Gå til innhold

Lei av kø på komplett??


Anbefalte innlegg

Jeg er ihvertfall ufattelig lei av køen på komplett (møllergata) ,men så mens jeg gikk å ventet på min tur på komplett gikk jeg forbi noe som heter iq data (møllergata 9) bare 100m borti gata fra komplett. butikken er relativt ny har samme priser og produkter som komplett (kan prute) og god service og best av alt NULL kø what so ever. tenkte jeg bare skulle informere..

 

 

God jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de er noe dyrere enn kopmlett, iallefall på forbruksvarer som jeg kjøper hos komplett (moore 50 spindler, 90min moore spindler og div småting)

 

jeg har kørutine på komplett, trekker kølapp, går til den butikken du nevnte for å snoke litt, så har det gått 20-30 minutter og jeg går ev. tilbake til komplett :lol:

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med Iqdata - handlet første gang der (som så mange andre) fordi det var sinnsyk kø på Komplett.

 

Har siden handla mere der en jeg har gjort på Komplett det siste året - blant annet chipset-kjøler, ny harddisk (120GB Seagata Barracuda V - yay!), webkamera, noen vifter og ny 512MB RAM-brikke.

 

Virker som om de legger seg på samme prisnivå som Komplett på hardware - det er ihvertfall ikke rare forskjellen. CD'er og sånn bruker jeg nesten aldri (skjønner ikke hvorfor folk har så enormt forbruk av CD'er) så prisen på det har jeg ikke noe forhold til, men det er vel kanskje naturlig at de er litt dyrere på 'småting' siden de ikke har det volumet i omsetning som Komplett har.

 

I tillegg til 'standardvarene' har Iqdata litt mer spennende varer enn Komplett - f.eks. Lian Li-kabinetter, sånne nye mikro-kabinetter og sånn. Så at de også hadde fått vannkjøling (husker ikke type, men blokka som satt på Radeon-kortet i demo-maskinen deres var diger og lyseblå) når jeg var innom i forrige uke.

 

Køen på Komplett er forøvrig et stadig irritasjonsmoment, men slik blir det vel når 'folk flest' har begynt å skru litt selv på PC'n sin og spør og graver om alt mulig og selvsagt aldri husker specs'ene på det utstyret de har fra før.

 

Surt å stå en halvtime i kø når du vet akkurat hva du skal ha og blir forsinket av at en eller annen knot rett foran deg i køen oppholder personalet i 5-6 minutter med masse idiotspørsmål for så å gå uten å kjøpe noe.

 

Men som sagt: Prøv Iqdata 50-60 meter lenger inn i Møllergata neste gang det er kø.

 

Edit: Tror forøvrig Iqdata hadde tjent på å være litt flinkere med nettsiden/prislisten sin - så på den nå og de har ikke Radeon9700pro, Lian Li eller noe som helst vannkjøling listet der selv om de har det i butikken...

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-12-04 15:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 17:22, skrev Bach:

Hva om Komplett fikk igang en hurtigkasse for oss som bare fyker innom og VET hva vi skal ha.

Surt å stå en time i kø når ekspedisjonen tar ett minutt.


 

Det tror jeg de hadde tjent på - har vel hittil i år lagt igjen 5-6000 hos Iqdata lenger borte i gata siden det har vært kø hos Komplett, og har nå blitt så vant til dem (og fornøyd) at jeg heller går dit først og kun står i Komplett-kø hvis Iqdata er utsolgt på det jeg skal ha.

 

Er ellers enig i at køståing er surt - spesielt hvis du etter lang tid i kø finner ut at de IKKE har det du skal ha - snakker om bortkasta lunchpause :sad:

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bruke litt markedsøkonomi på dette her ... Jeg mener: hva koster tiden din?

 

Er du villig til å bruke en femtilapp mer på iqdata for å unngå 30 minutters kø hos komplett? 40 kroner? 30 ?

 

Det hade nok jeg ...

 

Og det er nok akkurat det iqdata satser på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 22:30, skrev penhead:

Kan vi ikke bruke litt markedsøkonomi på dette her ... Jeg mener: hva koster tiden din?


Er du villig til å bruke en femtilapp mer på iqdata for å unngå 30 minutters kø hos komplett? 40 kroner? 30 ?


Det hade nok jeg ...


Og det er nok akkurat det iqdata satser på :smile:


 

da kan alle i oslo-område avlyse handleturen til sverige, for; man har ikke sett en kø (bil+kassekø) før man har vært i svinesund :lol:

 

hvor mye er DIN tid egentlig verdt? :lol:

Lenke til kommentar

Du har skjønt noe :smile:

 

 

Tid = penger. En dagstur til sverige for å kjøpe billig kjøtt = mye tid = tapte penger.

 

Ellers så kan du si at det er en luksusgreie: Jeg betaler gjerne mere penger for ølen for å slippe å være på en bule med rabiate fylliker, og jeg betaler gjerne litt mer penger for å slippe å stå i kø. Alle har denne grensen. Spørsmålet er om hvor den går ...

 

Men du er kanskje kommunansatt, du?

Lenke til kommentar

fra alvor til spøk

jeg er arbeidsledig student og jeg kjøper ting på iqdata når jeg føler for det, vil tippe at jeg handler stasj like mye hos dem som hos komplett. Også kan man titte litt i butikken i motsetning til komplett som er et sørgelig syn.

det som jeg anser som positivt med komplett at jeg alltid kan sjekke hvilke varer de har tilgang til.

iqdata har ikke en ordentlig side oppe ennå og det trekker jo litt ned.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 13:51, skrev FaintedGhost:

Jeg er ihvertfall ufattelig lei av køen på komplett (møllergata) ,men så mens jeg gikk å ventet på min tur på komplett gikk jeg forbi noe som heter iq data (møllergata 9) bare 100m borti gata fra komplett. butikken er relativt ny har samme priser og produkter som komplett (kan prute) og god service og best av alt NULL kø what so ever. tenkte jeg bare skulle informere..



God jul.


Men nå som du informerte oss om den butikken, kommer det nok til å bli kø :razz:

Lenke til kommentar

Hehe...arbeidsledig student?!? Det er vel en selvmotsigelse..

 

Har en kompis som kjøpte 256Mb ram (Hadde 64)til en bærbar på IQ data, men når de installerte den for ham økte bare mengde ram med 128 til 192. De påstod at det var sånn det var...Etter min mening blei han grise-lurt..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 22:56, skrev tilstad:

Hehe...arbeidsledig student?!? Det er vel en selvmotsigelse..



 

ingen selvmotsigelse, uten arbeid, under utdanning

har ikke tall på dette, men regner med at veldig mange studenter jobber ved siden av studiene eller studerer ved siden av jobben.

har mindre enn minstepansjonist, sosialklient osv. å rutte med, langt under den ofisielle fattigdomsgrensa faktisk, fakta.

men jeg er ikke lei meg for det :lol:

Lenke til kommentar

Tror jeg legger turen til iqdata neste gang jeg og. Det er rett og slett for mange tullinger i køen på komplett. Så lenge de holder seg til å kjøpe blanke CD'er går det som regel greit. Verste hat er når noen som er helt totalt blottet for kunnskap om PC'er, har fått det fore seg at de skal bygge en PC selv. De aner overhodet ikke hva de trenger og må spørre for hver eneste ting...

Dette var helt latterlig før de innførte kølapp systemet. HVer eneste gang jeg skulle kjøpe noe endte jeg opp rett bak en total pc-analfabet. Deretter fikk jeg som regel vite at det jeg skulle ha ikke var inne og måtte bestilles..ahahhahah...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 22:43, skrev penhead:


Tid = penger. En dagstur til sverige for å kjøpe billig kjøtt = mye tid = tapte penger.


Ellers så kan du si at det er en luksusgreie: Jeg betaler gjerne mere penger for ølen for å slippe å være på en bule med rabiate fylliker, og jeg betaler gjerne litt mer penger for å slippe å stå i kø


 

Så enig så enig. Problemet i Oslo sentrum er at det strengt tatt ikke har vært noen reell konkurrent til Komplett (jeg går for eksempel ikke inn på Spaceworld og betaler flere hundrelapper mer enn jeg må for en harddisk) og at man derfor har vært nødt til å enten bestille på nett eller stå i kø.

 

Når det gjelder Sverige-handling er vel dette for mange mer en protest / et prinsipp enn bare av rent økonomiske grunner. Er en av de som drar til Sverige en 4-5 ganger i året men handler aldri kjøtt - ender stort sett opp med noen brett Cherry Coke og Dr.Pepper som man uansett ikke får kjøpt i Norge. Og en diger pose med løsvekt-godis da :wink:

Lenke til kommentar

IQdata er litt dyrere men folka er iallfall litt mer kompetente og hjelpsomme enn de på komplett..Selv om det er litt kø der innimellom, så går det raskt unna, er ikke samma "newbie"-preget på folka som handler der og de veit sånn oftest nogenlunde hva de skal ha, virker iallfall slik. Handler mye hw og har lagt igjen altfor mye spenn hos IQdata i høst allerede :grin: Får håpe de får opp websider osv etterhvert. Hadde hjulpet en del på...

 

Ellers, for dere som bor på Grünerløkka har vi jo datasupply.no (ligger i Markveien, ikke langt fra Ankerbrua) som er nesten akseptable i pris på en del varer. Iallfall om en ikke gidder å gå inn til sentrum :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...