Gå til innhold

Shappire 9700Pro - 911 Rescue!


zemtex

Anbefalte innlegg

HEI

 

Satt i kveld mitt nye 9700pro kort...

Dette ble gjort/sjedde:

 

-avinstallerte drivere

-slå av pc'n

-bytta kort

-boot

-La inn drivere

 

Etter reboot ble systemet SVÆRT ustabilt... bildet fikk grafikk feil noen sekuder før alt frøs. Etter utallige reboot's og fram og tilbake mellom normal og sikkerhetsmodus... gav jeg opp og satt GF3'n tilbake... Slik at jeg kom meg til forumet :wink:

 

Noen som vet noe, lest noe, har erfaringer???

PLZ hjelp en første-gang-ati-bruker

 

HK: Asus P4S533

OS: win2k.SP3

Ati drivere 6200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste var om du skrev hva du har av

maskin og komponenter, power-størrelse

osv. Når du avinnstallerte drivere...avinnstallerte du til "standard

vga driver ??....og sjekk hovedkort-produsenten for bios oppdateringer kanskje....eller start med bios-default-setting. Gi svar.

Prøv alternative drivere til skjermkortet.

 

R

Lenke til kommentar

Når det gjelder PSU og slik.. så har eg eliminet den som feilkilde... Enermax 350W leverer masse poWer!

 

Har prøvd masse nå fram og tilbake mellom GF3'n og 9700pro'n!.. lest på nett, og lastet ned fix's og drivere... og prøvd på nytt.. NO GO!

 

At hovedkortet eg for gammel har jeg ikke tro på , i.o.m at en på nettet med nesten identisk spec's kjørte kortet fin fint!...

 

Har prøvd de fleste tipsene på nett, som bl.a. deaktivere fast-write o.l.

 

Eneste jeg ikke får til, er å øke agp volt'n... men har ikke bruksanvisingen liggende for hånden.. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 21:40, skrev kjello2:

Jeppers, dette hovedkortet er kjent for å ha problemer sammens med Ati R9700. Står på alle sider hvor de har laget enn sånn database over hovedkort med problemer og de uten.


 

Url til en slik side takk.. Det er neppe likt for alle, siden det er folk med P4S533 som får det til å funke!!

Lenke til kommentar

Er det grafisk feil i BIOS?? Men ikke når du starter opp maskina og den teller opp rammen, viser harddisker, cd rom osv? Da sender du strax kortet tilbake. Hadde samma problem. Skjermkortet var ødelagt.

 

Stikkord ustabilt

Ville ikke godta drivere

grafisk feil i form av vertikale streker (4*5) i bios og lasting av win XP. Send kortet tilbake du :smile:

 

Koskov@EFnet

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 22:01, skrev melbamix:

Er det grafisk feil i BIOS?? Men ikke når du starter opp maskina og den teller opp rammen, viser harddisker, cd rom osv? Da sender du strax kortet tilbake. Hadde samma problem. Skjermkortet var ødelagt.


Stikkord ustabilt

Ville ikke godta drivere

grafisk feil i form av vertikale streker (4*5) i bios og lasting av win XP. Send kortet tilbake du :smile:


Koskov@EFnet


 

Ja nettopp... ikkje grafikk feil i "dos", men i bios og win. Satans irr. Dem er jo fri for kort på Komplett, så jeg må sikkert vente til Jul før eg får nytt.. :sad: :sad: :sad:

 

Gleder meg til den dagen ting går "my way"! *sukk*

Lenke til kommentar

Hei.. igjen...

 

Har nå fixet problemet nå...

Oppdaterte bois og satte alt til std.

Vips og alt fungerte, men når jeg klokket opp minnet og cpu igjen, klikka det som før!

Fant så ut at minnet kunne klokket som vanlig, men cpu'n mått eg la være.. inntil videre :wink:

Så er det noen som har vært borti at CPU klokking har påvirket skjermkortet??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen..

 

Jeg ville bare legge inn et avsluttende kapittel i denne post'n...

 

I starten var alt bare sjit... Men senest idag, fikk jeg viljen min :grin:

 

Jeg har i flere dager lekt med tanken å klokke ned rammen noe, og SÅ klokke CPU... Men har ikke tatt det så travelt, da jeg anså sjangsen for at det ville virke var liten. Men i formiddag, satte jeg ideen i action. Stilte minnet fra DDR400 til DDR333, og CPU'n "tilbake" til 2.4... Og nå har maskinen duret og kozt seg siden endringene :grin:

 

En test med 3Dmark01 måtte til, og fikk endelig en poengsum som var verdig et 9700Pro kort!...

 

Så med unntak fra litt lagging på enkelte 3Dmark tester(som normalt skal gå smooth), så funker alt flott nå...

 

Takk til alle som postet og ville hjelpe, når alt var på sitt mørkeste :wink:

 

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...