Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nesepolypp operasjon, hvordan er det?


co2

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen og etter en nesetest(10cm vattpinne ned i nesen, "yey") ble jeg bedt om å ta en blodprøve senere denne uken og bilde av bihulene elle noe sånt. Så ettersom det nærmer seg etter all sannsynlighet en bekreftelse på at det er nesepolypper så sjekket jeg på nettet om det:

 

Operasjonen gjøres i lokalbedøvelse og tar ca. en time. Under operasjonen fjerner vi alle synlige deler av polyppene. Av og til vil vi også fjerne litt av de nedre nesemuslingene. Operasjonen foregår gjennom neseborene slik at det ikke etterlates synlige arr.

 

Etter operasjonen legges tamponger i nesen. Disse skal tas ut etter kort tid, hvoretter det skal  skylles hyppig med saltvann.

 

HOLY MARY JESUS!

 

Noen som vet hvordan denne operasjonen føles/er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var saltvannskyllingen du er bekymret for kan jeg si at det ikke gjør vondt. Du bruker bare et såkalt "nesehorn" som du fyller med vann, og litt salt og heller det inn det ene neseboret, så går det opp gjennom bihulene og ut gjennom det andre. Ganske behagelig egentlig!

7939483[/snapback]

 

Behagelig?

 

Jaja, hver sin smak...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg veit hadde jeg denne operasjonen da jeg var liten. Husker dessverre ikke så mye av den, bare at jeg fikk is av legen etterpå :cool:

Men det kan nok ikke ha vært så altfor ille, hvis ikke ville jeg vel huska det?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eller kanskje jeg har fortrengt det :ph34r:

 

EDIT: Akkurat som Arbakadarba var jeg under full narkose.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...