Gå til innhold

hvordan lage en egen gjestebok


Anbefalte innlegg

driver da å prøver lage meg en hjemmeside. Og vil da selvfølgelig ha en Gjestebok på siden. er litt ny på koding men de er ikke helt gresk.

Har sett på flere forskjelige gjestebøker på hotscrips.com men ikke funnet noen som passer inn i mitt design. gjesteboken skal inn i en cell i en tabel. hvor jeg har et bakgrusnsbilde(i cellen) bilde har hvitbakgrunn med kanter. så gjesteboken bør da ha hvit bakgrunnsfarge. jeg har støtte for php på siden men ikke sql. men dette er noe jeg får vist/når jeg bytter host.

 

Har prøvd noen av de php scripta på hotscrips men fungerer dårlig siden alt av linker blir feil. noe jeg tror skyldes at jeg ikke har klart å endre designe på main siden i gjesteboken så jeg har include mainsiden i cellen og dermed fått inn mainsiden med designe jeg vil ha men da fungerer ingen av linken.

La meg prøve forklare hvorfor; mainsiden til gjestebok scriptet heter: pbguestbook.php

men "gjesteboksiden" min heter gjestebok.php hvor jeg det har en tabel og en cell hvor jeg har includet pbguestbook.php

alle linker burde være pbguestbook.php?xxxxxxx

men av en grunn blir gjestebok.php?xxxxxxx

 

 

vist jeg åpner pbguestbook.php i eget vindu, så funger alt som det skal så jeg tror det må være at jeg bruker include eller noe.

 

Noen som har noen ideer til å fikse dette problemet, eller hjelpe meg med en ny gjestebok

 

 

på forhånd takk

 

MVH

 

lilfire

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Åssen fikk du til slik at Mail: [email protected] står der bare hvis det er fylt ut?

 

Alle inlegg legges i en txt-fil og innholdet sjekkes idet de tlegges i filen. Felter som er tomme (i dette tilfelle mail) blir ikke skrevet inn i filen.

 

edit: på grunn av spam fra bots/webcrawlers blir ip-adressen til den som skriver inlegget logget. på alle filene på hjemmesiden kjøres et ecript som sjekker om en ip-adresse er svartelistet. hvis den er det blir folk nektet adgang.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...