mongojarle Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 (endret) *Hei hooo.. Jeg vet det finnes mange andre slike tråder, men denne er anderledes Jeg limer inn her beskrivelsen av problemet som jeg sendte til microsoft Customer Support: Formaterte systemet mitt i dag, la inn Windows og SP2.La inn MSN Live Messenger fra www.msn.no. Logger på, men har ingen kontakter på listen. Prøver hjelp, gjør som det står *sletter contacts cache*. Hjelper ikke. Avinnstallerer MSN, og legger inn igjen, ingenting hjelper. Lastet ned et tredjeparts-messenger program *aMSN* og kjørte det, der kom alle kontaktene mine frem. Samme gjør MSN Live Messenger på andre maskiner. Prøvde da å lagre alle kontaktene mine, sende filen til den maskinen det ikke funker på, og importere de i MSN der. Alle kontaktene kom frem, men jeg kunne ikke se om de var online, de kunne ikke se om jeg var online, og hverken meg eller de kunne starte en samtale. Så det virker som MSN Live-klienten på min maskin ikke klarer å laste ned kontaktlisten. Når jeg logger på får jeg advarselen "På grunn av et tilkoblingsproblem kan det hende at endringene du gjør, ikke vil bli gjeldende på andre datamaskiner du bruker". Går jeg på Verktøy - Alternativer.. - Tilkoblinger: "Du er direkte tilkoblet .NET Messenger service" "Du er koblet til internett via et kablet nettverk" "Du er koblet til internett ved hjelp av en direkte tilkobling *admin*" Jeg har en tilkoblingslogg som jeg kan sende med senere hvis det er ønsket. Nettverket jeg er tilkoblet er et kablet nettverk og går via VPN. Dette er ikke problemet, da minst 1000 andre bruker det samme systemet uten problemer. Firewall er AV. Men, får jeg en ny mail, vises dette korrekt i MSN. MSN Live Messenger build 8.0.0812.00 Svaret fra MCS: Hei Jarle,Takk for at du kontaktet MSN Messenger. Jeg heter Joanna og jeg har lest e-mailen din. Hvis du mangler noen, eller alle dine kontakter, prøv følgende løsninger I rekkefølgen de er opplistet: 1. Hvis det ikke er lenge siden kontaktene forsvant fra listen, logg ut av MSN Messenger, og deretter logg inn igjen. 2. Hvis steg 1. Ikke løste problemet og du har en sikkerhetskopi av dine kontakter, importer kontaktene dine igjen: a. Start MSN Messenger. b. Under Kontakter menyen, klikk Importer kontakter fra en lagret fil. c. Finn filen som inneholder sikkerhetskopien av dine kontakter, og klikk deretter åpne. d. Du kan få en av de følgende meldingene: "Alle kontaktene i denne filen fines allerede i listen". "Alle kontakter har blitt suksessfullt innlastet". 3. Fjern hurtigminnet og informasjonskapsler i Internett Explorer: Internett Explorer 5.x a. Start Internett Explorer. b. Under Verktøy menyen, klikk Internett Innstillinger. c. Klikk Generelt fanen. d. Under Midlertidige Internett filer, klikk Slett filer, for å slette hurtigminnet. e. Klikk Innstillinger, og deretter klikk Vis Filer. f. Under rediger menyen, klikk Merk alt. g. Under fil menyen, klikk Slett Filer. h. Likk vinduet, og klikk Ok. Internet Explorer 6.0 a. Start Internet Explorer. b. Under Verktøy menyen, klikk Internett innstillinger. c. Klikk Generelt fanen. d. Under Midlertidige Internett filer, bruk en av de følgende metodene: Klikk Slett filer for å slette hurtigminnet. Klikk Slett informasjonskapsler for å slette informasjonskapslene. e. Klikk Ok. Netscape Navigator 4.0 eller senere a. Start Netscape Navigator. b. Under rediger menyen, klikk Egenskaper. c. Klikk Avansert, og deretter Hurtigminne. d. Klikk Fjern Hurtigminnet, og klikk deretter Ok. e. Klikk Ok. f. Klikk Fjern hurtigminnet på disk, og klikk deretter Ok. g. Klikk Ok. Takk for at du bruker MSN Messenger. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Med vennlig hilsen , Joanna MSN Messenger Dette kan jeg med sikkerhet si at ikke hjelper, ettersom jeg ikke har noen informasjonskapsler eller hurtigminne i IE, jeg har ikke brukt det etter at jeg formaterte. (Og hvor er bruksanvisningen for IE7?) Og bare for å gjøre det enda klarere, kontaktlisten kommer opp i andre tredjepartsklienter på denne maskinen, kontaktene kommer opp i MSN Live Messenger på andre maskiner, og kontaktnee ligger urørt i Hotmail-kontoen. Er det noen nettverksprotokoller eller noe annet msn trenger for å få lastet ned denne listen? Jeg kan legge til kontakter nå til min tomme liste, med de vises ikke som pålogget selv om de er det, og ingen kan få kontakt med min msn. Derfor kan det jo tenkes at msn kobler seg til, men at den ikke klarer å åpne noen forbindelse til de/den serveren som håndterer samtaler/status/kontaktliste/whatever. Jeg har ingen problemer med å logge meg på msn, er bare alt annet som ikke funker. Håper noen kan hjelpe meg med dette, om substitutt nå bruker jeg Trillian, men MSN er det beste alternativet for meg (sammen med msg Plus! og aPatch). Endret 1. februar 2007 av jalejale
mongojarle Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Skrevet 31. januar 2007 (endret) Ingen svar i hele dag? Neivel, det er slik man ser hvem som er ens venner, og hvem som ikke er ... Neida. Men dette skjedde jo som sagt etter at jeg hadde lagt inn windows på nytt. Det jeg ikke har sagt er at jeg lagde min egen windows-versjon. Tok en release der alle updates til og med januar er med, stappet den inn i nLite og tok vekk en hel masse drit. La også til noen programmer og drivere, så hele windows-cd ble 300mb. Så teorien min nå er at jeg har tatt vekk noe som MSN trenger. Så nå skal jeg lage en ny windows-cd, der jeg ikke tar vekk så mye, innstallere det, og se om det funker. Jeg gidder ikke legge inn en tidligere versjon av MSN heller, det blir så mye mas og drit. Må ha den nyeste versjonen for å bruke alle funksjoner og slikt. Endret 31. januar 2007 av jalejale
mongojarle Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Skrevet 1. februar 2007 Hei til alle som ikke svarer... Jeg har fått det til, uten deres hjelp, uten noen andre sin hjelp. Skulle legge inn nLite igjen i går for å lage meg en ny WinCD som forhåpentligvis ikke booter så mye ufrivillig og slikt Men når jeg skulle legge inn nLite fikk jeg beskjed om at jeg trengte .NET Framework 2.0, så jeg la inn det å jeg. I dag fikk jeg blåskjerm, så jeg måtte naturligvis restarte maskinen, og da jeg kom inn i win igjen dukket MSN opp som vanlig, så jeg trykker på Logg inn bare for å se. Og tror du ikke kontaktlista kom opp? Uavhengig av din tro, så gjorde den det. Så da mistenker jeg .Net 2.0 til å være "synderen", eller rettere sagt det som manglet. MSN funker nå helt perfekt igjen. (Så nå slipstreamer jeg .Net 2.0 inn på winCD'en jeg lager)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå