Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi S4 93-94


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, 4,2 literne har alvorlige problemer på sine eldre dager. Bare å sjekke et hvilket som helst Audi-forum.

 

S4 er uansett dyr i drift. Fra en annonse på Finn:

Det er en meget pen og vedlikeholdt bil, det er skiftet reg reim ved 200.000 km, nye fjærer og støtdempere foran og bak, vannpumpe og strammehjul, radiator, bremseklosser/skiver/kalypter er byttet på alle hjul, nye dekk + felger vinter 16", nye dekk sommer 17", EU godkjent september 2006. Det er Audi Bose anlegg med 11 høytalere i bilen.

 

Det er byttet mye foringer og slitedeler i forstillingen. Dersom det er ønskelig kan kvittering forelegges.

 

 

En annen annonse:

byttet mye siste to år- 2005: senkesett, bremser foran og bak, bærearm foran, kulelager- 2006: hydraulikkpumpe, varmeapparatregister, coil, tenningsmodul.

 

En til:

Kattene er deffekte, og noen lys i div brytere, men det er vel bare å bytte pære:p

 

Ny håndbrekkwire, driv reim, oljeskift, filterskift, tennplugger, en tennstav, coiler, luftfilter. regreim , vannpumpe, strammer byttet for ca 25000km, spjeldmotor på klimaanlegget, en motor på noe vanngreier, xenon-match pærer, turbotrykkmåler. Redstuff og Greenstuff klosser. tja.. tror dette er allt.

 

har ikke hatt noe trøbbel med bilen, bare når coilene gikk. fjusker litt, får nye på onsdagen.

 

Det er ikke akkurat Opel/Ford-delepriser på Audi. Lykke til!

Endret av Dovrebanen
Lenke til kommentar

Skal du ha grombil så må du regne med å måtte vedlikeholde den, dette pga flere grunner.

Først og fremst å holde den i stand for å sikre en driftsikker og pålitelig bil, og i neste rekke kommer det med vedlikehold for å opprettholde et lavt verditap på bilen og unngå motorhavari og slike ting (oljeskift ofte og andre inspeksjoner for å se at ting er som det skal).

Ingen tvil om at det er råe biler, quattro er helt sykt.

Lenke til kommentar

Jeg ser etter noe slikt selv, men har vel kanskje bestemt meg for hakket nyere, en S6 av gamletypen (da 100 skiftet navn til A6), 1995-7 er det vel. Men kommer jeg over en strøken S4 så hadde jeg ikke trengt mye betenkningstid..

 

Jeg hadde helt klart gått for en 2,2 T med rekkefemmeren fremfor en 4,2 V8. Mye morsomme motor synes nå jeg, og har hørt fra "mange" at det er en mye mer driftssikker variant (og mye lavere forbruk). Jeg har prøvd begge deler, og for all del, begge er supre biler, men for meg faller det på den mest "fornuftige", om man kan si det om en slik bil.

 

Men så var det å sette i gang møllen med å selge bilen man har først da.. For et ork! (Noen som er interessert i en 99 TT..?)

 

Klart at en S-serie vil koste litt mer å eie enn biler flest, men jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...