Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den nye Think (Elbil) kommer!


Heimdall

Anbefalte innlegg

Den nye Think kommer i løpet av 2007. Kjørelengden har økt i forhold til den gamle versjonen, og du skal nå kunne kjøre ca 190 km på full ladning (under optimale forhold) Altså mer enn nok til det daglige bruk.

Jeg antar at det etterhvert vil komme forbedringer i batteriteknologien som gjør at vi om noen år kan legge på ytterligere 50-60 km til kjørelengden.

 

Du kan laste ned en powerpoint presentasjon her (PTT fil) :

http://www.foundation.no/index.php/content...ty%20(A306).ppt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er nytt med den a? Fortsatt den samme gamle stygge plastboksen jo...

 

Det er forferdelig synd at man i 2007 skal finne disse under ekstrautstyrlista:

-Doble Airbags

-ABS Bremser

 

Gratulerer Think, dere har satt bilverden tilbake 15 år.. Eller iallefall prøvd...

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Hva er nytt med den a? Fortsatt den samme gamle stygge plastboksen jo...

 

Det er forferdelig synd at man i 2007 skal finne disse under ekstrautstyrlista:

-Doble Airbags

-ABS Bremser

 

Gratulerer Think, dere har satt bilverden tilbake 15 år.. Eller iallefall prøvd...

7825434[/snapback]

 

Hehe! Ja, du har vel rett i det.

Men jeg kunne likevel tenke meg en slik. Da er man ihvertfall litt mere uavhengig av haliken (staten) sine bensinpriser.

Lenke til kommentar
Det var en like tåpelig og retorisk påstand som å påstå at om FRP får jobbe i ti år, så vil vi ikke ha sykehus.

7825971[/snapback]

Nå var dette satt veldig på spissen, å med et snev av humor. Men selvironi og politiske meninger har sjelden gått hånd i hånd :)

7826583[/snapback]

Er ikke så vanlig i FRP-leiren heller. :)

7827970[/snapback]

ja det var generelt :) Forøvrig så hører jeg ikke hjemme i noen av leirene.

Lenke til kommentar
Syns den ser pen ut, jeg. Kunne gjerne ha tenkt meg en slik en om jeg fortsatt gikk på skole her i byen :) Men, nå som jeg pendler en time om dagen, tror jeg nok jeg holder meg til 9000-en min til jeg får råd til en 9-5 ;)

7828438[/snapback]

 

Hvis man kan lade Thinken på jobben/skolen kan man jo godt pendle en time til jobben. (Du bor vel neppe over 18 mil fra jobben?)

 

Kjørekomfor i den gamle Thinken var vel litt så som så. Bremsene var også temmelig dårlige. Håper dette bedrer seg litt med den nye versjonen.

Lenke til kommentar
Syns den ser pen ut, jeg. Kunne gjerne ha tenkt meg en slik en om jeg fortsatt gikk på skole her i byen :) Men, nå som jeg pendler en time om dagen, tror jeg nok jeg holder meg til 9000-en min til jeg får råd til en 9-5 ;)

7828438[/snapback]

 

Hvis man kan lade Thinken på jobben/skolen kan man jo godt pendle en time til jobben. (Du bor vel neppe over 18 mil fra jobben?)

 

Kjørekomfor i den gamle Thinken var vel litt så som så. Bremsene var også temmelig dårlige. Håper dette bedrer seg litt med den nye versjonen.

7831341[/snapback]

 

Det er hovedsaklig kjørekomforten jeg er ute etter når jeg pendler. Stillheten, storheten og mykheten. Ikke minst, nå har ikke jeg faktisk kjørt en Think, men jeg vil tro at jeg føler meg langt tryggere i en 9000 enn i en Think. Trygghetsfølelsen i Saaben er unik, spesielt etter å ha krasjet en bil allerede i en alder av 18 år og 9 måneder...

 

Til bytrafikk er nok Thinken overlegen. Langt lettere å parkere (svingradiusen til Saaben er ikke av de korteste), og siden hele byen her er en diger åsside (Molde), så går det mye bensin i bakkene...

Endret av OML
Lenke til kommentar
mener å huske at batteriene koster styggmye?

at det nesten ikke er verdt å kjøpe nytt batteri, hvis det du har ryker...?

7831383[/snapback]

 

Ja, tror det var 60 000,- den gang, sikkert mere nå.

7834490[/snapback]

 

 

Fra NRK:

Kundene som kjøper Think vil måtte inngå en avtale om batterileasing. Det betyr at en ikke kjøper batteri, men leier det for en viss sum i måneden.

- Det vil bli rundt 1000 kroner i måneden. Når da batteriet blir dårlig får bileierne et nytt uten ekstra kostnad. En betaler på forhånd på en måte, sier Einar Håndlykken til NRK Østafjells.

 

Så da blir det jo bare hypotetisk hvor mye batteripakken koster.

Hele artikkelen her:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...kerud/1.1741690

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...