Gå til innhold

Livstidsgaranti på ram?


Complexity

Anbefalte innlegg

Etter MYE plaging på pc'en så har jeg endelig funnet synderen i over 100 bluescreens og systemkræsj siden i går. tillome under formatering.

 

En Corsair Value Select 512mb Rambrikke.

 

Plugger jeg den i maskinen får jeg bare "CPU Overclocking Error" dundrende i høytalerene, men når den er ute virker maskinen fint.

 

Har 2 av denne brikken, og den andre virker fint, samt en cruical brikke..

 

Men, det jeg lurte på, har ikke Rambrikker Livstidsgaranti? eller er det bare noen typer rambrikker?

 

Rambrikken er vel en 2 år gammel, og har virker smertefritt intill i går.

 

Noen som vet? eller er det bare å kaste den?

 

edit: glemte å si at jeg formaterte og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
står oppgitt hvor lang garanti de har.

Hvor har du kjøpt brikkene, send mail til levrandør og fortell problemet.

Jeg tviler på at du kommer noen vei, men det er vel verd ett forsøk.

 

en 512 brikke betaler du slekk og ingenting for idag, kjøp deg evt ny.

7930331[/snapback]

 

:hmm:

Må vel google litt da :)

Kjøpt på komplett.

 

Tenkte bare på dette, siden det er lite vits å kjøpe slik ram nå til dags, er jo elendige greier :p

 

men kan ta og høre :)

Lenke til kommentar
Men er ikke livstid 21 år i Norge?

Eller gjelder det kun på straffesaker og slikt?

7930667[/snapback]

 

Skal en vel ikke blande fengsels straff med garanti på rambrikker. :!: Vis produsenten oppgir livstidsgaranti på brikkene så gjelder det. Men hvem kommer uansett med 10-20 år gammle rambrikker og skal ha nye. Corsair Value Select brikkene er det livstidsgaranti på så det er bare og få ny.

Lenke til kommentar
Men er ikke livstid 21 år i Norge?

Eller gjelder det kun på straffesaker og slikt?

7930667[/snapback]

 

Skal en vel ikke blande fengsels straff med garanti på rambrikker. :!: Vis produsenten oppgir livstidsgaranti på brikkene så gjelder det. Men hvem kommer uansett med 10-20 år gammle rambrikker og skal ha nye. Corsair Value Select brikkene er det livstidsgaranti på så det er bare og få ny.

7930723[/snapback]

Husker jeg brakte temaet opp for et år eller to siden og da var det flere som mente det og linket til et eller annet som jeg såklart ikke husker nå.

Garanti er jo noe produsenten gir så den kan vel være så lang som mulig, men om 20 år... hvilken pc bruker på DDR-RAM PC3200? :)

Lenke til kommentar
Prøv å gå i bios å juster bus hastigheta litt ned.

Samt prøv å plasser rambrikken i en annen slot hvis mulig, evt bytt mellom di to brikkene.

7930579[/snapback]

 

Har prøvd brikken i alle slot'ene, og den er helt mongolid. kan ta å teste i en annen maskin og da før jeg gjør noe :)

 

Men er ikke livstid 21 år i Norge?

Eller gjelder det kun på straffesaker og slikt?

7930667[/snapback]

 

Skal en vel ikke blande fengsels straff med garanti på rambrikker. :!: Vis produsenten oppgir livstidsgaranti på brikkene så gjelder det. Men hvem kommer uansett med 10-20 år gammle rambrikker og skal ha nye. Corsair Value Select brikkene er det livstidsgaranti på så det er bare og få ny.

7930723[/snapback]

 

Om det er livstidsgaranti på dem, hvordan skal jeg da gå frem når jeg vil ha en ny da? sende bare mail til komplett og forklarer dette? har enda orgnalembalasjen.

 

Du kan uansett reklamere, vil mene at minnebrikker har 5 års reklamasjonstid.

Greit at det ikke koster så mye for en ny brikke, men det er ikke alle som alltid bare kan kjøpe en ny ;)

7931266[/snapback]

 

Jeg har ikke råd til noen ny akkurat nå iallefall, så ville vært fint om jeg fikk en ny en på garanti\reklamasjon :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Livstidsgaranti er garanti på livslengden på det produktet, hvor lenge det er er et vanskelig spørsmål hehe...

men er nok bare noen år, går ikke å komme etter 10 år å skal ha ny siden det da blir sett på som over naturlig levelengde på feks en rambrikke..

 

dem mene ikke levetiden til den som har kjøpt produktet som mange trur.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Livstidsgaranti er garanti på livslengden på det produktet, hvor lenge det er er et vanskelig spørsmål hehe...

men er nok bare noen år, går ikke å komme etter 10 år å skal ha ny siden det da blir sett på som over naturlig levelengde på feks en rambrikke..

 

dem mene ikke levetiden til den som har kjøpt produktet som mange trur.

7931664[/snapback]

 

Hvor i all verden har du dette fra? De garanterer altså at produktet varer så lenge det varer?

Lenke til kommentar

I følge kynikere betyr livstidsgaranti at garantien varer så lenge produktet ikke er ødelagt... "Den minnebrikken der, nei den er død, det er da klart at livstiden til den er over" :p

 

Send en mail til komplett og forklar hva som har skjedd. Husk å være hyggelig i første omgang. Er de smarte så vil de ikke miste en fremtidig kunde for prisen av en 512 MB rambrikke...

 

Lykke til!

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Livstidsgaranti er garanti på livslengden på det produktet, hvor lenge det er er et vanskelig spørsmål hehe...

men er nok bare noen år, går ikke å komme etter 10 år å skal ha ny siden det da blir sett på som over naturlig levelengde på feks en rambrikke..

 

dem mene ikke levetiden til den som har kjøpt produktet som mange trur.

7931664[/snapback]

 

Hvor i all verden har du dette fra? De garanterer altså at produktet varer så lenge det varer?

7931876[/snapback]

 

Garantien er forventet livstid på produktet eks corsair har 10 år som er dems livstids garanti.

 

hvis rambrikken blir ødelagt etter 3 år går det på livstidsgarantien til corsair da de mener at dems minnebrikker skal ha en livslengde på 10 år, dette kommer ann på produktet, noen har mindre andre mer.

 

Når det står livstidsgaranti tenker mange at det er garanti på produktet til man dør selv :tease:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...