Gå til innhold

Amentio En seriøs aktør ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som kjenner til seriøsiteten,eller rettere sagt mangelen av sådan,til amentio ?

 

D. 26.1.07 (en fredag) la jeg inn en bestilling hos dem på div varer,deriblandt en samsung lcd tv LE40F71B.

 

Neste dag fant jeg tv`n 1000 kr billigere hos pc-Expres,siden jeg ikke driter penger så sendte jeg mail til Amentio med spørsmål om prisreduksjon,eller en evnt avbestilling,for så å heller bestille av Pc-Expres.

Da jeg kom hjem fra jobb mandag,så jeg at ordren var pakket å klargjort for sendig,alt utenom tv`n,men nå ser det ut til at de har sendt den også.

 

Har nå sendt de 2 stk mail,ingen har de gidda svare på,dette er noe jeg vil karakterisere som platt,om ikke elendig kunde behandling.

 

Tv`n kommer etter all sansynlighet til å bli returnert :nei: .

 

Jeg må si meg skuffa over Amentio på denne fronten,har hørt en del blandet om de,alt ifra dårlig til veldig bra.

 

Hadde selvfølgelig håpet min erfaring skulle bli veldig bra,men det ser dessverre ikke slik ut.

 

Mvh Helge.

Endret av Stoned
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge siden er det du sendte mail da? Hvis det haster bør du heller ringe. Svar innen 24 timer bør man kunne forvente, men da er det ofte for sent i sånne saker.

 

Bestilte en skriver hos dem for en ukes tid siden, og de var veldig kjapp til å sende den, så jeg har ingenting å klage på foreløpig :)

Lenke til kommentar

Sendte den første mailen til de på søndag formiddag.

 

Poenget mitt med denne saken er at mitt intrykk er at de bare har sendt avgårde å gitt fae. i mailen jeg sendte hvor jeg,om jeg ikke fikk samme pris,ville heve kjøpet.

 

Det skal ikke gå ann mener jeg av en seriøs webshop å ikke klare gi et svar innen en arbeids dag,nå har det gått over 48 timer,intet svar.

 

er fult klar over at det fins noe som heter telefon,men trodde kanskje at en webshop som har passert 1985 hadde noe som heter mail support.

 

Men her tar jeg kanskje feil.

 

P.S Jeg har overhodet ingenting annet å klage på når det gjelder amentio.

De har en kjapp forsendelses rutine tydligvis,har nemlig allerede mottatt deler av bestillingen,å det er veldig bra.

 

Det er responsen på mail som irriterer meg,mener dette MÅ fungere bedre.

Da hadde vi sluppet å måtte kødde med retur å sjait,noe som medfører merarbeid både for amentio og meg.

 

 

 

Mvh Helge

Lenke til kommentar

Jeg har også negative opplevelser med Amentio.... Fikk et nytt skjermkort derfra for en stund tilbake, som viste seg å være DoA (Dead on Arrival). Sendte det tilbake, og hørte ikke noe mer fra dem. Sendte dem mailer i hauger, og etter en uke fikk jeg beskjed om at skjermkortet var sendt til USA(! for å testes. Jeg tenkte "jaja", ventet en uke til før jeg sendte mail og spurte hvor skjermkortet var i løypa. Tilsammen tok prosessen fra jeg sendte skjermkortet til jeg fikk et nytt et 1 og en halv måned. Bestiller aldri derfra mer... :mad:

Endret av tobbelulle
Lenke til kommentar
*snipp*

7835108[/snapback]

 

problemet er at det ikke er de som håndterer ordren, men speiler av leverandør. Ergo så vil ordren godkjennes - sendes til leverandør og så sendes ut.

7836163[/snapback]

 

 

Greit nok det :cool:

 

Men er ingen grunn til ikke å svare på mail :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg bestillte også 40f71b fra Amentio, den korte stunden de hadde listet prisen til 15900 (ca). Fikk en ordrebekreftelse pålydende 16.134,- i mailen kort tid etterpå. Jeg betalte med Visa, og pengene har blitt trukket fra konto.

 

Når jeg bestillte hadde de eta 31.01. I dag morres ser jeg på siden at de har forandret dette til 28.02. Jeg har ikke fått noen beskjed om dette, og sendte en mail med spørsmål om leveringsdato. Har ikke fått noe svar.

 

Jeg må si at jeg føler meg litt snytt, jeg byttet fra bestilling hos komplett (som hadde samme leveringsdato i utgangspunktet) fordi amentio var 4000,- billigere. Men hvis jeg ikke får tv'en så hjeler jo det lite.

 

(oppdatert) Jeg ble utolmodig og ringte Amentio. Fikk svar etter 5-7 runder med "våre opperatører er fortsatt opptatt". Jeg fikk snakke med en hyggelig fyr som forklarte meg at de jobbet med å få tak i disse tv'ene akkurat nå. Han håpet å kunne levere til meg i løpet av noen dager, og ga meg beskjed om ringe igjen i starten av neste uke hvis jeg ikke hadde hørt noe mer.

 

Litt mer betryggende i hvertfall. Jeg synes uansett fortsatt at mail-responsen er krittikverdig (les ikke-eksisterende).

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Må bare bøye meg i støvet for amentio,som nå har vist en glimrende service :thumbup: .

 

I dag ca kl halv to ringte en svært så hyggelig kar,Erik, til meg ifra amentio.

 

Han sa han beklaget den sene mail responsen,som hadde sin grunn i at de hadde det svært så travelt for tiden.

 

Men kunne som plaster på såret gi meg samme pris som pc-Express,hva kan jeg si annet enn at jeg ble mektig :dribble:.

 

Om det nå viser seg at jeg også får tv`n om ikke så altfor mange dagene,ja da har jeg funnet en ny favoritt web butikk.

 

Så min totale erfaring med Amentio så langt (sett bort ifra mail respons)har status. :thumbup::thumbup:

det vil si veeeldig fornøyd.

 

Kommer med en oppdatering når jeg har fått tv`n.

 

Mvh En veldig fornøyd Amentio :love: kunde.

Endret av Stoned
Lenke til kommentar
eh...jeg skulle til å kjøpe PCdeler fra amentio, men hehe hvordan registrerer jeg meg? :blush: 

det står bare bedriftskundet under innloggingen

7843434[/snapback]

 

 

Hei crazy_man.

 

Du handler det du vil ha,går så til kasse og følger registrerings veiviseren videre.

 

Piece of cake :thumbup:

 

Mvh helge

Lenke til kommentar
Sjekket ut litt rundt firmaet, og det virker absolutt solid.

 

Når man ser Deres profil på brreg, er det gledelig lesning.

Jeg er vant til å lese historikken til Whitebox og selskapene som dets innehavere har åpnet og lukket i tide og utide.

Amentio ligner ikke i det hele tatt, de har jo til og med regnskap og årsmøter.

 

Ser veldig bra ut.

 

Lykke til

 

DRajnyrb

7843415[/snapback]

 

 

Har bestillt varer fra dem 3 ganger, alle gangene har pakken stått klar utenfor døra dagen etterpå. Det kaller jeg bra service!

Lenke til kommentar

Jeg har handlet med dem en del ganger gjennom jobben, og bortsett fra en levering som tok en del tid, har jeg ingenting negativt å si om dem. Det skal kanskje sies at jeg har Håvard Fuglem (daglig leder) som kontaktperson, og ringer ham når jeg lurer på noe :-)

Lenke til kommentar

Det som gjorde at jeg snudde i min oppfatning av amentio,var det at de ringte meg og var svært så hyggelige,samt at de skulle gi meg rabatt på kr 1000,som utgjorde differansen hos pc-express.

 

MEN det kan selvfølgelig fort forandre seg, grunnet at ingenting har hendt enda,2 av 5 vareslag er enda ikke mottatt,de er heller ikke sendt,et webkamera og tv`n,og det er heller ikke overført penger enda.

 

Det er også et litt rotete og uoversiktelig forsendelses system de har,det står at alt er sendt,men er ikke oppført sporingsnummer på hverken tv eller kamera.

 

Men de må jo få LITT tid på seg til å ordne opp ;)

 

Jeg lever nå i håpet og spenning av når jeg mottar resterende varer og peng :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...