Gå til innhold

Refleksjon over SE-lansering


Anbefalte innlegg

Sitter her og ser på SE sine lanseringsbilder, og de har lansert absolutt ingenting nytt. K810i har vi sett før i en litt tykkere innpakning. W880i er det nesten samme historien om.

Idag krever vi 3G, kamera og mp3. Å gjøre en telefon tynn er en meget liten evolusjon. Vi vet fra før at de slipper teknologien gradvis for å selge flere telefoner, men hvis vi fremover nå skal se denne rekken:

 

Ny teknologi -> tynnere utgave -> billigere utgave -> ny teknologi...

 

blir det veldig lite fremgang i årene som kommer.

 

 

Som andre punkt ser det ut til at Sony Ericsson har gjort sitt for å produsere de minst komfortable tastene kjent for menneskeheten.

 

Konklusjon: Min neste telefon blir ikke SE.

7885480[/snapback]

 

 

Jeg må si at jeg la merke til det samme som du skriver. Hvorfor skal tastene være pinnete nå?

På alle??(se bort ifra den med 3 mpx-kamera-den ble jeg virkelig skuffa over! den var rett og slett stygg :hrm: )

men noen fanget oppmerksomheten min... :!: walkman-mobben i oransj og den samme uten walkmanfunksjon.... men skal være VELDIG enig at teknologien er gammelt nytt!!

Nytt år=Nye MULIGHETER! innenfor mobilverden vil det si FUNKSJONER! noen enige? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjon: Min neste telefon blir ikke SE.

7885480[/snapback]

Nei, du blir nok nødt til å gå over til Nokia nå ;)

 

N95 kommer jo til å bli det råeste slippet i år...ihvertfall 1. kvartal :whistle:

7886154[/snapback]

 

Jeg velger heller SE sine kjipe telefoner uten mye nytt fremfor Nokia sine slå-seg-av-midt-i-samtalen telefoner. Jeg ble ikke mye imponert når min 2 mnd gamle nokia startet å slå seg av. Rart jeg har holdt meg unna nokia i så mange år.. Den neste blir garantert (desverre) en windows telefon.

Lenke til kommentar

Dette var en utrolig skuffende lansering av SE ja. Hvor blir det av Wi-fi ? Dette gir vel indikasjoner at SE ønsker å tjene enda mer på de modellene de har skapt. Bad!

 

Amobil: Hva med et interjue av SE og høre hva de har å si til saken ? Tror jeg aldri har sett så mange forum brukere er enig på en gang. Hadde vært gøy å hørt hva egentlig SE ville med denne lanseringen.

Lenke til kommentar
Blir litt forvirret over w880.

Synes det er en kuul mobil - passer bra til mitt bruk.

MEN:

- 4595 kr på forsiden til komplett.no

- 1690 kr (med abo) på forsiden til netcom.no

 

Den må jo være helt hinsides subsidiert?

 

Tenker og tenker ,,, og kommer nærmere og nærmere kjøpsmodus !!

7890379[/snapback]

Den kommer med 12 måneders Active Talk Plus som er akkurat som Active Talk, forskjellen er at den koster 199 i måneden i steden for 129.

 

Totalpris med NC AT Pluss: 4078

Totaltpris med NC AT: 3538

 

omg.. Hva er det NetCom driver med, prøver å lure kundene sine!

 

EDIT: Det lureste er vel å kjøpe telefonen med Smart Talk for 3890 uten binding!

 

EDIT2: Telefonen koster drøyt 4000 kr på billigste webshop

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Blir litt forvirret over w880.

Synes det er en kuul mobil - passer bra til mitt bruk.

MEN:

- 4595 kr på forsiden til komplett.no

- 1690 kr (med abo) på forsiden til netcom.no

 

Den må jo være helt hinsides subsidiert?

 

Tenker og tenker ,,, og kommer nærmere og nærmere kjøpsmodus !!

7890379[/snapback]

Den kommer med 12 måneders Active Talk Plus som er akkurat som Active Talk, forskjellen er at den koster 199 i måneden i steden for 129.

 

Totalpris med NC AT Pluss: 4078

Totaltpris med NC AT: 3538

 

omg.. Hva er det NetCom driver med, prøver å lure kundene sine!

 

EDIT: Det lureste er vel å kjøpe telefonen med Smart Talk for 3890 uten binding!

 

EDIT2: Telefonen koster drøyt 4000 kr på billigste webshop

7896253[/snapback]

 

Er enig i at activetalk plus er et latterlig dårlig abonnement, men hva mener du med at de lurer kundene sine?

 

De skriver jo hvilket abonnement det er, og kunden får en bedre pris på telefonen (nå tenker jeg ikke totalpris) enn med active talk. De fleste kundene i dag vil betale en minst mulig sum for telefon der og da, og tenker ikke på abonnementet. Hvorfor skulle man ellers velge det ekstremt dyre Fri120 abonnementet til Telenor??. DET abonnementet lurer kunder det.

 

PS. Er enig i at det beste er å kjøpe den til 3890,- med smart talk ja :)

Lenke til kommentar

Det er ganske vanskelig for kunden å finne ut hvilken pris som er billigst totalt på NetCom sin webshop.. NetCom vet at Active Talk er totalt billigere enn Active Talk Plus, derfor prøver de å skjule den prisen.

 

Can't blame 'em, that's business

 

PS: Er enig i at Telenors Fri120 og Fri60 abbonement er værre.. Men det er lettere å finne totalprisen på Telenors sider.

Lenke til kommentar

 

Jeg velger heller SE sine kjipe telefoner uten mye nytt fremfor Nokia sine slå-seg-av-midt-i-samtalen telefoner. Jeg ble ikke mye imponert når min 2 mnd gamle nokia startet å slå seg av. Rart jeg har holdt meg unna nokia i så mange år.. Den neste blir garantert (desverre) en windows telefon.

7891651[/snapback]

 

Ok, så dette er liksom noe som gjelder Nokia telefoner generellt?

Lenke til kommentar
Ok, så dette er liksom noe som gjelder Nokia telefoner generellt?

7903948[/snapback]

Desverre er det også min erfaring, etter å ha hatt/lånt, hatt mange venner med nokiatlf så har over halvparten av flere titallsmobiler vært ustabile og hengt seg/skrudd seg av under f.eks samtale, sms-sending, bruk av kameraet osv. Først nå etter 2 firmwareoppgraderinger ble min N73 omsider stabil. Før det hengte den seg ofte, vanligivs annenhver gang jeg brukte kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...