Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle familier få Trådløs Familie?


Anbefalte innlegg

 

Vet dere også, at antallet unge mennesker som lesses over av betalingsanmerkninger og inkassosaker øker? Jeg skjønner i hvert fall logikken i 25 års aldersgrense, selv om alderen ikke er en grunn alene til å være ustabil økonomisk.

 

 

 

Så løsningen til netcom er nettopp å unngå å hjelpe denne gruppen økonomisk ved å holde dem vekk fra gode tilbud? Det skjønner ikke jeg logikken i.

 

At de vil unngå kameratgjenger er en ting, men det kan løses på andre måter, med slektrelasjon, bostedsadresse e.l.

7882256[/snapback]

Det interessante er jo at det er menn i 30-50 årsalderen som har mest gjeld og er inkassoverstingene så dette argumentet holder ikke. Om det er av frykt for mange inkassosaker at man ikke skal kunne få trådløs familie før man er 25 år så burde jo netcom/tele2/chess utvidet det til å gjelde "menn mellom 30 og 50 år" da de er mer inkassoutsatt. Jeg tror det handler mest om grådighet, at man vil tjene mest på en gruppe som bruker mobilen mye, mens det eneste man oppnår er å presse de til å velge f.eks telenors familieløsning (par) eller ownersbuy/nutel/ucan2 (vennegjenger).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp en melding fra NetCom på telefonen min.

Gladmelding mottatt:

Som den eneste i Norge kan du nå med Trådløs Familie sende fri SMS og fortstatt ringe så mye du vil i familien. Har du ikke Trådløs Familie, ring 05050 . Hilsen oss i NetCom

Betyr dette dette at jeg plutselig kan få Trådløs Familie? Skal prøve å ringe ja.

Lenke til kommentar

Nei, det betyr ikke at du kan tegne Trådløs Familie.

 

Det er fortsatt et vilkår om at man må være fyllt 25 år før man kan stå ansvarlig.

 

Jeg bestilte i shopen til NetCom og fikk Trådløs Familie og et ekstra kontantkort selv om jeg ikke hadde fyllt 25 år (fyller ikke før mars i år). Dette var da i sommer. Ringte inn til NetCom like etter at Trådløs Familie var aktivert (fikk sms om dette) og fikk lagt til kjæresten min. Nå har jeg to abbonement og et kontantkort tilknyttet dette.

 

Har vært i kontakt med både forhandler og NetCom etter dette, og ikke noen har nevnt noe om at de vil terminere Trådløs Familie på mitt nummer. Hadde de gjort det, hadde jeg nok ikke vært sen om å betale ut resterende av bindingsperioden min og flyttet hele sulamitten over på andre operatører.

 

Erfaringen jeg gjorde meg var at hvis du henvendte deg til kundeservice pr. telefon eller mail så fikk man avslag. Bestilte man i shopen deres med et kontantkort som fulgte med så fikk man det innvilget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Rare sammentreff, her irriterer jeg meg grønn over at jeg ikke kan få Trådløs Familie, og hva får jeg? Reklame som håner meg! Det står jo du opptil flere ganger i smsen, men det er kansje ikke meg?

7883078[/snapback]

Bytt til Telenor! :D

7885600[/snapback]

 

Jeg byttet til Telenor pga. at jeg da fikk ha Trådløs Familie. Jeg liker både Telenor og NetCom veldig godt, og det er i grunn ikke så mange selskap jeg misliker.

Men jeg synes det er skikkelig dumt å hisse seg opp over at NetCom har 25 årsgrense. Det er noe jeg skjønner veldig godt, selv om veldig mange 18 åringer er modne nok til å være juridisk ansvarlige for seks abonnement så er det langt fra alle! Sett at en 18 åring opprettet familieordning med f.eks venner og disse vennene ikke betalte, da er det den ansvarlige som MÅ betale. Ser at det faktum at man kan bestille flere abonnement på sitt navn selv om man er under 25 er brukt, men det er jo en stor forskjell her. En person som bruker 6 abonnement vil naturlig nok (i følge all fornuft og sannsynlighet) ha et vesentlig MINDRE samlet forbruk enn seks forskjellige personer med seks abonnement!

Poenget er uansett at NetCom har kommet fram til at en 25 årsgrense er mest hensiktsmessig.

Jeg er helt sikker på at det ikke er for å være slem, gnien eller dårligere enn Telenor, men fordi at det er det de synes er mest fornuftig!

Og det er nok det du bør forholde deg til.

Men bytt gjerne operatør, - vil du tjene mye penger på en familieløsning så er nok det det beste.

Når det gjelder den personen som faktisk er ansvarlig for en familieløsning og er under 25: Folk her på forumet må skjønne at det er kundekonsulenter, forhandlere o.l som behandler disse sakene, som ALLE andre gjør feil av og til. Urealistisk å forvente noe annet. =)

Lenke til kommentar
Det interessante er jo at det er menn i 30-50 årsalderen som har mest gjeld og er inkassoverstingene så dette argumentet holder ikke.

7882438[/snapback]

 

Link til tall/fakta/undersøkelse?

 

Takk.

 

-snubbel

8039847[/snapback]

Har delvis for noen av punktene: http://www.dinside.no/php/art.php?id=317474 http://www.lindorff.com/no/mainpage/press/...rchiveYear=2005 (hovedsakling menn og unge, men blitt færre av dem siste tiden) skal prøve å finne resten, begynner å bli noen uker siden, men hadde flere linker jeg sakset fra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...