Gå til innhold

Nytt forum: Kjøp og Salg?


Anbefalte innlegg

At man ikke har mulighet til slikt på forumet synes jeg er LATTERILG, greit nok at man ikke ønsker salg på forumet, men visst en person ønsker å kjøpe et objekt må vel han få muligheten til å spørre etter det på norges største diskusjons forum? eller om han ønsker å bytte noe mot noe annnet... Enig med deg Gissan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var synd den ble stengt men jeg skjønner at mods må opprettholde reglene her.

En slik tråd hadde det vært fint om forumstyret kunne godtatt. :)

8101280[/snapback]

Ja, jeg er helt enig.

 

espeNaldoZ har vel startet en slik tråd 3-4 ganger, uten hell. Stengt alle gangene.

 

Synes at folk kan få lov til å være snille og gi bort saker og ting de ikke trenger lenger, uten å måtte bruke bruktmarkedet.

8101316[/snapback]

jeg er helt enig. Latterlig dette her, men plis kall meg for Espen. Hater espeNaldoZ navnet. Kom ikke på noe bedre der å da :p

 

 

 

-Espen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruktmarkedet er alldeles håpløst for folk som skal selge ting som krever mer enn 5 linjer med tekst, og mer enn ett miniatyrbilde. "Send bilde på mail da", sier vel noen, men med flere bilder I EN TRÅD er det sannsynlig at flere ville blitt interessert og et eventuelt salg går fortere.

 

På bruktmarkedet blir det rapportert om svindel i hytt og pine. På Xs.org har de fått bukt med dette problemet, ved å kreve at folk skriver navn, nick, dato og forum på en lapp og legger det sammen med tingen de skal selge.

 

"Selg på XS da!". Vel, jeg ønsker å ha muligheten til å selge ting på den måten her i landet.

 

Skjønner virkelig ikke at dette kan være et problem....

Lenke til kommentar

Er faktisk rimelig for denne idèen nå.

Men det må bli strenge regler for posting, slik at folk ikke kommer og sier "hah, for det får du solgt for den prisen"

 

Det må isåfall også bli delt inn i flere kategorier..

Data

Mobil og telefoni

Spill

Lyd og bilde

Evt underkategoriene som er i bruktmarkedet også, muligens det blir litt mye? godt mulig at forumet ikke støtter såpass mange underkategorier?

Lenke til kommentar
Bruktmarkedet er alldeles håpløst for folk som skal selge ting som krever mer enn 5 linjer med tekst, og mer enn ett miniatyrbilde. "Send bilde på mail da", sier vel noen, men med flere bilder I EN TRÅD er det sannsynlig at flere ville blitt interessert og et eventuelt salg går fortere.

 

På bruktmarkedet blir det rapportert om svindel i hytt og pine. På Xs.org har de fått bukt med dette problemet, ved å kreve at folk skriver navn, nick, dato og forum på en lapp og legger det sammen med tingen de skal selge.

 

"Selg på XS da!". Vel, jeg ønsker å ha muligheten til å selge ting på den måten her i landet.

 

Skjønner virkelig ikke at dette kan være et problem....

8249962[/snapback]

 

+1

:thumbup:

 

Xs sitt system fungerer velldig bra og sikrer at svindel blir holdt på eit minimum:)

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
Sånn ellers har vi jo Webshop- og butikkdiskusjoner

7872783[/snapback]

Atter en gang er jo en tråd myntet til å gi bort eller bytte ting stengt av moderator.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=727887&hl=

 

Jeg støtter derfor forslaget.

8101209[/snapback]

Ja jeg ville hatt en sånn tråd selv også, hvor man kan fritt diskutere kjøp og salg/selge kjøpe på forumet.

 

Det er jo helt LATTERLIG som flere andre også har sagt at det ikke er lov å diskutere der her. Som sagt tidligere kunne det vert delt opp i 4 kategorier:

Og noen få underkategorier under selges kategorien så det ikke blir så kaos der. :thumbup:

 

Håper dette kan opprettes. Tror neppe det er noe problem å lage noen få kategorier ekstra i forumet. Det er jo bare å "kopiere" det som er fra før og legge nye navn på. Kan ikke ta stort mere enn en time å få det til å bli fungerende.

 

Kjøp (ting som ønskes kjøpt/fått)

Selges

-----HW

-----Foto video

-----Lyd bilde

-----osv

Byttetråd

Kommentarer

 

 

Ingen mod som har svart i denne tråden nei. Får vente i spenning på svar fra MOD.

Lenke til kommentar

Kan det være en ide at vi kobler opp forum mot bruktmarked på en bedre måte? Dvs at en tråd f.eks autogenereres ved annonser?

 

Merk:

1) Jeg sier ikke at vi kommer til å gjøre det slik, det er bare et forslag fra min side

2) Det vil dog ikke skje noe før vi lanserer ny bruktmarked løsning, info om det kommer ikke før vi har mer avklart på den fronten. Men jeg kan vel nesten garantere at dagens problemer vil bli en saga blott :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Høres jo bedre ut det her Ueland, men kan dere ikke bare tillate en Gibort tråd, og informere Mods om at den ikke skal stenges.

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig. Er jo bare å si ifra til mods og så kan jo du (Ueland) Opprette en gibort tråd som du skriver i første post av ikke skal stenges.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vil ha en slik del av forumet så mye er fordi jeg har begynt å bygge fasekjølingsenheter, og bruktmarkedet er -IKKE- tilstrekkelig for å få ned all info, bilder og diverse. Ja, jeg kunne jo såklart hatt en worklog, men oppgir jeg i den at den er til salgs får jeg vel advarsel samt sletting av tråd og whatnot.

 

Dessuten ville "bruktmarked" være misvisende, da mine enheter ikke ville være brukte :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Høres jo bedre ut det her Ueland, men kan dere ikke bare tillate en Gibort tråd, og informere Mods om at den ikke skal stenges.

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig. Er jo bare å si ifra til mods og så kan jo du (Ueland) Opprette en gibort tråd som du skriver i første post av ikke skal stenges.

8290675[/snapback]

Enig i det..

 

Ta litt ansvar nå, og start en sånn tråd, en av dere i de høyere makter. Ta en sjefsavgjørelse, og lag en Gi-bort-tråd i en kategori som egner seg. Det er faen meg én tråd, hvor mye trøbbel kan det skape? :ermm: (Sorry ordbruken, but I'm just making a point here.. ) ;)

 

Altså, alt vi ber om er ÉN tråd hvor vi kan gi bort saker og ting vi ikke har bruk for lenger. Sett den opp, lag noen klare regler, pinn den og la den gå en stund. Kanskje vil den skape problemer i begynnelsen, og hvis dere etter noen uker merker at det ikke fungerer, av for mye OT-snakking eller andre grunner, og da får vi heller smake vår egen medisin. Er vi brukere for opphengt i å spamme ned forumet 24/7, får vi heller smake steken og innse at vi ikke er klar for en sånn tråd - enda.. :)

 

Men dere kan ihvertfall gi det en sjanse? :whistle:

 

Igjen, dette er poengtering, så ikke ta uttalelsene mine ordrett.. Det gir feil inntrykk av saken fra min side.. ;)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Synes fortsatt bruktmarkedet ser ganske så uvorsiktlig og lite bra ut.

 

Det hadde vært fantastisk med en egen kategori for Kjøp og Salg her. Det er fordi diskusjon.no har over 100 000 brukere er det utrolig stor sjanse for at man finner en som vil ha den DVD'en, eller som gjerne vil kjøpe sykkelen din.. Jeg synes at det er ganske synd at diskusjon.no ikke har en egen kategori for dette, for forumet har jo kategorier for alt mulig annet og er et helt strålende sted :)

 

Skjønner at dere kanskje ikke vil gi slipp på bruktmarked.no, men ved å bare lage en egen kategori her kan dere spare penger, og brukerne har mye større sjanse for å få solgt, byttet, eller kjøpt det de vil.

 

Poster denne posten fordi jeg synes det, som sagt, er synd at diskusjon.no ikke har en egen kategori for dette. Og fordi alternativet, bruktmarked.no, er ganske dårlig designet (etter min mening) og ikke har så høye besøkstall (virker det som.. ). I allefal ikke tall som kan konkurrere med diskusjon.no

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...