Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Irritasjonsmoment: Bilstereoer som lyser opp


Steina

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i mørket, så merker jeg ofte hvor irriterende det er når min bilstereo har full fest på displayet.

 

I biler så er det jo en sikkerhetssak det at det skal være mørkt inne i kupéen når man kjører, så hvorfor dimmer ikke spillerene ned lyset når man ikke rører den?

Knappene kunne vel lyst hele tiden, så skjønner ikke problemet om displayet har vært litt mørkt før man trykker på noe.

 

Jeg vet ikke om det faktisk er noen spillere som dimmer ned lysstyrken slikt, men jeg regner med det faktisk finnes noen, men hvorfor er ikke alle spillere slik?

 

Er ikke alltid like morsomt når jeg ser blinkende blått lys hele tiden når jeg kjører litt vel mye over fartsgrensen heller, selv om det bare er spilleren. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste Sonyene jeg har hatt har hatt tilkobling for dimming. Det vil si at man kobler en ledning til lysbryteren, slik at når man går fra automatiske kjørelys til nærlys, dimmes lyset i spillern. I tillegg hadde disse spillerne mulighet for å velge dimming av - på - automatisk.

Lenke til kommentar

Min pioneer har kontakt som gjør at den kan dimmes i følge med lyset i dashbordet, dersom man har mulighet til å dimme det.

 

Dessuten kan jeg manuelt justere brightness på displayet. Fra "full fest" til nesten helt mørkt. I tillegg kan jeg jo vippe ned fronten og da forsvinner alt av lys, men også muligheten til å justere volum osv

Lenke til kommentar
Min pioneer har kontakt som gjør at den kan dimmes i følge med lyset i dashbordet, dersom man har mulighet til å dimme det.

 

Dessuten kan jeg manuelt justere brightness på displayet. Fra "full fest" til nesten helt mørkt. I tillegg kan jeg jo vippe ned fronten og da forsvinner alt av lys, men også muligheten til å justere volum osv

7924290[/snapback]

 

Va har du for noen spiller?

Lenke til kommentar
Steina, du har dimmemuligheter på spilleren din. Inne i menyen husker jeg at Stig fant instillinger for på - av - automatisk, pluss manuell justering av brightness.

 

RTFM.

 

 

Edit; Så ikke at Welve hadde svart :p

7935101[/snapback]

Nei, den funker elendig.

 

OFF og AUTO er like.. Ingen dimming @ all..

 

ON skrur lysstyrken littegrann ned på displayet bare..

Ikke noen store "hurra"-rop for denne funksjonen akkurat.

 

Regner med at noe må kobles på for at "Auto" må funke?

 

edit: uansett så virker ikke spilleren mere nå, så nå er den iallfall ikke forstyrrende :mrgreen:

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...