Gå til innhold

HP oppgradering til Vista


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har fått denne mailen, hvilken status har dere på orderen? Jeg har enda ikke fått noen mail, men statusen min er:

 

Ordrestatus : Ordre godkjent

Leveringsdato : Your order should ship within 7 business days once your order is approved and payment received

Transportør : Standard

 

Edit:

Espeneppi: Du har vel ikke fornyet kortet ditt siden du la inn bestillingen din? Du betaler ikke før de skal til å sende ut varene. Hvis du da har skiftet kort siden du bestilte, får de ikke fullført bestillingen. Jeg har betalt med kredittkort jeg og, men det var et Visa kredittkort (ikke debetkort).

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Rett oversatt betyr det "ordre mottatt". Min status skifter mellom engelsk og norsk, så av og til står det "order received" og andre ganger "ordre godkjent".

 

Mottatt og godkjent er ikke helt det samme sånn direkte oversatt, men da er nok ordren godkjent. Venter med andre ord på å bli sendt, noe som ser ut til å ta sin tid...

 

Edit:

Sorry. Var visst litt rask der. På engelsk står det "order approved" hos meg. Ordre received betyr nok at ordren er mottatt, men enda ikke behandlet.

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Det står ordre mottatt igjen nå, så det bytter vist til norsk og engelsk når det passer seg.

Jeg har sendt en e-post tilbake til moduslink, for å høre om det er noe galt med registreringen. Men det er rart at jeg ikke fikk valget om å bruke kort igjen.

 

Ifølge e-posten så stod det at jeg må overføre penger via banken til dems bank i Nederland.

Men det står også: If you have already transferred the payment then no action is required.

 

Og til slutt står det: Unfortunately, if payment is not received within the next 10 days your order will be cancelled

 

Så jeg får bare vente og se om jeg får noen svar etter hvert.

Lenke til kommentar
Hei! Har noen av dere fått denne mailen ifra Moduslink?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre and for placing your order.

Unfortunately, we have not been able to process your order for shipment as we are awaiting payment from your bank. In order to ensure delivery of the product, please contact your bank to arrange for transfer of the amount of your order.

If you have already transferred the payment then no action is required.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det står også oppført mange land med betalingsmåter som blant annet:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Norwegian Residents

Account Number: 412315742

Account Holder:    ModusLink BV

Currency:            NOK

Bank Name:        ABN-AMRO

City:                    Rotterdam

Country:              The Netherlands

Swift Address/BIC:        ABNANL2A

IBAN:                  NL54ABNA0412315742

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men jeg betalte med VISA. Har det skjedd noen feil med bestillingen, slik at jeg må betale direkte til kontoen dems? Bankoverføring altså.

Eller er dette en melding som kommer til alle som har bestillt oppgraderingen?

8278860[/snapback]

 

Jeg har også fått denne mailen, men jeg synes den virker suspekt. Jeg har flere bestillinger inne, men ut fra denne mailen kan jeg ikke se hvilken av disse det gjelder... Ville det ikke vært naturlig at moduslink oppgav referanse/bestillingsnummeret på ordren det gjaldt? Samtidig ville nettopp dette vært et genialt svindelforsøk! Jeg venter noen dager før jeg drar kortet på nytt!

Lenke til kommentar

Men det står ingen link til en side der du kan betale med kort på nytt da.

Det står også, If you have already transferred the payment then no action is required.

Derfor vet jeg ikke om de har registert betalingen eller ikke.

Har som sagt sendt dem epost, men de er sikkert veldig trege med å svare der og tenker jeg.

Lenke til kommentar
Ser ut som om ting skjer nå.

 

Min ble endret fra "Please check again within 1-2 weeks" til Your order should ship within 7 business days once your order is approved and payment received

8292272[/snapback]

Det har det stått på min i en ukes tid. En annen ting jeg stusser litt på at det står:

 

Produktnavn  Antall    Pris per stk.  Skatteavgifter  Endelig pris 

Windows Vista Home Premium 32-bit  1  NOK 0,00  NOK 0,00  NOK 0,00 

 

       

Frakt  NOK 0,00

Skatt  NOK 0,00

Totalt NOK 0,00

 

Det kan virke som om et eller annet gikk galt under bestillingen, for jeg fikk aldri noe spørsmål om betaling :hmm:

Lenke til kommentar

Kom det ikke opp noen beløp i hele tatt?

Da har det garantert skjedd noe feil i bestillingen.

 

Du burde sende dem en e-post snarest. Men det tar sikkert litt tid føre du får svar nå. Jeg håper at jeg får svar innen noen dager om mitt spørsmål.

For jeg vet ikke om det har skjedd noe feil med bestillingen eller ikke.

Og fikk en tidsfrist på 10 dager, ellers blir bestillingen slettet :cry:

 

Jeg er ganske skeptisk til hele Moduslink.

Og de tar jo ikke inn flere nye bestillinger.

 

Så jeg håper de lar seg høres ifra.

Lenke til kommentar

Når jeg kom hjem fra hytta i dag lå denne mailen å ventet på meg i inboksen:

Kjære kunde,

Bestillingen din er sendt. Du mottar bestillingen innen 3 uker. Hvis du ikke mottar bestillingen innen 3 uker fra dato for denne e-posten, vennligst kontakt oss via e-post på [email protected], slik at vi kan undersøke forespørselen din.

 

Ved ankomst av settet, vennligst les gjennom instruksene og forberedelsene du må fullføre før du begynner oppgraderingsprosessen.

 

For at det skal være praktisk for deg har vi laget trinn-for-trinn-sjekklistene "Ekspressoppgradering til Vista" som finnes på HPs nettsider www.hp.com/go/windowsvista. HP ønsker å gjøre oppgraderingen så enkel som mulig. Vi har inkludert en trinn-for-trinn-DVD for de fleste modeller for å ta deg gjennom forberedelsestrinnene og installasjonen. Du må starte med HP DVD for at installasjonen skal bli vellykket. Hvis du ikke mottok en HP Driver DVD (bestemte HP PC-modeller vil ikke sende en HP Driver DVD), vennligst besøk HPs nettsider for å kontrollere for oppdaterte drivere. Hvis du skulle trenge hjelp med noen av forberedelsene eller installasjonen, vennligst besøk ekspressoppgraderingsnettsidene på www.hp.com/go/windowsvista eller ring din lokale HP-supportorganisasjon.

 

Vennlig hilsen

 

ModusLink

 

Så da er det bare å vente på at bestillingen dumper ned i postkassen :D

 

På ordrestatusen min står det dette:

Ordrestatus  : Ordren er sendt

Leveringsdato : 2. april 2007

Transportør : Spring

Fraktselskapets sporenummer Unknown

 

Får håpe det kommer et sporenummer så jeg kan følge med på hvor pakken er... :yes:

Lenke til kommentar
Da er ordren min endelig sendt. Fikk nettopp epost om det.

Statusen er nå.

Ordrestatus : Ordren er sendt

Leveringsdato : 3. april 2007

Transportør : Spring

AWB# : Unknown

8303398[/snapback]

Gratulerer. Ser ut til at du er førstemann her på forumet. Mitt kort har ikke blitt belastet enda, så da regner jeg med at det ikke skjer noe før over påske.

Lenke til kommentar
Da er ordren min endelig sendt. Fikk nettopp epost om det.

Statusen er nå.

Ordrestatus : Ordren er sendt

Leveringsdato : 3. april 2007

Transportør : Spring

AWB# : Unknown

8303398[/snapback]

Gratulerer. Ser ut til at du er førstemann her på forumet. Mitt kort har ikke blitt belastet enda, så da regner jeg med at det ikke skjer noe før over påske.

8303532[/snapback]

 

*kremt*

Jeg var vist før han :whistle:

Lenke til kommentar
Da er ordren min endelig sendt. Fikk nettopp epost om det.

Statusen er nå.

Ordrestatus : Ordren er sendt

Leveringsdato : 3. april 2007

Transportør : Spring

AWB# : Unknown

8303398[/snapback]

Gratulerer. Ser ut til at du er førstemann her på forumet. Mitt kort har ikke blitt belastet enda, så da regner jeg med at det ikke skjer noe før over påske.

8303532[/snapback]

 

*kremt*

Jeg var vist før han :whistle:

8303551[/snapback]

Hiv og hoi. På tide å komme seg i seng skjønner jeg ;)

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Snakk om noen "heldiggriser" :p

 

Jeg håper jeg får noen tilbakemeldinger fra e-posten jeg sendte dem.

Har sendt en på engelsk og en på norsk nå. Den på engelsk sendte jeg på fredagen da jeg fikk den e-posten om at det var feil med betalingen...

Men de svarer jo aldri. Og jeg må ha svar ganske fort og.

Det stod også at bestillingen blir slettet om 10 dager ifra fredagen som var, om ordren ikke blir registrert betalt.

 

Er det noen her som har fått svar ifra de etter å ha sendt dem en epost?

 

Jeg prøvde telefonnumrene også, men ingen virket. kom bare melding om at jeg ringer feil nummer liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...