Gå til innhold

Coca-Colas musikk på Julereklamen


Grimmy

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om den sangen som Coca-Cola bruker på sin nåværende julereklame. De hadde den samme i fjor og jeg er dritt lei av den.

 

For meg handler jul om en gledelig stemming sammen med familien, og med gledes musikk som White Christmas av Bing Cosby og Jinge Bells m.m. Det Coca-Cola gjør her hater jeg villt, jeg er selv en god Coca-Cola drikker, men denne reklamen irriterer meg meget. Hva er det de vil? Trekke til seg ungdom med musikk som antyder at man kan feire julen i et diskotek med venner?

 

Tilbake til gode gamle julesanger sier jeg, det går fint an å lage nye, men rocke julen inn med Black/Heavy Metall er ikke akuratt julen for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en klassiske eksempel på å ta et samfuns verdier og trøkke det ned på et annet ukritisk. Den reklamen funker meget bra i USA. Nordmenn er mye mer jordnære. Vi faller ikke for den dusede "perfekte bilde" reklamen. Som også viser hvor mye Coca cola bryr seg om Norge som marked.....ikke noe!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Tenk på yngre barn, tenk på koselige jule filmer, tenk på den klassiske julestemmingen. Den nye julen som Coca-Cola presenterer er ikke jul, det er en ny tradisjon som jeg ikke ønsker å se på julaften. Kunne godt tenkt meg en ny tradisjon den 30. Des. Kanskje det med litt mer by og uteliv.

 

Hadde vært kjekt om Coca-Cola hadde valg juleklassikere, eller skapt nye sanger i en klassisk julestemmning. Om jeg bare hadde visst hvordan jeg kunne fått Coca-Cola til å skiftet sitt juleimage.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 10:36, skrev Anders Leipsland:

Tror Coca-Cola kan skape en ny klassiker med denne sangen jeg. Greit å ha litt å velge mellom :smile:


 

Velge mellom? De sender jo bare det de vil att vi skal se. Når det gjelder julefilmer så er det Scrooge/A Christmas Carol jeg tenker mest på :smile:

Lenke til kommentar

Trykkleif, det skal selvsagt være Bing Crosby.

Men det julegreiene fra disney som går på julaften, det er en del av julen. Gleder meg alltid til den, men nå på en ny måte. Disney klarte å ødelegge den med å bytte ut filmer med reklame for sine nåværende/kommende filmer. Noe som jeg ikke liker, jeg har derfor bestillt den på DVD. Disney har masse kjekke julefilmer, den med onkel skrue som du nevner er ganske kul. Jeg vil at julen skal være noe for seg selv, derfor liker jeg ikke at noen prøver å modernisere den til noe som er mer daglidags, hva blir så vitsen med å feire julen? presangene?

 

Noen som blir med på en kampanje mot Coca-Colas reklame musikk? Mot deres julemodernisering!

Lenke til kommentar

Åherregud...

 

Det er jo en stemnings skapende sang dette, da..

 

Hva skulle det vært, da?? O'jul med sin glede og life tastes good??;)

 

Seriøst: Reklamen fungerer jo helt klart, siden den blir diskutert her.

Skulle likt å se noen en hw.no sponset boikott av coca.. Det er jo over disse sidene det meste av coca blir konsumert;)

 

Jeg liker de reklamene, jeg

 

D-O

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ble gledet i dag av å se at den gamle Coca-Cola reklamen ble sendt på TV. "Hundred things are comming". Mye bedre, en koslig reklame med klassisk julestemming. Hjemme foran peisen, unger leker ute i snøen, Coca-Cola kommer og ved julemagi serverer kald Coca-Cola i snøen. Den reklamen der liker jeg mye bedre. Det er ikke helt norsk jul, men den minner mer on en idealistisk jul. Mye bedre en punkjulen som var. Håper den gamle vil fortsette, og den nye punkversjonen forsvinner fra det norske markedet for godt. Det hadde og vært kjekt om Coca-Cola hadde komt ut med en ny en (av den klassiske julestemmingnen) til neste jul. Mens jeg vokser har jeg problemer med å bygge opp julestemmingen, og slike reklamer hjelper. Men den punk saken var bare rett og slett irriterende. Håper dette blir en "White Christmas", en jul som kommer til å forbli i mitt og deres minne i årene som kommer. Gud jul alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...