Gå til innhold

Fortjener Splinter Cell alle disse sinnsyke krittikene?


Nexxi

Anbefalte innlegg

Etter min mening nei.

 

Hvorfor, Jo:

Det er ingen tvil om at det er et knakende bra spill... Men det er en del ting i spillet som skiller 9+ fra 8+.

 

Spillet ser visuellt dritt bra ut. Men består av mange grafikk feil. Da tenker jeg på ting som at våpnene til vaktene stikker mellom døren.. Bein går mellom vegger osv.. Dette er en ting, kanskje ikke så veldig stort for alle men har noe si. Det værste eksempele er da jeg skulle ta heisen, så gikk jeg bare mellom gulvet på heisen og måtte begynne helt på nytt. Vidre kan jeg si at spillet har hengt seg noen gang. Det har vel litt med Xboxen og gjøre, jeg vet fler har dette problemet.

 

Men dette spillet er jo liksom i den realistiske sjangeren. Men når du sitter i mørke rett forann vaktene og lyser opp med grønnelys uten at dem ser deg, føler jeg ikke et snev realisme. Uansett om de som lagde det ville ha det som et varemerke, kunne de funnet på noe bedre.

 

Spillet er vanskelig også ja, men det er jo ikke negativt nødvendigvis, det trenger en GOD del tolmodighet, og derfor apellerer det ikke til alle.

 

Det er mer å si om hvorfor jeg er litt uenig med all den bra kritikken spillet har fått. Jeg er enig med Gamespot sin..

 

Men tru meg, det og Halo er de 2 topp spillene Xbox har, og splinter cell er ikke missforstå dritt bra. Men ikke best. Men er et must for Xbox owners, for de som ikke har det, så sa IGN at PC versjonen kom til og bli mye bedre. Altså rettet på alle feilene og noe bedre grafikk, selvom det er vanskelig tru det;P Det dukker opp på PS2 og GC også mest sansynlig for de som har det.

 

Mange samenlinger spillet med MGS2... Splinter Cell gjør jo ikke akkurat så mye nytt.. Ta jeg tok tak i vakta og førte han bort til scanneren for å scanne tenkte jeg "å herregud", jeg merket mye var som i MGS2, forskjellen er at Splinter Cell trur det er realistisk, mens MGS2 spillet på det faktumet at det er et spill. Og etter min mening er MGS2 et av de spill som burde ligge på 9+ siden av scoren. Bare grafikk messig kan jeg si meg enig i at Splinter Cell ser bedre ut, men har ikke MYE si det i denne generasjonen. Samt har MGS2 musikk som slår det mest og en historie som vekker tårer og frysninger på ryggen en gang i blandt. SC vekker derimot merfrustrasjon en glede.

 

Men ja en skuffelse iforhold til forventningene, men et knall spill. Jeg sa kanskje mye negativt her, men det er jo også mye bra å si, men jeg bare forklarer hvorfor jeg er uening i mye av den altfor gode kritikken etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det gjør det absolutt. et meget gjennomført spill.

mgs2 likte jeg aldri engang, tok omtrent en halvtime før jeg gikk lei av all praten og filmene, kunne lett gått gjennom spill på noen få timer om det ikke hadde vært for alle de dødtiden i form av filmer og sånt. selve spillinga var riktignok helt greit. så lenge man hadde det på det letteste, men dah var det egentlig ikke så utfordrende. på høyere vanskelighets grader så respawn'er jo fi hele tida, finnes det noe mer irriterende å gå fra en del og så tilbake igjen, bare for å finne ut at fi er i livet igjen?! NEI, det gjør det absolutt ikke. Det kalles ikke AI, det er bare en veldig lettvint måtte på å få spillet til å virke vanskligere på. tar splinter cell over MGS2 hver dag.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Tok meg den frihet å lese gjennom dine tidligere innlegg, Quaker...

 

Av det jeg gadd å lese gjennom har du vært konsekvent negativt innstilt til XBox'en.

...jaja...vet at du har en Xbox selv...blah blah...

 

At du skulle komme med et surmaget innlegg om et spill de fleste andre av oss koser oss med, kom altså ikke som den store bomben.

 

God jul!

Lenke til kommentar

Splinter Cell er uten tvil et av de beste spillene på XBox, og gjennomført til tusen. Er dette det toppspillet XBox har ventet på? Utvilsomt. Er det "årets" spill så langt? Utvilsomt. Det at ting stikker gjennom vegger og dører etc, får så være. Det er ikke det som plager meg mest. Ei heller det at de ikke kan se nattbrillene dine lyse opp. Det er tross alt et spill, og nattbrillene og kommsat'en på ryggen gjør det lettere å se hvor du er i mørket hvis du ikke bruker nattbriller.

 

Det som plager meg derimot, er AI'en. Den er jo unektelig imponerende, ingen protester her. Men på tross av dette er det er likevel scriptbasert. Du merker fort hvor f.eks. triggere på brett er lagt inn, og vaktene gjør aldri noe uventet uten at du lager lyder el. Og hvis de tar frem pistolen og jakter på deg, er det fortsatt fastlagte ruter de følger. Det kan jo diskuteres om dette i det hele tatt kan gjøres annerledes, men utviklerne av Splinter Cell har iallefall sørget for å lage gode script. Men det er fortsatt scriptbasert AI... Savner liksom litt spontanitet hos disse vaktene. Men akkurat dette poenget er vel stort sett gjeldende i alle spill...(?)

 

Det andre jeg har å utsette på spillet, er at det ble hypet at du hadde så stor bevegelsesfrihet i spillet. Det synes iallefall ikke jeg. Ja, du kan lure/ta/drepe vakter på utallige morsommme måter, men i bunn og grunn er det rimelig opplagt hvor du må gå/klatre/krype/snike til enhver tid. Jeg hadde liksom det inntrykket av spillet før jeg kjøpte det at du hadde enorm bevegelsesfrihet innad i brettene. Det synes ikke jeg spillet lever opp til. Men når det er sagt, så er det jaggu ikke mye å klage på heller. Et av de beste spillene på XBox.

Lenke til kommentar

Quote:


At du skulle komme med et surmaget innlegg om et spill de fleste andre av oss koser oss med, kom altså ikke som den store bomben.


 

Quaker sitt innlegg var jo saklig og bra. Han gir jo heller ikke spillet slakt akkurat. Han sier bare at spillet fortjener 8 istedenfor 9 av 10 mulige og begrunner hvorfor han mener det.

 

Innlegget ditt derimot trenger minst en hel pakke grønn Extra.

 

Men for all del, god jul!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 23:56, skrev Our_Kid_X:

Hey!


Tok meg den frihet å lese gjennom dine tidligere innlegg, Quaker...


Av det jeg gadd å lese gjennom har du vært konsekvent negativt innstilt til XBox'en.

...jaja...vet at du har en Xbox selv...blah blah...


At du skulle komme med et surmaget innlegg om et spill de fleste andre av oss koser oss med, kom altså ikke som den store bomben.


God jul!


 

Jeg setter pris på at du tok deg den frihet til og lese mine tidligere innlegg.

 

Men hvis du leser topicet så spør jeg om Splinter Cell fortjener alle disse gode kritikkene. Det er klart at om jeg mener at dette ikke er bla. topp spillene som fortjener godt over 9 må jo du akseptere. Det er klart at når jeg skal fortelle hvorfor jeg syntes det ikke gjør det så blir det mye negativt.

 

Topicet heter ikke "Hvorfor er Splinter Cell så utrolig bra", Jeg kunne skrevet like mye fint om det, men det er ikke det her. Får å vise at jeg ikke syntes det er noe dritt spill så skriver jeg jo innimellom og avslutter med at det for all del er et knall spill. Og du menter at dette er et av tidenes spill og fortjener 9+ så kan du heller komme med argumenter på hvorfor dette liksom er så utrolig spesielt iforhold til andre lignende spill.

 

Hvis dere leser på emne siden så ser dere at dette er et forum preget av mange Xbox eiere å et par fanboys. Jeg kjøper spill for spillet det er uansett konsoll. Og om jeg kritiserer Splinter Cell, som for dere virket som skulle bli verdens beste spill..Og jeg selv trudde at dette kom til og bli blandt de virkelig gode spillene. Og at jeg ble noe skuffet... det er laaangt i fra et dritt spill, men det er også et stykke fra topp spillene som Halo, MGS2, GTA3, FF, Zelda, Metroid... alle disse.

 

Jeg syntes ikke et split hopp og en ny infrarød kamera greie underdøren (som er fett) setter noe preg på spilleverdnen. Som spillet over 9+ burde gjøre.

 

God Jul til Ratatosk

Lenke til kommentar

Jeg vet jo det, men det er 1000 andre ting man kunne gjort får og ungå dette. Men uansett spiller de ikke noe stor rolle. Bare lurte på hvorfor de designer en mann som skal snike seg rundt, og bruke mørket og skygger som sin venn, flyr rundt med grønne neon lys. Selvom jeg bare er prikete nå..

Lenke til kommentar

Hey!

 

Stikker hodet inn i ormebolet igjen!

 

Har jeg sagt noe som helst som ikke stemmer, Quaker?

 

Innlegget ditt er jo negativt i den forstand at det prøver å rettferdiggjøre at Splinter Cell ikke er et så godt spill som det gir seg ut for å være.

 

At du argumenterer for og i mot det er helt greit, og selvfølgelig aksepterer jeg det! :grin:

 

Òg...du kan vil heller ikke nekte for at dette ikke var det første innlegget du kom med som ikke akkurat oste "Xbox_er_like_digg_som_de_to_andre_konsollene".

 

Så min grufulle bemerkning om "at dette ikke slo ned som en bombe" kom ikke helt ut av det blå, if you catch my drift?!

 

Men, jeg har ikke til hensikt å gjøre meg til noe hatobjekt eller uvenn pga. data- og konsollspill!

 

Skal derfor moderere meg til å si at jeg ble ikke veldig overrasket over at du ikke syntes spillet falt like godt i smak som mange andre.

 

PeAcE?

 

 

PS: ikke prøv deg med å kalle meg fanboy!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 12:31, skrev Our_Kid_X:

Hey!


Stikker hodet inn i ormebolet igjen!


Har jeg sagt noe som helst som ikke stemmer, Quaker?


Innlegget ditt er jo negativt i den forstand at det prøver å rettferdiggjøre at Splinter Cell ikke er et så godt spill som det gir seg ut for å være.


At du argumenterer for og i mot det er helt greit, og selvfølgelig aksepterer jeg det!
:grin:

Òg...du kan vil heller ikke nekte for at dette ikke var det første innlegget du kom med som ikke akkurat oste "Xbox_er_like_digg_som_de_to_andre_konsollene".


Så min grufulle bemerkning om "at dette ikke slo ned som en bombe" kom ikke helt ut av det blå, if you catch my drift?!


Men, jeg har ikke til hensikt å gjøre meg til noe hatobjekt eller uvenn pga. data- og konsollspill!


Skal derfor moderere meg til å si at jeg ble ikke veldig overrasket over at du ikke syntes spillet falt like godt i smak som mange andre.


PeAcE?



PS: ikke prøv deg med å kalle meg fanboy!


 

Da spør jeg. Gamespot ga SC 8.6 det er jeg enig i. Jeg mener ganske bestemt at det som skal over 9 må liksom tilføre noe til spilleverdenen. Sånn som GTA3 gjorde, og alle de andre topp spillene vi husker.

8-9 derimot er knall spill i dens sjanger, mener nå jeg. Og at spill får 8.6 gjør ikke at jeg ikke kjøper det, for det er jo en dritt bra score.

Hvis dere mener noe annet må dere gjerne fortelle hvorfor. Bare for og ta et eksempel til... Starfox Adventures er et "By the book" adventure for hva man kan forvente så langt i spilleutviklingen. Og jeg elsker spillet, men villet ikke gitt det 9+ fordet. Samme med Splinter Cell, det er jo et "by the book" stealth game også. Og gjennomfører det på en dritt bra måte. Men ingen revolusjon.. bortsett fra grafisk da, om man ser bort i fra disse clipping problemene.

Kan du si deg enig?

 

Hehe, Peace!;P

 

At det kan virke sånn kommer kanskje av at det er den konsollen jeg er minst fornøyd med da. er ikke nødvendig gå inn på hvorfor.. menneh har ikke noe med at det er MS som har laget den eller noe, er bare mininger som har kommet etter og brukt utalige timer med alle konsollene.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Quaker på 2002-12-03 12:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Da spør jeg. Gamespot ga SC 8.6 det er jeg enig i. Jeg mener ganske bestemt at det som skal over 9 må liksom tilføre noe til spilleverdenen. Sånn som GTA3 gjorde, og alle de andre topp spillene vi husker.

8-9 derimot er knall spill i dens sjanger, mener nå jeg. Og at spill får 8.6 gjør ikke at jeg ikke kjøper det, for det er jo en dritt bra score.

Hvis dere mener noe annet må dere gjerne fortelle hvorfor. Bare for og ta et eksempel til... Starfox Adventures er et "By the book" adventure for hva man kan forvente så langt i spilleutviklingen. Og jeg elsker spillet, men villet ikke gitt det 9+ fordet. Samme med Splinter Cell, det er jo et "by the book" stealth game også. Og gjennomfører det på en dritt bra måte. Men ingen revolusjon.. bortsett fra grafisk da, om man ser bort i fra disse clipping problemene.

Kan du si deg enig?


Hehe, Peace!;P


 

Hvis et spill er utrolig godt gjennomført i en gammel genre, syntes jeg at burde kunne få 9+, til og med 10.

 

Det trenger ikke å måtte være nyskapende og revolusjonerene for at det skal få 9+

 

Peace btw :smile:

Lenke til kommentar

Man trenger jo ikke akkurat å finne opp en ny genré for hvert spill man lager, men i mine øyne er det en kjempefordel å kunne tilføre originalt og forbedret gameplay.

Hvis spillet i stor grad bruker det samme systemet som gamle spill, bare med nytt innhold så stiger kravene til innhold desto mer. Det betyr ikke at det er umulig å oppnå en høy score, bare at sånne spill stiller mer på linje med expansion packs (imo).

 

Faktum er jo at de fleste spill som lages har originale gameplay elementer, men bøygen er liksom forbedringene da. Originalitet betyr selvfølgelig ikke automatisk bedre gameplay.

 

At et spill er underholdene er hovedkriteriet for et bra spill, alt annet er vel egentlig smak og behag.

Lenke til kommentar

jeg elsker splinter cell, og synes det er en av de råeste spillene noensinne, har aldri lagt merke til clipping problemer eller noe, har aldri låst seg heller, menmen, digger at man kan runde spille med bare å drepe en fyr, visstnok, og om alarmen går eller noe, så er det god sjanse for at du dør, mens i mgs tenke du bare:" jaja, på tide med m16 rifla", å bare plaffe løs overalt... menmen, skal fortsatt kjøpe substance til xbox :smile:

Lenke til kommentar

Quaker:

Dette ser litt suspekt ut. Du kommer med akkurat de samme kritiske argumentene som Gamespot...

 

La meg bare stille deg et par spørsmål, som jeg forventer at du kan svare på hvis du har spillt SC. Hva må du gjøre for å komme inn i CIA HQ? Hva heter din kvinnelige medhjelper? Og til slutt: Hva er dine synspunkter på GTA VC? Dette er ikke for å spore av diskusjonen, men for å kontrollere din troverdighet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 17:29, skrev Jc-g:

Quaker:

Dette ser litt suspekt ut. Du kommer med akkurat de samme kritiske argumentene som Gamespot...


La meg bare stille deg et par spørsmål, som jeg forventer at du kan svare på hvis du har spillt SC. Hva må du gjøre for å komme inn i CIA HQ? Hva heter din kvinnelige medhjelper? Og til slutt: Hva er dine synspunkter på GTA VC? Dette er ikke for å spore av diskusjonen, men for å kontrollere din troverdighet.






 

Hmm, dette KAN jo ha noe med å gjøre at det faktisk er det som er problemene med spillet, er jo ikke rent sjeldent at flere folk "oppdager" samme problem.

 

Det må vel være mulig å ha litt andre meninger enn deg uten å bli mistenkeliggjort, dine meninger ligger jo suspekt nær alle lovordene splinter cell har fått på noen sites.

 

AtW

 

[ Denne Melding var redigert av: ATWindsor på 2002-12-03 18:56 ]

Lenke til kommentar

Hey!

 

Ikke ute etter noen skalp her, Quaker, men jeg lurer litt på om du også forsvarer kritikkene av GTAVC (må også få legge til at jeg synes spillet ser knallfett ut. Koser meg med GTA3 til Pc'en...)?

 

Man fant ikke akkurat opp kruttet med det spillet heller!? Det hindret det likevel ikke fra å oppnå gudestatus hos Gamespot.

 

Som sagt, ikke noe vondt om verken deg, eller GTAVC (eller PS2...), men hvis du synes dette spillet fortjener de gode kritikkene det har fått, så er du ikke mye konsekvent...

 

God jul til alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...