Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig og bra styling-lakkering?!

tiiim

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg noe styling:

frontleppe, bakleppe, takspoiler, øyelokk (til frontlys) og sideskjrt.

Frontleppe og bakleppe er ikke det samme som frontfanger og bakfanger.

Leppen settes på orginal fangeren og er ikke mer enn 3-4cm høy.

Bilen er en toyota corolla E12, 5dørs, 110hk, 2002model etc..

Fargen er standard granitt (mørk grå)

Så det jeg lurer på er, om noen har erfaring med billige og gode lakkerere i Oslo/Asker/Bærum/Buskerud/Vestfold området ?!

Har forhørt meg litt selv og fikk prisoverslag på 10.000kr, sykt mye spør du meg.

Om noen også vil hjelpe meg på fritidsbasis kunne jo det også være av interesse,

men lakkeringen må være pent gjort!!

Håper noen kan hjelpe, hvis ikke blir det vel fort en svensketur :)

Videoannonse
Annonse

hva skjer der?!

Har ikke registrert meg på bilforumet..

Men om jeg setter på stylingen og vil ha en grov hellakkering av bilen i samme farge på nytt, hvor mye må jeg ut med da?!

Har nemmelig en del steinsprutskader og en irriterende ripe på nestn 2meter (En idiot som har skrapt bortover med nøkkelen sin, ikke dypt!)

Hører jo at det vil være like rimelig med hellakkering som lakkering av div styling...

Det er en type i skedsmo området som lakkerer deler billig for ungdom... Er visstnok ganske god.

Hellakkering= stor forskjell i pris.. Hvis proffer skal ta det utenfor arbeidstiden, så blir det fort 10-15.... MEN, har sett det helt ned til 4, MEN da må du ha lakken etc selv..

Edit: spurte på hellakkering hos Lundsrud på min 242... 35 tusen skulle de ha.. Og da hadde jeg fjernet alt av lister, lykter etc etc, og grov samt finsparklet......

Så jeg kjøpte utstyr selv, og skal lakke for første gang innen kort tid :D

10000kr virka egentlig som en veldig grei pris det! :)

7841653[/snapback]

Jeg synes 10.000 er for dyrt for bare, frontleppe, bakleppe, takspoiler og øyelokk.

Jeg ville egentlig ikke betalt mer enn 5.000-6.000.-

mener at 10.000 er for dyrt bare for de små 4 tinga...noen enige med meg? :thumbup:

10.000 er blodpris...

Aldri i livet... Hadde det vært med montering av stylingen så kanskje, men alt for dyrt...

Tror nestn jeg må registrere meg på bilforumet :p

5-6k har jeg egentlig også satt som maksgrense...

front og bak-lepper er jo kun små tynne lister som festes på org.fangeren... så syyykt dyrt!!

hehe, misforstod det volvokongen.

En hellakkering som er bra utført ville jeg seff betalt 10.000 for...

Men syns det er irriterende at norge er så ekstremt dyrt.. greit, vi tjener et par tusen mer i mnd enn feks en svenske... men vi har jo f... ikke halv pris på biler, alkis, mat, etc heller da.. *arrgh*..

der fikk jeg det ut:D

Tror nestn jeg må ta kontakt med dem Eplejus !!

Rart at de fleste skal ha like mye for en frontleppe som en frontfanger...

Rart at de fleste skal ha like mye for en frontleppe som en frontfanger...

7845628[/snapback]

www.gulesider.no <-- så finner du mange lakerings verksteder i nærheten av deg, ta deg en tur til dem og spør, til slutt finner du den billigste verkstedet.

Post bilder av bilen hvis du har/kan...og ta gjerne bildet av stylinga også :)

Det blir fort dyrt, selv om du bare skal ha et par deler lakkert.

Delene må like fullt tørkes i boksen, noe som koster penger i oppvarming og kapasitet, samt den kostnaden lakkeringsverkstedet tar i ren oppstartspris et cetera.

7849255[/snapback]

Vet du hva som er lettest, kjøp spray og lakker selv, det er ikke mye som skal lakkeres så det vil vell ikke se så stort forskjell, eller vil det?

Endret av MercedesMotor

Ville ikke spraylakkert det, men det er absolutt mulig å få til et godkjent resultat om du legger litt vilje til. Lån en kompressor og lakksprøyte, eventuelt kjøp, og finn et egnet lokale.

For å unngå at støv og slikt skal feste seg kan det lønne seg å spyle alle overflater med vann før du starter lakkering har jeg hørt, og det virker jo logisk.

Jeg er nok for slapp til å sette igang et så stort "gjør-det-selv" prosjekt..

Om jeg ikke finner noen i norge så vet jeg jo heldigivs at vårt kjære naboland gjør samme jobben for nestn halve prisen...

Joa, skal jeg innom de som er i nærheten av meg må jeg vel ut med 2-3mill for en lakkering... er jo oslo-vest/bærum

har ingen bilder ennå, siden stylingen ikke har kommet fram ennå.. men er i bestilling.. så tar vel en 2-5uker?!

Endret av tiiim
Det blir fort dyrt, selv om du bare skal ha et par deler lakkert.

Delene må like fullt tørkes i boksen, noe som koster penger i oppvarming og kapasitet, samt den kostnaden lakkeringsverkstedet tar i ren oppstartspris et cetera.

7849255[/snapback]

Det er det som disse gnienpetterne ikke skjønner.

Det er faktisk en del arbeid å pusse og sparkle og lakke, og ja, det koster faktisk endel å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...