Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle familier få Trådløs Familie?


Anbefalte innlegg

Refererer til denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709003&hl=

 

Og da skulle jeg legge inn følgende innlegg, men tråden ble stengt:

 

 

Jeg bare tenker at datteren min er fylt 8 år før jeg kan få Trådløs Familie. Rart at man må ha ansinitet for å kunne gå som familie. Rart at det ikke er bare betalende over 25år som kan få familierabatt på bussen, det er jo bare de som har råd til å betale alt på en gang.

Rart at det er bedre om jeg og samboeren betaler fakturaen hver for oss (mer jobb for NetCom) enn å få en samlet faktura. Vi har sikkert mye mindre penger hvis vi må betale alt på en gang, enn å dele den opp i to, som er vanskeligere å holde styr på, for alle under 25 år er ikke voksne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Refererer til denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709003&hl=

 

Og da skulle jeg legge inn følgende innlegg, men tråden ble stengt:

 

 

Jeg bare tenker at datteren min er fylt 8 år før jeg kan få Trådløs Familie. Rart at man må ha ansinitet for å kunne gå som familie. Rart at det ikke er bare betalende over 25år som kan få familierabatt på bussen, det er jo bare de som har råd til å betale alt på en gang.

Rart at det er bedre om jeg og samboeren betaler fakturaen hver for oss (mer jobb for NetCom) enn å få en samlet faktura. Vi har sikkert mye mindre penger hvis vi må betale alt på en gang, enn å dele den opp i to, som er vanskeligere å holde styr på, for alle under 25 år er ikke voksne.

7849439[/snapback]

 

Det er ikke snakk om at du må være 25 år for å være en familie, men du må være 25 år for å få Trådløs Familie. Akkurat som hos Tele2.

 

Det er som på et utested med 25-års-grense, som retter seg mot en spesiell gruppe - utestedet sier ikke at du ikke er gammel nok til å drikke alkohol, men de retter seg ikke mot din gruppe. Da går du - som de fleste normale gjør - på et annet utested. Eller du kan stå i køen og skrike og skråle - som ligner mest på det du gjør her.

Lenke til kommentar

Siden du uttaler deg på NetCom sine vegne her på forumet, lurer jeg da på:

Hva er målgruppen? Familier? Eller personer over 25 år? Hvorfor?

 

Hvorfor sier reklamen til NetCom INGENTING om at man må være 25år for å Administrere Trådløs Familie? Lurer på hva markedsføringsloven sier om det. For man gir jo et inntrykk av at dette er for alle familier, uansett, ikke familier med folk over 25 år.

 

Jeg har godtatt at NetCom ikke liker å ha kunder, og ihvertfall ikke tar vare på kunder som har vært trofaste hos dem i 5år +. Jeg vil bare vite en saklig grunn, ikke at jeg bare må vente i utestedkøen i 7 år til.

Lenke til kommentar

Har snakket med vår forhandler konsulent i netcom om dette, de har satt en grense på 25 år fordi de ønsker at dette i utganspunket skal kunne tilbys til familier. (noen faller desverre utenom da de får barn tidlig) Dersom de setter f.eks 18 år som grense vil gode venner på VGS og andre grupper også kunne benytte seg av dette. Og det er ikke det som er meningen med produktet. Jeg vet uansett at de vurderer å senke grensen, men når det blir og om det i det hele tatt skjer har jeg ingen garantier for.

 

Jeg har selv ikke passert 25 år ennå, jeg har satt min far som ansvarlig kunde på mitt mobilnummer, men meg selv som faktura mottaker og bruker. Da får jeg regningen til dama og meg. Det vil jeg tipse andre om å gjøre også.

 

NetCom sier jo i markedsføringen sin at du skal lese mer på NetCom.no eller kontakte dem og der hadde du fått med deg at det er 25 års grense, så noe villende markedsføring er dette overhodet ikke.

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Dersom de setter f.eks 18 år som grense vil gode venner på VGS og andre grupper også kunne benytte seg av dette.

 

Jeg har selv ikke passert 25 år ennå, jeg har satt min far som ansvarlig kunde på mitt mobilnummer, men meg selv som faktura mottaker og bruker. Da får jeg regningen til dama og meg. Det vil jeg tipse andre om å gjøre også.

Hva med å ha med i avtalevilkårene at de faktisk må ha familiebånd? Da er problemet med vennegrupper oppløst.

 

Men rart at jeg ikke har fått beskjed om at jeg kan settes som fakturamottaker, men at noen over 25år kan være ansvarlige. Det eneste jeg har blitt fortalt er at en person over 25år må motta fakturaen.

 

Og det må da være mulig å gjøre en egen avtale med familier under 25år som gjerne også vil benytte seg av dette. Ser jo ikke ut som om NetCom har noen etiske regler for hva som er rett og galt når det gjelder foreskjellsbehandling. Jeg betaler f.eks månedsavgift for neste måned, på denne månedens faktura, så rett før jul måtte jeg betale dobbel månedsavgift, bare fordi abo. ble overført fra pappa til meg. Men dette er noe NetCom ikke kan gjøre noe med, og da må jeg bare leve med det.

 

 

Jeg har møtt så mye motgang hos NetCom, og får ingenting igjen for det!

 

Edit; Grunnen til at abo. ble overført på meg fra pappa, var akkurat pga. Trådløs Familie, for da slapp pappa å motta både min og samboers regning. :roll:

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Siden du uttaler deg på NetCom sine vegne her på forumet, lurer jeg da på:

Hva er målgruppen? Familier? Eller personer over 25 år? Hvorfor?

 

Hvorfor sier reklamen til NetCom INGENTING om at man må være 25år for å Administrere Trådløs Familie? Lurer på hva markedsføringsloven sier om det. For man gir jo et inntrykk av at dette er for alle familier, uansett, ikke familier med folk over 25 år.

 

Jeg har godtatt at NetCom ikke liker å ha kunder, og ihvertfall ikke tar vare på kunder som har vært trofaste hos dem i 5år +. Jeg vil bare vite en saklig grunn, ikke at jeg bare må vente i utestedkøen i 7 år til.

7849993[/snapback]

 

Jeg uttaller meg ikke på NetComs vegne her på forumet, jeg bare jobber der.

 

Målgruppen er tydeligvis familier med foresatte over 25 år. Det finnes, som andre har nevnt her, flere løsninger dersom du ikke er over 25.

 

En reklame kan ikke ta med absolutt alle vilkårene. Den sier heller ingenting om at du kun kan ha tre kontantkort, men det er ett av vilkårene det også. Man kan bare ikke liste opp alt. Men det kommer tydelig fram, dersom du leser om produktet på netcom.no, eller spør kundeservice. Det er ingenting "ulovlig" eller muffens der.

 

Du har fått grunnen her, og du har fått grunnen på epost, flere ganger, men såklart - hvis du er ute etter noe annet er det vanskelig å hjelpe deg. NetCom har tydeligvis en annen målgruppe enn familier under 25 år, samt at de vil unngå risikoen med at vennegjenger oppretter dette.

 

Det finnes for mange definisjoner av "familie" til at man kan kreve noe "familiebånd" i vilkårene.

 

Jeg synes du syter veldig mye, bare fordi du ikke er over 25 og kan opprette TF. Og det var absolutt min helt egne, private, personlige mening.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
Siden du uttaler deg på NetCom sine vegne her på forumet, lurer jeg da på:

Hva er målgruppen? Familier? Eller personer over 25 år? Hvorfor?

 

Hvorfor sier reklamen til NetCom INGENTING om at man må være 25år for å Administrere Trådløs Familie? Lurer på hva markedsføringsloven sier om det. For man gir jo et inntrykk av at dette er for alle familier, uansett, ikke familier med folk over 25 år.

 

Jeg har godtatt at NetCom ikke liker å ha kunder, og ihvertfall ikke tar vare på kunder som har vært trofaste hos dem i 5år +. Jeg vil bare vite en saklig grunn, ikke at jeg bare må vente i utestedkøen i 7 år til.

7849993[/snapback]

 

Jeg uttaller meg ikke på NetComs vegne her på forumet, jeg bare jobber der.

 

Målgruppen er tydeligvis familier med foresatte over 25 år. Det finnes, som andre har nevnt her, flere løsninger dersom du ikke er over 25.

 

En reklame kan ikke ta med absolutt alle vilkårene. Den sier heller ingenting om at du kun kan ha tre kontantkort, men det er ett av vilkårene det også. Man kan bare ikke liste opp alt. Men det kommer tydelig fram, dersom du leser om produktet på netcom.no, eller spør kundeservice. Det er ingenting "ulovlig" eller muffens der.

 

Du har fått grunnen her, og du har fått grunnen på epost, flere ganger, men såklart - hvis du er ute etter noe annet er det vanskelig å hjelpe deg. NetCom har tydeligvis en annen målgruppe enn familier under 25 år, samt at de vil unngå risikoen med at vennegjenger oppretter dette.

 

Det finnes for mange definisjoner av "familie" til at man kan kreve noe "familiebånd" i vilkårene.

 

Jeg synes du syter veldig mye, bare fordi du ikke er over 25 og kan opprette TF. Og det var absolutt min helt egne, private, personlige mening.

7850478[/snapback]

 

 

Quoted for truth.

 

Du representerer ikke NetCom, men som privatperson kan du fortelle i det vide og det brede om hva som har skjedd internt mellom NetCom og meg?

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Eneste som står i vilkårene er følgende: "Alle personopplysninger du oppgir blir behandlet konfidensielt og i tråd med Personopplysningsloven og Teleloven."

 

Nå er ikke det zegenie skriver noen personopplysning i seg selv. Men jeg synes det er skremmende hvis NetCom ikke har noe policy rundt å utlevere slike opplysninger også.

 

Det burde vært enn selvfølge at slike ting også holdes taust.

 

Det at NetCom har 25 år på sin Family Talk synes jeg også er helt tragisk. Det blir som å si at så lenge du er under 25 så er vi ikke intressert i deg, noe jeg vil si også representerer holdingen til zegenie (som er ansatt i NetCom).

 

Hvis jeg hadde vært deg beFs hadde jeg skrevet nok en mail til NetCom om dette. Hvis de ikke tar slike utleveringer på alvor blir jeg skremt. Det er en selvfølge at alle henvendelser og om du i det hele tatt skal henvende deg skal holdes konfedensielt. Med mindre man har en rettskjennelse på noe annet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde vært deg beFs hadde jeg skrevet nok en mail til NetCom om dette. Hvis de ikke tar slike utleveringer på alvor blir jeg skremt. Det er en selvfølge at alle henvendelser og om du i det hele tatt skal henvende deg skal holdes konfedensielt. Med mindre man har en rettskjennelse på noe annet selvfølgelig.

7850916[/snapback]

Hadde vært gøy å se om det var zegenie som svarte selv. :laugh:

 

Er ikke bare lover som spiller noen rolle her, men også yrkesetikk. Man ser jo litt på holdningen til firma ovenfor kundene også.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Nå er ikke det zegenie skriver noen personopplysning i seg selv. Men jeg synes det er skremmende hvis NetCom ikke har noe policy rundt å utlevere slike opplysninger også.

 

Det burde vært enn selvfølge at slike ting også holdes taust.

7850916[/snapback]

 

Hvor har jeg skrevet noe som helst annet enn det han selv har sagt? Han har jo selv sagt han var i kontakt med NetCom. Jada, jeg har bekreftet at jeg vet om henvendelsen hans, men jeg har da ikke sagt noe om hva han selv skrev i sin henvendelse?

Lenke til kommentar
Siden du uttaler deg på NetCom sine vegne her på forumet, lurer jeg da på:

Hva er målgruppen? Familier? Eller personer over 25 år? Hvorfor?

 

Hvorfor sier reklamen til NetCom INGENTING om at man må være 25år for å Administrere Trådløs Familie? Lurer på hva markedsføringsloven sier om det. For man gir jo et inntrykk av at dette er for alle familier, uansett, ikke familier med folk over 25 år.

 

Jeg har godtatt at NetCom ikke liker å ha kunder, og ihvertfall ikke tar vare på kunder som har vært trofaste hos dem i 5år +. Jeg vil bare vite en saklig grunn, ikke at jeg bare må vente i utestedkøen i 7 år til.

7849993[/snapback]

 

Jeg uttaller meg ikke på NetComs vegne her på forumet, jeg bare jobber der.

 

Målgruppen er tydeligvis familier med foresatte over 25 år. Det finnes, som andre har nevnt her, flere løsninger dersom du ikke er over 25.

 

En reklame kan ikke ta med absolutt alle vilkårene. Den sier heller ingenting om at du kun kan ha tre kontantkort, men det er ett av vilkårene det også. Man kan bare ikke liste opp alt. Men det kommer tydelig fram, dersom du leser om produktet på netcom.no, eller spør kundeservice. Det er ingenting "ulovlig" eller muffens der.

 

Du har fått grunnen her, og du har fått grunnen på epost, flere ganger, men såklart - hvis du er ute etter noe annet er det vanskelig å hjelpe deg. NetCom har tydeligvis en annen målgruppe enn familier under 25 år, samt at de vil unngå risikoen med at vennegjenger oppretter dette.

 

Det finnes for mange definisjoner av "familie" til at man kan kreve noe "familiebånd" i vilkårene.

 

Jeg synes du syter veldig mye, bare fordi du ikke er over 25 og kan opprette TF. Og det var absolutt min helt egne, private, personlige mening.

7850478[/snapback]

 

 

Quoted for truth.

 

Du representerer ikke NetCom, men som privatperson kan du fortelle i det vide og det brede om hva som har skjedd internt mellom NetCom og meg?

7850527[/snapback]

 

Nei, det kan jeg ikke, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har bekreftet at jeg vet om henvendelsen(e) din(e), men jeg har ikke nevnt noe om hva du skrev, eller hvilke(t) svar du fikk.

 

Du har selv sagt at du har henvendt deg flere ganger, og tilslutt ble bedt om å ringe. Jeg har ikke nevnt en eneste detalj i korrespondansen mellom deg og NetCom. Skal godt gjøres også, siden jeg ikke har klisterhjerne ;)

Lenke til kommentar
Tips til zegenie: prøv å skill litt mer mellom jobb og privatliv. Du beveger deg i en gråsone når du refererer til en forumbrukers kundeforhold i netcom når du selv har vært saksbehandler.

7850874[/snapback]

 

Jeg ser helt klart den, men her har jeg ikke gjort noe annet enn å bekrefte det han selv har sagt.

Lenke til kommentar

BeFs: Slutt å syte, se mulighetene istedenfor hindringene. Da hadde du fått benyttet deg av trådløs familie for lenge siden.

 

Du har fått gode forklaringer fra flere her på forumet om hvor lurt det kan være å skåne 18 åringer for regniner på flere tusen kroner. Du skriver i forrige tråd at man som 18 åring har ansvar for egne handlinger, ja det har man. Men samfunnet/netcom gjør ofte lurt i å begrense noen ting her i livet til man blir litt mer voksen og ansvarsfull.

 

Eksempel: Man kan ikke kjøpe sprit med en gang man har fyllt 18 fordi man fort kan miste kontrollen om man drikker for mye. Man kan ikke kjøre lastebill og buss med en gang man har fylt 18 på grunn av at samfunnet ønsker litt mer ansvarlige sjåfører bak rattet på kjøretøy som kan volde svært stor skade på andre og en selv.

 

NetCom hadde nok også fått kritikk om flere av deres 18 årige trådløs familie ansvarlige hadde blitt sendt til inkasso med store regninger som 18 åringene ikke klarte å betale.

 

Synes du skal være glad for at noen prøver å tenke på forbrukerne og skåne dem for oppgaver og ansvar mange på din alder ikke er klare for å overta ennå.

 

Hvorfor kan du ikke bare akseptere at de har satt 25 år som aldersgrense? Det er sikkert kjedelig for kundebehandlerne du har kranglet med å høre på sytet ditt fordi du ikke aksepterer regler. Går du til biltilsynet og klager når du får høre at du ikke er gammel nok til å kjøre lastebil?

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde vært deg beFs hadde jeg skrevet nok en mail til NetCom om dette. Hvis de ikke tar slike utleveringer på alvor blir jeg skremt. Det er en selvfølge at alle henvendelser og om du i det hele tatt skal henvende deg skal holdes konfedensielt. Med mindre man har en rettskjennelse på noe annet selvfølgelig.

7850916[/snapback]

Hadde vært gøy å se om det var zegenie som svarte selv. :laugh:

 

Er ikke bare lover som spiller noen rolle her, men også yrkesetikk. Man ser jo litt på holdningen til firma ovenfor kundene også.

7850968[/snapback]

 

zegenie har kun skrevet her at du har fått informasjon om hvorfor du ikke kan få TF. (noe som blir det samme som å ha henvist deg til vilkårene til TF) Han har ikke utlevert noen som helst opplysninger du selv ikke har beskrevet først. Så voks opp og se fakta. Ser på signaturen din at du tydligvis har et godt stykke igjen før du kan kalle deg en voksen ansvarsfull familiefar. Refererer til teksten: "«åh, BeFs, du har så stor tiss!»"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...