Gå til innhold

Nærmer vi oss en heidundrenes 3.verdenskrig?


Anbefalte innlegg

Tror vi heller skal se på klimaendringene som et mer omfattende problem.

 

Klimaendringer kommer enten vi liker det ikke, uansett om vi forurenser eller ikke. Det er et FAKTUM. Dessuten er det ifølge klimakommunistene allerede for sent å gjøre noe med det så da kan vi jo like godt spy ut CO2 og tjene masse penger og bruke de på å ruste oss til stigende vannstand, eller hva?

7904698[/snapback]

Det er det verste. Er det virkelig nødvendig å framskynde klimaendringer mer enn vi allerede gjør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knallbra bok, forsåvidt en noenlunde realistisk situasjon.

 

Forøvrig, jeg tviler på at det blir så mange kriger mellom store land. Det er ingen ledere som er gale nok, og i tillegg vet de at det vil vinningen vil mest sannsynlig gå opp i spinningen. Landene er for avhengig av hverandre. Og land som handler med hverandre, kriger ikke med hverandre.

7903765[/snapback]

Det var vel dette man også trodde før 1. verdenskrig.. ? I mindre grad selvfølgelig, men like fullt et faktum.

Lenke til kommentar
Tror vi heller skal se på klimaendringene som et mer omfattende problem.

 

Klimaendringer kommer enten vi liker det ikke, uansett om vi forurenser eller ikke. Det er et FAKTUM. Dessuten er det ifølge klimakommunistene allerede for sent å gjøre noe med det så da kan vi jo like godt spy ut CO2 og tjene masse penger og bruke de på å ruste oss til stigende vannstand, eller hva?

7904698[/snapback]

Det er det verste. Er det virkelig nødvendig å framskynde klimaendringer mer enn vi allerede gjør?

7908846[/snapback]

 

Hvis du går ut for å handle imorgen så fremskyver du klimaforandringer. Forbrukere har liten makt mot dette tyrranisererende systemet. Dette er viktige tema men det som skuffer meg er at uviktige tema har prioritet.

Lenke til kommentar

Det har jo pågått en stor aksjon nå, hvor man skal avbestille og boikotte selskapet som gir ut gratis telefonkataloger. Det er jo for å gjøre noe forbedringer med klimaendringene. Ikke at det hjelper så SINNSYKT, men man må jo starte et sted, og det begynner å haste også. Har selv opplevd ekstreme endringer de siste årene.

Lenke til kommentar
Kina er økonomisk avhengige av USA og hele den vestlige verden. De kommer nok til å gå langt,veldigt langt, for å beskytte sine egne økonomiske interesser før de velger å gå til krig.

 

3. Verdens Krig er, imo, langt unna. Med mindre noe utrloligt uforosett skulle skje.

7904779[/snapback]

 

Jeg har fått det for meg at hvis USA stopper all handel med kina (boikott), så er landet konkurs på under et år.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det. Men en ting jeg ser for meg er at en bedrift som Nike har fortsatt tre verdensdeler fulle av land som kan produsere like billig som Kina. Kina har ikke så mange land som kan ta USA sin plass. Men det er helt klart at begge land ville ha stått ovenfor enorme økonomiske utfordringer i en slik situasjon

Lenke til kommentar

Er ikke krigen mot terror en slags 3. verdenskrig? Definisjonen på en verdenskrig er vel at alle verdensdeler er involvert i krigen, noe som jeg tror er tilfellet nå. Krigen mot terror er selvsagt en annerledes krig enn første og andre verdenskrig, men jeg mener allikevel at vi allerede er inne i 3. verdenskrig.

Lenke til kommentar
Er ikke krigen mot terror en slags 3. verdenskrig? Definisjonen på en verdenskrig er vel at alle verdensdeler er involvert i krigen, noe som jeg tror er tilfellet nå. Krigen mot terror er selvsagt en annerledes krig enn første og andre verdenskrig, men jeg mener allikevel at vi allerede er inne i 3. verdenskrig.

7932690[/snapback]

 

Imo, vanskelgi å si. Vi har enda ikke komt til den masse surgien vi opplevde under andre verdenskring, eller første. Da tyskerene jublet hele den vestelige verden, hele! De var alle sammlet mot en, stor fiende.

 

Man kan ikke si at hele den vestlige verdenen er forent i en krig mot terror. Javist, mangen land velger å støtte usa, norge og. Men med samme entusiasmen? Krigen mot terror er strengt tatt USA sin krig.

Lenke til kommentar

Krigen mot terror er absurd og bare en unskyldning for uhemmet krig mot ett land som har ressurser verdt kjempe for. Terror har ingenting med konvensional krig å gjøre, det er bare noe FOX kan tilby sin amerikanske republik.

 

Dessuten vant Stalin den andre verdenskrig, og han er død, så hva gjør vi nå?

Lenke til kommentar

Anbefaler å lese Max Hastings bok kallt 'armageddon'. som vil fortelle om 2 verdenskrig. Dessuten er det ironisk men sant at alle lesning om den Spanske borgerkrigen vil gi ett innblikk i hvordan 2 verdenskrig kunne ha skjedd.

 

Hvis du lurer på moderne historie er Noam Chomsky sine taler uvurdeerlige.

 

Og ikke glem å se BILL HICKS! Third eye is right there. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...