Gå til innhold

hvor sunt er iste?


win32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iste er sundere viss du ikke bruker sukker...

Du må heller drikke vann og ha i deg en kopp lonket grønn te på kvelden... ved å blande søtstoffer i forsvinner gjærne alle gode egenskapene til te'n

Jeg bruker å drikke t uten sukker og syns det er godt... men man bør slutte og spise godta o.l først... for da legger man ikke så stor tanke i at det ikke er sukker i den....

Brusen gir store syreskader, det kan også saften gjøre... det gjør ikke iste...

Lenke til kommentar

eplejuice har vel en del syrer som ikke er så bra for tennene også tror jeg, men utover det så bør det vel ikke være noe mindre sunt enn om du puttet i deg tilsvarende mengde epler.(med mindre den er sukret)

 

grønn te er forsåvidt godt til iste, men blir gjerne ganske bitter når den er kald, så bruk litt sitron i om du ikke liker det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Det er ikke tilsatt nei, men det inneholder veldig mye sukker fordi. Litt karbohydrater er bra ja, men ikke i store mengder. Kommer også an på hvilke typer karbohydrater det er snakk om. Man har raske og trege karbs.

Lenke til kommentar

Det er vel forskjell på sukker som naturleg er i frukt og det "kunstige" som blir putta i brus og iste?

 

Fruktsukker finn du over alt.

Du får sjølvsagt også iste utan tilsatt sukker, men eg synest ikkje dei smakar godt, då drikk eg heller vatn.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ang Juice diskusjonen - Tine har jo sin juice-serie, den er helt uten tilsatt sukker. Selvsagt er det sukker, men da fruktsukker. Dette er mye bedre en "vanlig" sukker, men alt med måte. Iste er tilsatt en del sukker, og dermed ikke så mye bedre en brus. Det positive er vel at det ikke er fult så mange e-stoffer, som brukes til å farge brusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...