Gå til innhold

Såååååå skuffa over Nokia 7390:(


Anbefalte innlegg

Fikk ny Nokia 7390 på tirsdag, etter å ha bytta den ut med min SE k800i.

Var veldig fornøyd med SE, men syns den så noe maskulin ut, og siden typen trengte ny mobil så leste jeg det jeg kom over om 7390en og fant ut at den var like bra som k800ien.

Men etter å ha testa telefonen nå i ei knapp uke må jeg si at jeg er dritskuffa!

Kamera er SÅ dårlig (3 megapixler my ass!), det er kjempetregt og skjermen er ikke akkurat noe å skryte av heller. Har testa ut videosamtalefunksonen og de kunne liksågodt spart seg for å ha funksjonen på tlf. Begge bildene blir skikkelig grumsete, og såvidt jeg ser personen i andre enden.

Sendte mail til MPX (hvor jeg bestilte tlf) og forklarte at jeg ikke var fornøyd med telefonen i forhold til produktbeskrivelsen på deres nettsider, samt beskrivelsen av tlf på andre nettsider og i tester (Telefonen fikk bla terningkast 5 i VGs test)

Svaret jeg fikk da var at dersom telefonen hadde vært i bruk måtte jeg reklamere til Nokia direkte, og klage til dem om hva som jeg ikke var fornøyd med, kunne altså ikke bruke angreretten.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Har det noen hensikt å reklamere overfor Nokia?

Det er liksom litt vanskelig å vite om man er fornøyd med en telefon uten å ha prøvd den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres dette ut som en brukerfeil, i allefall angående kameraet... tatt kjempefine, klare bilder med mitt jeg.. Videosamtaler har jeg ikke prøvd, fordi jeg ikke aner åssen jeg gjør det.. :p Kjipt at du ikke er fornøyd, hadde jeg hatt bilder som ikke er av personer på telefonen skulle jeg uploadet et til deg så du ser hvilken kvalitet jeg får på min.. men hakke det.. :)

 

Edit: tok et bilde nå, med 0 lys og dermed kun bruk av blits.. hvis du vil ha det, så si ifra, så skal jeg sende deg.. :) Hvordan det enn gjøres?

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar

Forstår at det er sjipt at man ikke er fornøyd men dette er vel en smule for dumt.

Tror du virkelig at du skal få prøve ett produkt for så å returnere det? Hallo? Da kan jo alle bare bestille telefon, bruke den en uke, klage og sende den tilbake.

Er du usikker på ett produkt så kjøper du det ikke over nett. da går du til en forhandler og får testet den der.

 

nei det nytter ikke å klage til Nokia. telefonen du har er som den er. hva tester osv sier har ikke en dritt å si. er ikke nokia som foretar de testene...

 

du har kjøpt katta i sekken. har vel lært da eller?

Lenke til kommentar
For meg høres dette ut som en brukerfeil, i allefall angående kameraet... tatt kjempefine, klare bilder med mitt jeg..

7914528[/snapback]

 

Billdekvalieten minner veldig om det som jeg hadde på 6230ien jeg hadde i fjor, bildene blir klare, men kan umulig være 3 megapix. I tillegg tar det flere sekunder (hvertfall 10) fra jeg tar bildet til det er klart på skjermen:(

Lenke til kommentar
For meg høres dette ut som en brukerfeil, i allefall angående kameraet... tatt kjempefine, klare bilder med mitt jeg..

7914528[/snapback]

 

Billdekvalieten minner veldig om det som jeg hadde på 6230ien jeg hadde i fjor, bildene blir klare, men kan umulig være 3 megapix. I tillegg tar det flere sekunder (hvertfall 10) fra jeg tar bildet til det er klart på skjermen:(

7914566[/snapback]

 

Ke? Åssen får du til det a? :ohmy:

En av venninnene mine har kjøpt seg den rosa 7390'en, og vi fant ut det var forskjell på mitt og hennes kamera.. vi tok samme bilde i samme vinkel og mitt ble bedre :hmm: ... men at det bruker så lang tid var sært.. bruker du minnekortet som fulgte med, eller har du kjøpt et nytt?

Lenke til kommentar

Jeg gikk over fra Nokia N73 til Nokia 7390. Er kjempe fornøyd med mobilen! Den er lekker og har gode spesifikasjoner.

 

Hvis du overfører bildene til pcen blir de bra! Det ser du selv på amobil sin test! Så det kan du ikke si imot.

At du ikke klarer å holde mobilen rolig mens du tar bilder, er vel ikke nokia sitt problem.

 

Uansett. Det er ikke noe fornøyd garanti på mobiler tror jeg, ihvertfall ikke når du har brukt den en uke. Så tror det er lite vits å sende en mail til nokia.

Lenke til kommentar

Ke? Åssen får du til det a? :ohmy:

En av venninnene mine har kjøpt seg den rosa 7390'en, og vi fant ut det var forskjell på mitt og hennes kamera.. vi tok samme bilde i samme vinkel og mitt ble bedre :hmm: ... men at det bruker så lang tid var sært.. bruker du minnekortet som fulgte med, eller har du kjøpt et nytt?

7914581[/snapback]

 

Bruka d som fulgte m telefon. Blir sikkert å kjøp nytt etterhvert, men ikke kommet meg så langt enda. Har den rosa telefon

Lenke til kommentar

Er helt riktig det som sies her, det er faktisk litt opp til brukeren selv også.. bildene mine blir både klare og fine de, og det sjekker jeg ved å overføre de til pcn... foreløbig bruker jeg minnekortet som fulgte med, og lagringen av bildet er somregel gjort på den tiden jeg bruker på å ta bildet og åpne telefonen for å se bildet (dvs.. to sekunder maks?) .. digger ikke se det på en så liten skjerm som ytterskjermen :p

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få kamera til å ta bedre bilder da? Og til å bli kjappere. Det tar 10-15 sek fra jeg tar bildet til det vises klart i displayet, og da er det skikkelig grumsete i et par sekunder først.

 

Og kan jeg laste ned messenger på mobilen forresten?

 

Telefonen er dritlekker, så jeg vil gjerne beholde den, men er sinnsykt skuffa over kamerakvaliteten :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...