Gå til innhold

Hvordan lese Open Office uten Open office?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med innleveringer fra elever når de bruker Open Office og jeg bare har Office-pakken. Hvordan kan jeg lese odp og odf-filer uten å ha installert Open Office på pc'en min??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Krev at studentene lagrer som *.doc eller får de stryk...?

Dette kan man sette som standard i settings i Open Office...

(Open Office kan lagre i de aller fleste formater, å MS Office er sære som ikke har klart å få med støtte for OO filer enda...)

Endret av Scorpioen84
Skrevet
Har et problem med innleveringer fra elever når de bruker Open Office og jeg bare har Office-pakken. Hvordan kan jeg lese odp og odf-filer uten å ha installert Open Office på pc'en min??

7925795[/snapback]

Hva med å installere Open Office selv?

http://no.openoffice.org/

Skrevet

I skolesammenheng så er det ikke noe i veien for å kreve levering i standardisert format. OpenOffice kan lagre som .doc og dermed bør du kreve det av elevene. Det gjør det enklest for alle parter.

Og før noen begynner å mase om monopol, M$ osv, det er ikke det som er poenget. Dette dreier seg om å gjøre ting enklest mulig for flest mulig mennesker ved å benytte det vanligste formatet, som kan åpnes i alle programmer.

Skrevet (endret)

Her er en plugin for Word i allfall. Støtte for andre filtyper kommer senere.

Jeg renger med du redigerer dokumentene som blir innlevert? Hvis ikke er det jo enklere å kreve levering i .pdf av de som ikke vil levere i .doc format. Openoffice.org støtter ikke .doc helt perfekt, så det er ikke så rart å ikke ha lyst til å levere i et format som potensielt kan ødelegge formatering og ellers se stygt ut. Hvis plugin-en jeg linket til over ikke fungererer, eller du trenger å kunne lese andre filformater fra openoffice.org-pakken så syns jeg du burde installere openoffice.org jeg, siden openoffice.org som sagt ikke støtter de gamle lukkede formatene til MS Office helt så bra hele tiden, og det er litt dumt om en innlevering skulle gi dårlig inntrykk pga. dårlig teknisk kompatibilitet. Det syns i allfall jeg :)

Edit: Der var begge mine forslag allerede foreslått gitt :innocent:

Endret av dravisher

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...