Gå til innhold

Høy temperatur på E6600


Mirror

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo noe krøll med at standardkjøleren til den prosessoren kunne være bøyd i visse tilfeller, og dermed ikke motta tilstrekkelig kjøling fra prosessoren. Det kan jo være det som er saken, hvis kjøleribben ikke virker spesielt varm. For hvis den er 85 grader ville du nok lett brent deg ja..

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg klar over. Men ved 85 grader skulle jo pc'en ha skrudd seg av av seg selv?

7929998[/snapback]

 

Nei, mener du kan skru av fden funksjonen, og at noen ikke har denhar den på en annen temperatur, f. eks 90 eller 95 grader. Uansett, ta av kjøleren, og ta den på igjen med ny kjølepasta, og se om det er noen forskjell i temperatur.

Lenke til kommentar
Når jeg får guts nok så skal jeg sette på big typhoonen jeg har liggende, ta av rammen å ta på AS5.

7930279[/snapback]

 

Når du har guts nok?:p er ikke noe å ha guts til det.Jeg skal love deg, er mye diggere å kjøre med skikkelig kjøling og overklokke :)Selv har jeg vannkjøling og kjører min E6600 på 3.6 Ghz helt stabilt med maks temp på 50-60 grader under load. Det høyeste jeg har kjørt den på er 4005Mhz, men da var den ikke stabil.

Lenke til kommentar
Når jeg får guts nok så skal jeg sette på big typhoonen jeg har liggende, ta av rammen å ta på AS5.

7930279[/snapback]

 

Selv har jeg vannkjøling og kjører min E6600 på 3.6 Ghz helt stabilt med maks temp på 50-60 grader under load.

7930308[/snapback]

Anbefaler deg å sette på BT viften.

jeg har 59c i max load med min vifte(på minimum) og 3400mhz :D:cool:

Lenke til kommentar

Hehe, legger ved vedlagg av AI booster.

 

Håper virkelig den tempen der stemmer, men andre prog sier 85.

Store spørsmåle blir om man skal la pc'en stå på over natta.

 

Edit: Noen som har link til ntune som funker med 8800GTX? Og den nyeste superpi og orthos? Litt problemer med å finne nyeste versjonene samme hvor mye jeg googler.

post-63413-1171317401_thumb.png

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Når jeg får guts nok så skal jeg sette på big typhoonen jeg har liggende, ta av rammen å ta på AS5.

7930279[/snapback]

 

Selv har jeg vannkjøling og kjører min E6600 på 3.6 Ghz helt stabilt med maks temp på 50-60 grader under load.

7930308[/snapback]

Anbefaler deg å sette på BT viften.

jeg har 59c i max load med min vifte(på minimum) og 3400mhz :D:cool:

7930385[/snapback]

 

hehe :) BT viften? det er? Men jeg har en litt rar CPU, som har trenger store voltøkninger på visse frekvenser f.eks under 1.4 for 3.4 Ghz stabilt. men må opp mot 1.55 vcore for å få 3.6 ghz stabilt, og for å få bootet på over 4 Ghz må jeg opp i 1.7 volt, som ikke er lurt i lengden. ar en uke 29 CPU, som er kjent for å være litt varm, dessverre.

 

Men dette må ikke bli en diskusjonstråd. Tror trådstarter har fått litt svar på hva han kan gjøre, og la han prøve det, og så kan vi heller vente på respons og se hvordan det ser ut da :)

Lenke til kommentar

Så, ja.. nå trenger jeg egentlig litt hjelp her. FSB'en står jo i over 1000, og for å få den ordentlige fsb'en må man da dele den på 400. Men istad når jeg satt den til 2000 så ville ikke pc'en starte engang, og jeg måtte rote med å cleare cmos, noen som har noen tips?

 

Hm, leser noe om 1333 fsb stap'en... må vel finne ut hva jeg må sette multi og slikt til. Jeg har en uke 26B cpu forresten.

 

Ja, da var 3150mhz i boks, nå blir det 3.6ghz som skal klares.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...