selv om jeg visste hva jeg gikk til. Man må nok gi det litt tid og håpe på gode oppdateringer. internet virker nesten ikke. Og nettleseren er tilnærmet ubrukelig. Veldig veldig sen, pluss at det er veldig vanskelig å skrive tekst inn i vinduer (google søkevinduer osv..). Jeg brukte ca en time på å komme inn på gmail, og hvis jeg vil tilbake dit nå, så tar det veldig lang tid, pluss at det fungerer som regel ikke å trykke på linker inne i nettleseren.

Men den har potensiale, så hvis man gir den litt tid, håper at bugs blir rettet, så kan det bli veldig bra. Man kan skru av loading av bilder og javascript inne i nettleseren, noe som jeg synes er veldig kjekt for å spare datatrafikk. Skjermen er veldig bra! Videokvaliteten på en medfølgende demovideo ser veldig bra ut, bedre enn iphone skjermen.

Så jeg ser an litt, kanskje selger jeg den etterhvert.

Jeg bare lurte på hvor mye du kjøpte denne M8'en for i Shanghai? Jeg skal til Hong Kong i sommer og muligens en tur til Shanghai hvis jeg får tid. Mulig jeg finner Meizu M8 på markedet i Hong Kong.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bare lurte på hvor mye du kjøpte denne M8'en for i Shanghai? Jeg skal til Hong Kong i sommer og muligens en tur til Shanghai hvis jeg får tid. Mulig jeg finner Meizu M8 på markedet i Hong Kong.

2380rmb. den har gått ned et par hundre nå tror jeg. Letteste stedet å finne den i Shanghai er nok Xuijiahui. Ta subway line 1 gå exit 9 og rett inn i et kjøpesenter fullt av elektronikksjapper. De har ihvertfall en meizu stand i kjelleren der. Kan nok også finne den i Hong kong, men den selges ikke offisielt der.

:)

Lenke til kommentar
Vurderer dere virkelig et slikt produkt? Er det ikke skremmende nok at den ble utsatt noen år, og at det er en ren kopi?

 

Jeg holder meg ihvertfall langt unna selskaper som dette.

 

edit: Er jo tydelig at det er iPhone dere virkelig vil ha. Da er det jo bare å bite i det sure eplet :)

 

Har hatt iPhone siden den kom ut i Norge, og uten tvil ble jeg forelsket i den og trodde jeg kom til å være trofast med den til en nyere iPhone kom ut.

Men jeg kjente det kribla litt etter denne "rip-off"en, så å si at alle som vil ha slik telefon egentlig vil ha iPhone blir feil.

 

Må vel også legge til at denne kriblinga ble kraftig redusert da mine frykter for at den skulle være treig ble bekreftet av post over.

Lenke til kommentar
Vurderer dere virkelig et slikt produkt? Er det ikke skremmende nok at den ble utsatt noen år, og at det er en ren kopi?

 

Jeg holder meg ihvertfall langt unna selskaper som dette.

 

edit: Er jo tydelig at det er iPhone dere virkelig vil ha. Da er det jo bare å bite i det sure eplet :)

 

Har hatt iPhone siden den kom ut i Norge, og uten tvil ble jeg forelsket i den og trodde jeg kom til å være trofast med den til en nyere iPhone kom ut.

Men jeg kjente det kribla litt etter denne "rip-off"en, så å si at alle som vil ha slik telefon egentlig vil ha iPhone blir feil.

 

Må vel også legge til at denne kriblinga ble kraftig redusert da mine frykter for at den skulle være treig ble bekreftet av post over.

Får presisere at telefonen er ikke treg, den er raskere enn iphonen min. Men browseren er veeeldig treg. og email appen er også ganske treg og fungerer ganske dårlig.

Ellers så er det en veldig fin bonus at den dukker opp som en harddrive i på pc og mac, så man kan bare kopiere over musikk og filmer uten å måtte synce i tunes. Som media spiller liker jeg den veldig godt.

Lenke til kommentar

snip*

Får presisere at telefonen er ikke treg, den er raskere enn iphonen min. Men browseren er veeeldig treg. og email appen er også ganske treg og fungerer ganske dårlig.

Ellers så er det en veldig fin bonus at den dukker opp som en harddrive i på pc og mac, så man kan bare kopiere over musikk og filmer uten å måtte synce i tunes. Som media spiller liker jeg den veldig godt.

 

 

Oi, men daså. Bruker jo aldri noe av det uansett.

Hvordan er den sms wise? Noe lag, eller hemmer det at det ikke er multi touch? (Eller har den multi touch? Kan hende jeg har misforstått noe nå, men orker ikke dra ut herifra for å sjekke)

Hvordan flyter den sammenlignet med iphone 3g?

Kjente at jeg fikk litt lyst til å ha den på hylla :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...