Gå til innhold

Lydkort til HiFi-bruk: Juli@, Wavio eller Aureon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fra Elektrocompaniet, til over 11000? Det er nok MYE mer enn jeg har råd til. DAC er innebygga i CD-spilleren uannsett, det er det som er grunnen til at jeg bruker optisk. Hovedsaken nå er nok rett og slett om det integrerte på hovedkortet holder eller ikke. Den bruker i alle fall ikke AC'97 og jeg tror ikke den up/down-sampler uansett.

Lenke til kommentar

Rent spesifikasjonsmessig finner jeg ingenting som tilsier at VIA Vinyl VT1708 skal degradere lyden i den digitale signalbanen på noe måte. Siden ingen ADC/DAC'er er i bruk ser det ut til at denne integrerte løsningen vil gi identisk lyd med et lydkort til 2 000,- når du kun bruker S/PDIF.

 

Å anbefale de mest eksotiske duppeditter forbeholdt de veldig spesielt interesserte gir ingenting til tråden eller trådstarter utenom en anelse om at noen følger for å "tøffe" seg. :tease:

 

Gå for S/PDIF til DAC'en på CD-spilleren din, og gode analoge lydkabler til forsterker slik du tenkte :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Får slenge meg med her.... litt OT, men.... :blush:

 

Vil ha bra lyd(musikk/film), men samtidig at det funker sånn noenlunde i spill også....

Noen kommentarer på de tidligere nevnte lydkortene i forhold til gaming/dataspill ?

-M-Audio

-Onkyo

-ESI

 

Hadde vært fint om det virket/hadde drivere for win98 også.

Ser M-Audiokortet har det, så... men lyden er muligens bedre på de 2 andre ?

 

Antar alle kortene kan spille rollen som Soundblaster dersom i rent DOSmiljø ?

Lenke til kommentar

Audiophile, hmm... hvordan blir det vs Onkyo montro ?

Og, noen som har litt erfaring med Onkyo og gaming ?

(og funker det på win98?)

 

Info:

SE-150PCI kan skaffes på

www.tonart.no

 

...dersom noen lurer. De(importør) får sannsynligvis inn SE-200PCI også etterhvert.

Snakket med de i dag. Står riktignok ikke på nettsiden, men ring og hør, så skaffer de sikkert...

 

Priser = nkr 1250/1750/? for SE-90/SE-150/SE-200 - virker som om pris = japanpris dollarx12.... (dvs SE-200 for kr 2160, når det engang kommer)

 

Best på lyd er visstnok SE-90, SE-150 er dårligere(!), og SE-200 er samme som SE-90 lydmessig, men med tillegg av surround 7.1(ala SE-150, og altså bedre lyd).

Endret av ullteppe
Lenke til kommentar

Har ikke helt bestemt meg ennå.

 

Fikk et Echo Mia Midi nå nettopp gjennom jobb, men kan ikke bruke det slik jeg ønsket.

 

Valget står mellom

ESI Juli@

M-Audio Audiophile 2496/192

Onkyo SE90PCI

 

Noen som har testet flere av disse?

 

Blir primært å kjøre det som 2.1 system via phonokabler.

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpsomme svar! Da ser det ut som jeg sitter igjen med ESI Juli@ og Onkyo Wavio. Surround trenger jeg ikke, så det holder jeg meg unna i denne omgang. Jeg klarer ikke finne ut om Onkyoen kan brukes i Linux, så det er meget mulig at jeg lander på ESIen for å være på den skire sida. Med mindre noen har veldig mye imot det (:ermm:) så blir det nok altså Juli@. Takker for hjelpen!

 

BTW: Hvis noen finner ut om Wavioen funker i Linux så bare skrik ut, det ville jo vært greit å få klarhet i det uansett.

7891040[/snapback]

ESI og Onkyo bruker vel samme driver? Drivere laster du ned fra VIA.

Jeg kjøpte mitt Onkyo SE-150 hos Mono og fikk det til samme pris som SE-90.

Anbefaler Onkyo sterkt!

 

Edit:Jeg hadde X-Fi Platinum før Onkyo.

Onkyo er MYE bedre en X-Fi på musikk og fungerer også bra til spill.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...