Sollid Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg lurte på om det er noen gode sider for og lære hvordan man konstruerer et spill? Har lenge hatt planer om og lære meg og lage spill. På forhånd takk.
Donnie Darko Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 http://www.pepere.org/hvordan-lage-enkelt-...ll_17_38_b.html Dette er en guide til hvordan man lager et enkelt flash spill, vil anbefale deg å begynne med det. -MathiasF
Atomics Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Liten hjelper for trådstarter: Det er "Lære å lage spill" ikke "Og" Ellers..jeg vet at det er myyye jobb, drømte om det selv for mange år siden, men når jeg fant ut hvor lang tid som ligger bak et stor prosjekt så er det nesten deprimerende..f. eks.. Wolfenstein 3D var fett i sine dager (Sikkert kult som en "oldie" i dag også ) Men det er 250.000 linjer i kode.... :S For ikke å snakke om all matten man trenger å kunne/lære. Men alt dette hindrer deg ikke noe særlig i å planlegge spill, layout, story, taktikker osv Er man litt smart så kan det komme til nytte en dag.
slash Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 på www.spillmodding.no kan du lære mye om de forskjellige tingene innenfor spillmaking. Det beste om en virkelig vil lage spill vil nok være å modifisere et spill, da slipper man å skrive alt fra bunnen, samtidig som man får et overblikk over hva som må til.
Landeplagen Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Her er et program hvor man slipper å bruke flere år på å lage enkle spill: Game Maker Programmet har to måter å lage spill. Kode, og dra-og-slipp. Anbefaler å se på noen tutorials hvis du skal bruke det.
Bear^ Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Jeg vil mye heller anbefale deg å dedikere deg til et område innenfor spill designe. Spill lages trossalt ikke av kun en person lengere (de store). Selv om det finnes gode spill der ute laget av en person så lages de store i enorme team. Megselv har jeg dedikert mitt arbeid til level designing. Det er et fasinerende sted å starte, krever ikke mye mattematiske kunnskaper men en god porsjon artistiske kunnskaper. Skader vel heller ikke med en liten dose basis matte men ikke påkrevd. Andre områder du kan spesialisere deg innen er modellering, lyd, artwork etc. Masse som må gjøres innenfor spill før du får det ferdige resultatet.
djorgen Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Jeg lurte på om det er noen gode sider for og lære hvordan man konstruerer et spill?Har lenge hatt planer om og lære meg og lage spill. På forhånd takk. 7893920[/snapback] Tja. Her er et par linker med seriøse spillartikler for seriøse spillutviklere. http://www.gamasutra.com/ http://www.gamesindustry.biz/ Kan gi deg et par råd. 1) Spill mange spill. Mange ulike sjangere. Kjente og ukjente spill. Finn ut HVORFOR de er bra (eller dårlige). 2) Finn ut hva (innen spillutvikling) du interesserer deg mest for. Programmering, 3d/modellering/animasjon/teksturering, design, lyd, QA/testing, er alle egne jobber i spillindustrien. 3) Fordyp deg i interessen din (over). Les bøker, delta i diskusjoner, etc. Lær deg så mye som mulig. 4) Gjerne skaff deg en utdanning som du kan vise til når du søker jobb. Universitets/høgskoleutdanning innen IT, 3D/animasjon, spilldesign, prosjektstyring, medievitenskap, etc, kan øke sjansen for å få drømmejobben. 5) GI ALDRI OPP når du begynner å søke jobber. Så lenge du aldri gir opp, og fortsetter å søke jobber selv om du kanskje ikke får napp de første månedene, så vil du til slutt få en jobb. Og når du først har fått en fot innenfor, så er mye gjort. Da kan du sette deg nye mål.
AnBa Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Det letteste vil være å lage et spill i Macromedia Flash, selv om det også er vanskelig, men jeg anbefaler også et par av de linkene ovenfor. Jeg antar at du kan spørre etter hjelp på http://www.root.no/forum/index.php?showforum=22 ROOT.no, på den forumdelen linken viser til. Ikke gi opp, og lykke til
olemag11 Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Det beste om en virkelig vil lage spill vil nok være å modifisere et spill, da slipper man å skrive alt fra bunnen, samtidig som man får et overblikk over hva som må til. Hvordan modifiserer man et spill? Takker på forhånd for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå