Gå til innhold

hva bør jeg velge? 400d eller 20d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva bør jeg velge ? skal brukes mest til naturfoto\fugler

Har ingen erfaring med digital speilrefleks men har en god gammen nikon f3.

7948460[/snapback]

 

Dersom du har noen Nikon objektiver ville jeg absolutt ha vurdert.

D50, D70 eller D80.

 

Er det en spesiell grunn til at kun Canon kameraene 400D og 20D blir vurdert?

 

Sony, Pentax, Olympus og nevnte Nikon lager like gode kameraer, hva som er best handler om smak og behag.

 

Av 400D og 20D ville jeg ha valgt 20D rett og slett fordi jeg synes 400D har en grusomt egronomi.

Lenke til kommentar

Om det står mellom 400d og 20d så er det en soleklar anbefaling for 20d herfra også. Ta en kikk på denne sammenligningen mellom 350d og 20d. Listet opp det som skiller de to. 400d er i praksis det samme som 350d med unntak av noen få mer pixler, større skjerm, anti-dust + sikkert noe småtteri jeg ikke kommer på i farten.

 

http://www.bobatkins.com/photography/digit..._xt_vs_20d.html

 

20d altså (eller 30d)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg ha valgt 20D. Kjøpte selv et slikt kamera, og angrer ikke. Ikke minst er jeg veldig glad for å ha bufferhastigheten på 20D. I mitt tilfelle fikk jeg en pakke med hus (20D) og EF-S 17-85mm USM IS til under 10.000, og siden linsa koster fra alt mellom 4.500-5.500 følte jeg ikke at jeg ga så mye EKSTRA for selve huset, opp mot 350D eller 400D på det tidspunktet. I forhold til å sitte inne med et billig kit-objektiv, og havne i samme prisklasse - sett at jeg kjøpte linsa jeg nå har i tillegg. Og ja, utstyret var nytt. Som en liten apropos har tester vist at 20D leverer mindre bildestøy enn 30D :D Bare les her: http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=102941

Endret av stkmydla
Lenke til kommentar

kan kun være enig. Jeg tog knap 20000 billeder med mit 350D og det var godt - men ergonomien i 30D er bedre + de 5 billeder i sekundet.

 

Mange større fugle har vingeslag der passser med 3 billeder i sekundet dvs. at hvis vingen skygger for hovedet på billede 1, så sker det samme på 2-3-4-5-6

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Grattis og velkommen i klubben! Med standard objektiv?

8201411[/snapback]

 

Hi.

 

Nei ikke med standard objektiv,Bruker junior sin sigma 70-300 APO til jeg finner en 400mm fast tele til en overkommelig pris :D

8207753[/snapback]

 

Hei folkens! Jeg er også ganske ny i dSLR klubben. Eier et 350D og av optikk har jeg kun et objektiv, et Tamron 17-50 2.8 EX. Er det noen som kan si noe om dette utstyret? Jeg kunne også ønsket meg litt større kamera og større buffer. Spesiellt om jeg tar serier i RAW. Burde jeg bytte ut huset til 20D kanskje?

Lenke til kommentar
Grattis og velkommen i klubben! Med standard objektiv?

8201411[/snapback]

 

Hi.

 

Nei ikke med standard objektiv,Bruker junior sin sigma 70-300 APO til jeg finner en 400mm fast tele til en overkommelig pris :D

8207753[/snapback]

 

Hei folkens! Jeg er også ganske ny i dSLR klubben. Eier et 350D og av optikk har jeg kun et objektiv, et Tamron 17-50 2.8 EX. Er det noen som kan si noe om dette utstyret? Jeg kunne også ønsket meg litt større kamera og større buffer. Spesiellt om jeg tar serier i RAW. Burde jeg bytte ut huset til 20D kanskje?

8208604[/snapback]

Tamron sitt objektiv er i alle fall knall bra, men vet ikke hvor stor forskjell du vil merke på å bytte over til 20d...? 3bps vs 5bps

Dog finner man jo 20d til prisen av 350d i usa, så kan jo gamble på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...