Gå til innhold

Konstant diskaktivitet (Windows Vista x64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, kan det være derfor min bærbare går så SINNSYKT tregt?? Burde jeg ha den på konstant noen dager? Indexering WTF?  :whistle: Alt fungerte kjempe smooth i begynnelsen, men ble bare tregere å tregere etterhvert... Kan det være verdt å vente litt altså?  :hmm:

7853081[/snapback]

 

Triballa, det kan være fordi din bærbare PC ikke er god nok for Vista? :tease: Uansett litt merkelig dersom dette funket før. Aldri merket noe som helst til mye harddiskbruk etter jeg installerte Vista - og PCen går så det suser.

Lenke til kommentar

Jeg også har dette problemet og problemet blir enda støre når du spiller spill, noen spill funker det greit på men for eksempel på spillet Company of heroes dør er det sinsykt lagg på grun av harddisk jobbing, tryker du på Training mision så går det greit, men trykker du på skirmish så er du fucked med masse lagg å greier.

 

Noe er forferdelig galt hær ja.

Lenke til kommentar

Vista både indekserer HDD-en og laster programfiler inn i RAM (cache - superfetch) i bakgrunnen. Dette skal helst ikke påvirke ytelsen til det du gjør noe nevneverdig, siden disse oppgavene skal ha lav IO-prioritet. På lengre sikt (når indekseringen stort sett er ferdig) er det vel superfetch som kan føre til mye diskaktivitet, da denne skal bytte på hvilke filer som er lastet i RAM i forhold til ditt registrerte bruksmønster, og det vil jo føre til HDD-aktivitet av og til.

 

Hakking i spill med masse HDD-aktivitet bruker jo å forårsakes av for lite RAM, i allfall i min erfaring. Har du (tmyrdal) sjekket hvor mye RAM som brukes mens du spiller? Hvis det overskrider mengden fysisk minne du har så kan vel det være problemet? De bakgrunnsfunksjonene Vista gjør med HDD-en skal jo som sagt ha lav prioritet, så de burde jo helst ikke påvirke spilling heller.

Lenke til kommentar
Vista både indekserer HDD-en og laster programfiler inn i RAM (cache - superfetch) i bakgrunnen. Dette skal helst ikke påvirke ytelsen til det du gjør noe nevneverdig, siden disse oppgavene skal ha lav IO-prioritet. På lengre sikt (når indekseringen stort sett er ferdig) er det vel superfetch som kan føre til mye diskaktivitet, da denne skal bytte på hvilke filer som er lastet i RAM i forhold til ditt registrerte bruksmønster, og det vil jo føre til HDD-aktivitet av og til.

 

Hakking i spill med masse HDD-aktivitet bruker jo å forårsakes av for lite RAM, i allfall i min erfaring. Har du (tmyrdal) sjekket hvor mye RAM som brukes mens du spiller? Hvis det overskrider mengden fysisk minne du har så kan vel det være problemet? De bakgrunnsfunksjonene Vista gjør med HDD-en skal jo som sagt ha lav prioritet, så de burde jo helst ikke påvirke spilling heller.

7865258[/snapback]

 

4GB:

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...