Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg fikk det til, så klikket jeg aldri på aktiver (eller klikk) mailen. Så det ikke før etter jeg hadde kjøpt og lastet ned Vista. Når jeg så prøvde å klikke på linken funket den ikke. Gikk så på konto sidene og fikk tilsendt en ny bekreftelses mail, men heller ikke denne funket. Ga derfor opp, siden jeg hadde lastet ned Vista allerede.

 

I går fikk jeg en mail uten hyperlink, så det kan være grunnen til at jeg ikke fikk kjøpt på den nye e-mail adressen.

 

Kan jo være at jeg hadde aktivert kontoen min allerede første gang, siden jeg brukte Live brukernavnet og passordet mitt, som jeg bruker til alle MS sine tjenester....

 

Men hvis det er problemet, er det jo litt rart at jeg fikk bestilt første gang, men ikke andre gang med samme brukernavn..

Lenke til kommentar

Okey. Men jeg fikk iallefall beskjed fra Circuit City at bestillingen min var canceled siden jeg ikke hadde svart på en viss bekreftelses mail. Og at de ikke hadde belastet kortet mitt. Så da regner jeg med at pengene mine står på vent i banken min. Slik at jeg får de tilbake iløpet av noen dager. Og isåfall kommer ikke jeg til å gjøre flere forsøk på å bestille noe igjen.

 

Synes det er mye rot her. Har handlet endel med Visa på nett før og aldri hatt noen slike problemer.

Lenke til kommentar

Er jo bare å beklage at man har anbefalt denne tjenesten, men det funka fint før helgen.

 

Hvorfor det funker for noen og ikke for andre er det ingen god forklaring på. Problemet er jo at vi ikke akkurat kan sende alt for mange klage mail, siden vi egentlig "bryter" loven siden vi ikke bor i USA. Så folk bestiller jo på egen risiko.

 

Tipset er vel å bare prøve en gang, funker det så bra, funker det ikke så er det ikke noe vits i å prøve noe mer.

 

Et annet tips er å prøve å få sidene på engelsk, kan jo være at de har tatt bort muligheten til å klikke på hyperlinken når vi har norsk marketplace. Skal jo ikke være noen grunn til at norske brukere skal få en slik mail, siden vi ikke kan kjøpe derfra.

 

De med Ultimate lisens som ønsker eksta Home Premium lisenser kan benytte seg av:

 

http://www.microsoft.com/windows/products/...lydiscount.mspx

 

Disse sidene funker, og billigere Vista Home Premium oppgraderinger finner du ikke. Per dags dato ca 350 kroner pr stk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat Home Premium, og det fungerte utmerket ved å følge instruksjonene på side 5. Brukte min gmail addresse, men fikk ingen slik mail det snakkes om her (den "klikk" tingen). Brukte Visa for å betale, og fikk cd-key'en med en gang...

 

EDIT: Vet ikke om det har noe å si, men jeg har satt opp browseren slik at den alltid leverer Engelsk (US) versjoner av sider der det finnes flere alternativer.

Endret av CodeXP
Lenke til kommentar
Hvor mye måtte du betale for dette og hvilke versjoner av Vista er de? Og hvor mange?

7986619[/snapback]

 

Regner med at det er samme som jeg har kjøpt, altså familietilbudet til MS. Da får du to Home Premium lisenser når du har Ultimate lisens. I post 97 ser jeg at han har kjøpt en Ultimate lisens (og en Home premium)...så kanskje det gikk å bestille 4 Home premium lisenser på en Ultimate lisens....?

7986716[/snapback]

 

 

Nei det er bare to enkelte lisenser per Ultimate.

Det var det jeg mente om 2 contra til myhken2 som valgte bare et stk.

Jeg har Utlimate....city

2 stk for familie pakke....microsoft

og Home. Premium...city.

 

Sorry jeg svarte ikke tidligere, men jeg hadde nok med å forandre fester på en slik.... elefant kjøler ...asus skjermkort.

Lenke til kommentar
Kan noen her sjekke hyperlinken i deres mail hvor dere måtte bekrefte E-post adressen deres. Mailen så slik ut: On 2/19/07, The Digital Locker <[email protected]> wrote:

Klikk

 

 

Problemet var bare at jeg ikke hadde noe hyperlink på 'Klikk' som stod i mailen. Derfor står sikkert kjøpene mine på vent ennå.

 

Noen?

7987269[/snapback]

 

 

Ingen bekrefelse/hyperlink enn det:

**********************************

Please keep this e-mail for your records.

**********************************

Microsoft has received your order

 

-- Product Ordered: Windows Vista Family Discount

-- Order Number: 4000077160

-- Order Date: February 19, 2007

 

+ annet om support /keys og annet.

 

 

 

Så det kan være her som er problemet, mail-adressa. Jeg brukte en hotmail.com.

 

 

 

Det frister å kjøpe en til fra city, med å bare bruke en tilfeldig amerikansk adressa, fra weben, og ikke fra jet, bare for å teste om det som er virkelig trengs her, er mail adressa og adressa som banksystemet skal verifisere betalingen.

Jeg prøver ikke på det da, men tanken var fristende :innocent:

For dem som fikk problemer må være vel bare uheldige omstendigheter.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

wiberos:

Det frister å kjøpe en til fra city, med å bare bruke en tilfeldig amerikansk adressa, fra weben, og ikke fra jet, bare for å teste om det som er virkelig trengs her, er mail adressa og adressa som banksystemet skal verifisere betalingen.

Jeg prøver ikke på det da, men tanken var fristende 

For dem som fikk problemer må være vel bare uheldige omstendigheter.

 

Jeg prøvde med adressen til webhosten min i USA, og det funka heller ikke. Prøvde begge kombinasjoner med full adresse til webhosten, og min virkelige adresse i adresse1 feltet.

Begge feilet.

 

Har prøvd med både VISA, Masertcard og American Express og ingen funka. Amex'en funka fint før helgen.

 

Og både Amex'en og VISA'en funka fint når jeg bestilte de to Home Premium lisensene gjennom familietilbudet hos MS. Der brukte jeg jetcarrier.com adressen min. Null problemer. Så det er et eller annet på marketplace...

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Sikkert etter hvert, men tjensten må være ganske ny for de tilbyr f.eks ikke Windows XP på samme måten.

Så har jeg forstått riktig er jo Circuit City en virkelig butikk kjede, så de har vel gjort en spesial deal med Microsoft, for å få utnyttet "sofa grisene" som ikke gidder å dra ut for å kjøpe Vista i butikken.

 

Her i Norge er det vel ingen som kommer til å få til en tilsvarende avtale, men jeg kan jo ta feil. Kanskje det kommer, men når?

Lenke til kommentar

Jo men Home Premium til 159$ ble bestilt mange dager etter jeg kjøpte Vista Ultimate, og det gikk uten problemer.

Så jeg har handlet 2 ganger hos city.

Så hva er det som halter, vet ikke jeg nå gitt.

 

Hva er grunn til at dette er så vanskelig å etablere her i Norge eller andre plasser, er vanskelig for meg å forstå.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Ok, noen andre som har fått liknende beskjeder etter å ha handlet på marketplace? Fikk akkurat en mail om at min lisens var trukket tilbake (license revoked), uten noe videre forklaring? Fikk key'en tidligere da, så jeg skal forsøke installere å se hva som skjer, men jeg likte absolutt ikke den mailen...

 

EDIT: Vel, akkurat installert Vista, og jeg fikk aktivert så... :)

Endret av CodeXP
Lenke til kommentar

Jeg kontrollerte nå, og det viser seg at jeg har fått 2 mail.

 

Den første er [email protected] og gjelder Home Premium Family pakke

og den andre fra [email protected]>digital locker---Vista Ultimate.

(fra city den 06.02.07,tror jeg)

Begge bekreftelser OK.

 

Men innkjøp av Home Premium fra city den 18-19-02-07 , har ikke fått noe enda.

 

Kan godt tenke meg at jeg får noe rart jeg og.

Til slutt og sist virker det heile for enkelt, og har tenkt og nevnt angående dette tidligere.

 

Men vi som har fått det til, må vel kunne beholder dette, de kan forandre systemet sitt for seinere (får håpe ikke det da, for alle dem som ønsker seg å bruke det).

 

I tillegg synes jeg, at vi burde få noe helt gratis, noe som office2007, på grunn at vi kan tenke og handle over alle landets grenser. Vi kan skape fred og orden på planeten slik veit du. :innocent:

 

 

Jeg likte det fra mail::

 

Takk igjen for at du bruker digital locker på Windows Marketplace.

 

Kos deg med den nye programvaren.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Windowsmarketplace i dag. Vedrørende kjøpene mine som ligger på 'Vent'.

 

De sa rett og slett at E-post adressen måtte bekreftes. Man skulle trykke på 'Klikk' i bekreftelsesmailen. Problemet er som dere vet at det ikke er noen hyperlink på 'klikk'.

 

Men nå skal jeg prøve med en Engelsk språkpakke for å se om mailen blir ok da.

Lenke til kommentar
Det virker som man må bekrefte den E-post adressen man har. Og jeg har en anelse om at det står 'Klikk' uten noen hyperlink fordi de ikke støtter Norske kunder enda. Det skal stå 'here' med fungerende hyperlink. Gleder meg til jeg får språkpakken ned. Håper det ordner seg.

7991677[/snapback]

 

Stemmer det. Jeg testet nå fra serveren min i England, og da fikk jeg validert e-mailen min uten problemer. Så det har med språket å gjøre. Bruker du kun engelsk språk i IE og kommer inn slik at Marketplace også er på engelsk, så er det ikke noen problemer.

 

Vil ikke teste å bestille noe, for nå har jeg nok lisenser for en stund, men fikk validert e-mail adressen. Og mye av problemet ligger nok der.

Lenke til kommentar

Funket ikke noe som helst her. Så nå har jeg bestilt Vista Ultimate Upgrade Norsk fra komplett data. Regner med at jeg da vil kunne hente 2 stk. home premium på Microsoft for 350,- Kroner Pr. stk?

 

Edit: Forresten så er det en ny måte å installere Vista Upgrade versjoner uten å måtte installere 2 ganger. http://www.mydigitallife.info/2007/02/05/b...retail-version/

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...