Gå til innhold

Må ha en ny hobby : /


RuneUlen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Parkour er en fin hobby. For meg er det mer enn en hobby, det er min nye livsstil.

 

Parkour handler om å komme seg fra A til B så effektivt som mulig.

A kan være den ene siden av et gjerde, mens B er på den andre siden.

 

For å komme over f.eks gjerder, benker osv. er det mange ulike teknikker å bruke.

 

To av mange teknikker:

kong vault:

lazy vault:

 

Mannen bak parkour heter David Belle.

Her er en film fra han:

 

Det er nesten umulig å komme til hans nivå. Han brenner mer for dette enn noen annen.

Man ser at det blir gjort en del saltoer her. Saltoer er ikke en del av parkour, siden det ikke er effektivt. Men det er sinnsykt moro! Når man tar saltoer blir det mer som i freerunning.

 

Oppsummert:

Parkour skal være effektivt, men fortsatt utfordrende og moro. Man legger gjerne til en salto eller to for at treningene skal være mer varierte.

 

Freerunning gjør man mest for skøy og show og trening av kroppskontroll og sinn. Man tar gjerne baklengs salto fra høyder og slikt. Hvis man er mer interessert i det, kan man sjekke ut XMA, eller tricking.

 

Eksempel:

 

 

Noe av dette må kanskje legges litt tid i. Da mener jeg at det ligger litt over hobbybasis.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

det spørs av intresser da. jeg holt på og ble en slask så måtte finne meg en hobby

 

så jeg starta med tae kwon do og ble mer og mer interisert i det så ja. det er bare opp til hva du liker og holde på med.

 

Og som jeg ser noen andre skriver også att det er bra og hole på med parkout det er jeg også ganske så enig i fordi det er masse nytt du må lære og masse tinger du klarer som du kanskje ikke klarte før;)

 

men håper du finner en hobby

Endret av f0rp
Lenke til kommentar
Parkour er en fin hobby. For meg er det mer enn en hobby, det er min nye livsstil.

 

Parkour handler om å komme seg fra A til B så effektivt som mulig.

A kan være den ene siden av et gjerde, mens B er på den andre siden.

 

For å komme over f.eks gjerder, benker osv. er det mange ulike teknikker å bruke.

 

To av mange teknikker:

kong vault:

lazy vault:

 

Mannen bak parkour heter David Belle.

Her er en film fra han:

 

Det er nesten umulig å komme til hans nivå. Han brenner mer for dette enn noen annen.

Man ser at det blir gjort en del saltoer her. Saltoer er ikke en del av parkour, siden det ikke er effektivt. Men det er sinnsykt moro! Når man tar saltoer blir det mer som i freerunning.

 

Oppsummert:

Parkour skal være effektivt, men fortsatt utfordrende og moro. Man legger gjerne til en salto eller to for at treningene skal være mer varierte.

 

Freerunning gjør man mest for skøy og show og trening av kroppskontroll og sinn. Man tar gjerne baklengs salto fra høyder og slikt. Hvis man er mer interessert i det, kan man sjekke ut XMA, eller tricking.

 

Eksempel:

 

 

Noe av dette må kanskje legges litt tid i. Da mener jeg at det ligger litt over hobbybasis.

8321234[/snapback]

 

Det de er noe av det jeg kunne tenke meg å bli litt bedre i(parkour, urban ninja etc).

Jeg trener ikke turn el, men har jo en trampoline :) Problemet mitt er bare å vitte hvordan jeg skal gå frem.

 

Andre forslag til hobby:

 

-Fiske-du kan bli svært hektet!

-Pyroteknikk-lag ditt eget fyrverkeri!

-Jakt-kjempespennende og variert!

-Painball er spennende.

-Skyting er spennende, serlig for våpeninteresserte.

-Gartneri kansje? Om du liker å dyrke ting.

-Begynne med en sport/instrument?

Kommer jo også veldig an på hva du er interessert i!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Animasjon kanskje :)

Eller kanskje du skal begynne spille et instrument. Vet ikke om du gjør det fra før jeg, men om du gjør d så kan du lære deg et annet et også.

Ellers kan du spille noe. Jeg spiller ikke selv men har skjønt at men blir ganske så avhening av wow og sånt. Og det er der sikkert en grunn til.

Lenke til kommentar

Klatring

Paraglider/Hangglider

Offroadsykling, eller bare downhill sykling på lavt nivå (les ditt nivå) så det blir morro.

Foto

Paintball

Skyting

Kjøre båt.

 

Er mye morro her i verden, du må bare finne ut hva du syntes er morro.

 

Selv flyr jeg paraglider, sykler en del MTB, Klatrer innimellom kalles vel egentlig buldring, men klatrer i alt mulig rart, ikke nødvendighvis fjell. Foto driver jeg litt med, trenger bare nytt kamera så det blir morro.

 

Er bare å åpne øya så ser man som regel no morro. Og man må øve hvis man skal få til ting. :thumbup: Ikke gi opp med en gang. Alt er litt kjedelig før man klarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...