Gå til innhold

PS3 og Blu-Ray


Getsome

Anbefalte innlegg

Prøvd å søke etter svar, men fant det ikke i løpet av 10 minutter så jeg stiller spørsmålet i denne tråden istedenfor.

 

Har forhåndsbetsilt en PS3 på CDON. Hvilke Blu-Ray filmer kan jeg spille av på denne PS3 nå og i fremtiden? Er det soner på Blu-Ray?

 

Takker for svar eller linker til tråder med svar!

Endret av Getsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan spille alle blu-ray filmer kjøpt i europa , ja det er soner men det er bare på filmer... og et tips hvis du skal utnytte blu-ray fullt ut må du skaffe deg hd-tv med hdmi (fordi blu-ray kvalitetn ser man ikke så godt på vanlig tv

7857993[/snapback]

 

Så jeg kan ikke begynne å handle filmer fra USA så jeg har et lite lager før PS3 kommer?

Lenke til kommentar

Det er riktig at det er sone, dessverre. Men hurra! En del filmer er sonefrie (ikke merket med soner i hele tatt), noen er merket alle soner, og enda noen igjen er merket med sone A . altså USA, men virker alikevel på Europeiske spillere! Jeg har selv importert noen Sone A filmer, og de funker 100%.

 

Kort fortalt:

Filmer fra Fox og Disney er stort sett sonemerket og virker ikke utenfor sin sone.

Filmer fra Sony er oftest sonemerket, men flere av de med Sone A virker alikevel på Europeiske spillere.

Filmer fra Warner og Lionsgate er ofte no-region virker over alt.

 

For en mere nøyaktig liste over titler som virker hvor, se under:

http://bluray.lindsite.dk/

 

Det er denne listen jeg og mange, mange andre på nettet har fulgt. Tror du blir positivt overrasket. Men bruk den på eget ansvar.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Det er riktig at det er sone, dessverre. Men hurra! En del filmer er sonefrie (ikke merket med soner i hele tatt), noen er merket alle soner, og enda noen igjen er merket med sone A . altså  USA, men virker alikevel på Europeiske spillere! Jeg har selv importert noen Sone A filmer, og de funker 100%.

 

Kort fortalt:

Filmer fra Fox og Disney er stort sett sonemerket og virker ikke utenfor sin sone.

Filmer fra Sony er oftest sonemerket, men flere av de med Sone A virker alikevel på Europeiske spillere.

Filmer fra Warner og Lionsgate er ofte no-region virker over alt.

 

For en mere nøyaktig liste over titler som virker hvor, se under:

http://bluray.lindsite.dk/

 

Det er denne listen jeg og mange, mange andre på nettet har fulgt. Tror du blir positivt overrasket. Men bruk den på eget ansvar.

7861730[/snapback]

 

Tusen takk for godt svar på akkurat det jeg lurte på:)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med PS3 og de nye lydformatene (True HD osv)? Dekoder PS3 disse signalene eller er vi avhengig av en forsterker som kan dekode disse formatene?

 

Har lyst til å kjøpe meg en ny forsterker og siden jeg trolig kommer til å spille HD DVD filmer på XBOX360 og Blu-Ray på PS3 så må jeg kanskje vente til det kommer forsterkere som koder disse lydformatene?

 

Er True HD i 5.1 og 7.1?

Lenke til kommentar
Ps3 dekoder den ved hjelp av Cell. :)

Konsollen støtter True HD både i 5.1 og 7.1.

Einaste av konsollane som gjer dette.

7862056[/snapback]

 

Mange newbie spørsmål her, men hva er Cell?

 

Hvis PS3 dekoder til True HD, hvilke krav stiller det til min surroundforsterker?

Lenke til kommentar
Ps3 dekoder den ved hjelp av Cell. :)

Konsollen støtter True HD både i 5.1 og 7.1.

Einaste av konsollane som gjer dette.

7862056[/snapback]

 

Mange newbie spørsmål her, men hva er Cell?

 

Hvis PS3 dekoder til True HD, hvilke krav stiller det til min surroundforsterker?

7862842[/snapback]

 

Med pittelitt forbehold så mener jeg du trenger en forsterker med HDMI inn som støtter dette.

Lenke til kommentar
kan jo kjøre lyden gjennom en optisk kabel da

7868129[/snapback]

 

 

Etter å ha sjekket med en kompis så fortalt han at man er avhengig av hdmi 1.3 for å kunne få TRUE HD lyd. PS3 har vel dette, men det er vel få/ingen forsterkere som har det ennå?

 

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
kan jo kjøre lyden gjennom en optisk kabel da

7868129[/snapback]

 

EDIT:

 

Du får ikke True HD via optisk. Må bruke HDMI for dette.

 

What are the audio formats that Blu-Ray supports?

Linear PCM (LPCM)

Dolby Digital (DD) -

Dolby Digital Plus (DD+)

Dolby TrueHD

DTS Digital Surround

DTS-HD

 

 

Which one is best?

Not touching that one, but I will say that in general, lossless compressed sound can sound better than lossy compressed sound. Personally, I'm betting that DTS-HD and Dolby TrueHD sound better than regular Dolby Digital and regular DTS.

 

 

If I want DTS-HD or Dolby TrueHD surround sound, can I use the optical out?

No, only the HDMI cable can carry the various higher bandwidth audio signals.

 

Why?

The interface is the limiting factor here, as there is no Toslink interface designed to accomodate multichannel PCM. Another reason is that Toslink lacks HDCP (copy protection). [Thanks, SirDrexel ]

 

Link: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=797366

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Nok med en forsterker som har hdmi, du trenger ikke hdmi1.3

7882032[/snapback]

 

Jeppers. Helt riktig. Holder med "vanlig" HDMI hvis du kjører ferdig kodet True HD lyd ut og til forsterkeren.

 

HDMI versjon 1.3 trengs i begge ender kun hvis du vil kjøre True HD signalet u-kodet ut og til en forsterker for å la den prosessere signalet istedet.

 

Når disse forsterkene kommer og evt. gjør en bedre dekoding av True HD lyden enn PS3 så er dette nice. Hvis ikke er versjon 1.3 HDMI unødvendig i lydsammenheng.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...