Gå til innhold

Epic's vice president prater om UT3/ps3/xbox 360


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Unreal Engine heter vel nettopp det, fordi den ble kalt opp etter Unreal Tournament for mangfoldige år siden.. ikke fordi den ble kalt opp etter Unreal Tournament III, som ennå ikke er gitt ut.. Unreal Engine har blitt et eget merkenavn blant utviklere, på samme måte som Unreal Tournament har blitt et merkenavn blant gamere. Å si at Unreal Engine 3 heter det pga Unreal Tournament III blir å skyte seg selv i foten da spillet faktisk het Unreal Tournament 2007 helt til for et par dager siden.. Hvorfor het den da ikke Unreal Engine 2007..? (Tror heller at Unreal Tournament III ble navnet fordi 3 går igjen i alt denne generasjonen.. PS3, Xbox3 60, Unreal Engine 3, GeoW Triologi, Mass Effect Triologi, Too Human Triologi... The number is 3! Om du har noe med 3 i spillene dine i dag, selger det som hakka møkk. :p

 

Hva er så spesielt med at han nevner spesifikt PS3, når han blir spesifikt spurt om PS3? Det finner jeg lite spesielt.. :)

 

Men det skal være sagt at det er på god tid noen sier noe positivt om utvikling til Sony sin konsoll! Tror tredje-parts game-engines vil være redningen for de små studioene denne generasjonen.. Håper ikke kostnadene med kjøp av slike game-engines er ruinerende...

7838295[/snapback]

 

Dersom motoren fikk navnet av et spill, så var det nok Unreal og ikke UT.

Og du glemte Halo 3 i "3-serien" din. :p

*pirke pirke*

Lenke til kommentar
Dersom motoren fikk navnet av et spill, så var det nok Unreal og ikke UT.

Og du glemte Halo 3 i "3-serien" din. :p

*pirke pirke*

7838964[/snapback]

Halo brukar vel ikkje Unreal motoren.. ?

Dei spela som blei nevnt av RoninMasao brukar alle Unreal (III) motoren.

 

Gears of War.

Mass Effect

Too Human

 

*pirke i Vo0do0*

7839496[/snapback]

 

Artig at du la merke til det.. var ikke min intensjon oå kun liste spill som brukte UE3.. Men det tyder vel på at Unreal Engine 3 spill klistrer seg bedre til hjernen..

Lenke til kommentar

I et videointervju hos GT blir en av utviklerene bak GeOW intervjuet. Der forteller han om fordelene ved å ha bare en plattform å jobbe opp mot. Da kan man konsentrere seg om å utnytte kraften i den konsollen 100%, slik som vi har sett i GeOW.

 

Derfor vil eksklusive titler til konsollene alltid se bedre ut enn multiplattformspill. Det virker som Epic tar dette seriøst og vil lage best mulig spill til både PS3 og Xbox 360, og at dette er grunnen til at det vil være en forsinkelse mellom UT3 til Xbox 360 og PS3. At spillet kommer til 360 først (som nevnt i et annet innlegg her i forumet) er sikkert fordi de spinner videre på erfaringene de har gjort med GeOW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...