Gå til innhold

Billigere GeForce 8800 snart i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om disse DX10-kortene kommer med støtte for HDCP?

7840242[/snapback]

 

 

Synes å huske jeg har sett ett sånt HDCP merke på eska til mitt Asus 8800 gtx kort.

Er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekka det.

Og om de nye korta som kommer har det er jeg ikke sikker på.

Men det hadde vært fint med et passivt kjølt DX10 kort i MediaCenter Pc'en, som støtter HDCP.

Lenke til kommentar

Etter at kopisperren på HD DVD og Blu Ray ble lurt er jo HDCP ikke lenger såå farlig selv om jeg er sikker på at MS klarer å finne upraktiske og brukerfiendtlige måter å bruke HDCP på i Vista i tiden fremover.

 

Er det noen forbedringer i Dx10 for dekoding av HD materiale?

Eller er det bare rå ytelse som gjelder fortsatt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Etter at kopisperren på HD DVD og Blu Ray ble lurt er jo HDCP ikke lenger såå farlig selv om jeg er sikker på at MS klarer å finne upraktiske og brukerfiendtlige måter å bruke HDCP på i Vista i tiden fremover.

7841627[/snapback]

1. Ikke bland den kopisperren til HD-DVD/Blu-ray med HDCP

 

2. Ikke skyt Microsoft... De bare implementerer HDCP-standarden. Det er ikke de som har laget den.

Lenke til kommentar
Raptor,10/02-2007 : 16:23]2. Ikke skyt Microsoft... De bare implementerer HDCP-standarden. Det er ikke de som har laget den.

7912917[/snapback]

Men de behøver ikke å implementere den, ikke sant? De velger å gjøre det fordi de er enige i prinsippet om kopibeskyttelse.

7926931[/snapback]

Dessverre så er både Microsoft nikkedokken til filmselskaper i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Etter at kopisperren på HD DVD og Blu Ray ble lurt er jo HDCP ikke lenger såå farlig selv om jeg er sikker på at MS klarer å finne upraktiske og brukerfiendtlige måter å bruke HDCP på i Vista i tiden fremover.

7841627[/snapback]

1. Ikke bland den kopisperren til HD-DVD/Blu-ray med HDCP

 

2. Ikke skyt Microsoft... De bare implementerer HDCP-standarden. Det er ikke de som har laget den.

7912917[/snapback]

 

 

1. jo, siden man unngår begge ved å kopiere hd-dvd og blu ray

 

2. Nei de hadde helst sett at selv kunne eie standarden. Å si at ms ikke liker drm blir litt for dumt, de er så glad i lage nye drm-standarer at de ikke selger sine egne (og morra si). jfr. Zune vs. play4sure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...