Gå til innhold

Problemer!!


be_ice_be

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Asus v8420 og hovedkort MSI- K7T turbo2 (for det gamle hovedkortet støtta ikke skjermkortet). Men tror ikke kombinasjonene er helt bra...

Alt funker fint i windows og greier. Men med en gang jeg skal spille et spill eller se en film fryser maskina... Kan åpne programmet jeg ser film i og høre på musikk, men kan ikke se film.

 

Noen som kan hjelpe meg med problemet??? Har ingen anelse om hva det kan være. Har prøvd å formatere, men ble ikke bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NoWaX har et lignende problem med sitt MSI K7T Turbo2 hovedkort; WinXp kræsj!

 

- Nyeste bios..

- Detonator 40.72 (30.82 er også forsøkt)

- Via4in1 4.43

 

Ingen ting hjelper. Maskinen hans kan fungere bra ei stund før det plutselig klikker. Feilsøkingen er i full gang. Fjerning av komponenter, bytting av skjermkort, omplassering og bytting av rambrikker, formatering, bytte harddisk osv.

 

Selv hadde jeg et MSI-kort som etter hvert ble plagsomt. Fant aldri ut om det var noe ødelagt eller om det bare var software-relatert eller inkompatibilitetsfeil.

 

Nå sitter jeg på et dønn stabilt EPoX-kort. Jeg sier ikke direkte at MSI-kort nødvendigvis betyr problemer, men jeg har mine tanker.. Lykke til forresten! :smile:

 

_________________

Hvorfor er ikke livet fint hele tiden? :/

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-02 17:36 ]

Lenke til kommentar

Hei! Vet hvor irriteranes det er! TRO MEG!

Hadde samme problem i et halvt år.. Hvis du søker etter noen av postene mine finner du ut at jeg har stresset og prøvd alt...

 

Jeg hadde Abit hk..

Jeg hadde AMD XP 1800+

På forsiden stod det: AMD Athlon XP processor certified! Etter å ha prøvd omtrent alt i et halvt år byttet jeg til slutt hovedkortet og alt ble stabilt igjen.

 

Jeg bestemte meg for å teste det gamle abit kortet som hadde klikket så mye på en ny data..

Jeg kjøpte en AMD T-bird 1400mhz prosessor til den, med denne prosessoren funka alt topp, faktisk noe av det mest stabile jeg har sett på 1400 mhz..

 

Så feilen lå i at hovedkortet (abit) ikke taklet de nye xp prosessorene til amd..

 

du har sikkert prøvd å bytte ut å inn med komponenter osv.. (som jeg også gjorde uten nytte)

 

så jeg anbefaler deg og enten spør etter nytt hovedkort eller kjøpe en ny prossessor.

(lån en prosessor først, slik at du er sikker på at det er det som er feilen)

 

hvis ikke dette er feilen, kan ikke jeg hjelpe deg

 

hilsen Roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...