Gå til innhold

Hjelp til valg av rimelig SATA harddisk.


phex

Anbefalte innlegg

Takk for godt svar andylove. Jeg tror jeg kommer til å bruke den nye harddisken til OS siden den er litt raskere. Hva skjer hvis jeg har både OS og videomateriale på samme disk? Er det et poeng å ha mest mulig kun store filer på videomateriale-disken? Og med tanke på videoredigering, bør jeg vurdere RAID?

 

PS: Takk for linken ang. O-ringer. Jeg skal innom næremeste VVS-forhandler i morgen for å si det sånn ;)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for godt svar andylove. Jeg tror jeg kommer til å bruke den nye harddisken til OS siden den er litt raskere. Hva skjer hvis jeg har både OS og videomateriale på samme disk? Er det et poeng å ha mest mulig kun store filer på videomateriale-disken? Og med tanke på videoredigering, bør jeg vurdere RAID?

 

PS: Takk for linken ang. O-ringer. Jeg skal innom næremeste VVS-forhandler i morgen for å si det sånn  ;)

7921258[/snapback]

 

Hvis du leste litt på den WiKi siden jeg ga deg ang RAID, så finner du at RAID0 gir formidabel ytelse, men du risikere mye viktig data om RAID'et tryner. Ikke det at sånt skjer så ofte, men det kan skje. Om du derimot har 3 like disker og setter opp RAID5, så får du ytelse og sikkerhet i samme RAID.

 

Selv har jeg minst mulig på OS disken, bare OS og programmer. Bilder, filmer, musikk og andre ting ligger på egne lagringsdisker, deriblant Seagata Barracuda 7200.10 320GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...