Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi S4 93-94


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser annonser med disse bilene er det som regel stasjonsvogn med grønt skilt. men på noen er det 2.2 l og noen V8 på 4.2. er det de som surrer med annonsene mellon s og rs eller er det bare at du får den i forskjellige motorutgaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er bare at du får den med forskjellig motor utgave..... Det at det er grønnt skilt betyr bare at det er varebil med 2 seter.

7819376[/snapback]

 

 

Jeg vet selvfølgelig at grønt skilt er varebil. var bare for å forklare bilen lizzm

 

men takker for svar :thumbup:

Skrevet
Gå for 2.2turbo  :)

7819539[/snapback]

 

Kan bekrefte at den går no inni H**vete :) Den ultimate vinterbilen!

7819625[/snapback]

 

 

Men du får den med V8 for nesten samme prisen... det er jo mye grommere det..

Skrevet

Ofte blir 2.2TQ kjøpt av entusiaster, mens 4.2 blir kjøpt av power-freaks...

 

4.2L er billigere pga den er vanskelig å selge pga forbruk. Dessuten tror jeg det har blitt tatt inn flere 4.2 enn 2.2.

Skrevet

4.2ene skal visstnok ha litt problemer har jeg hørt. Vet ikke, men mener å ha hørt. Forøvrig veier vel motoren litt mer, mao dårlige vektfordeling, og 2.2ene er jo kjent som meget trimmevennlige. :)

Skrevet (endret)

Ja, 4,2 literne har alvorlige problemer på sine eldre dager. Bare å sjekke et hvilket som helst Audi-forum.

 

S4 er uansett dyr i drift. Fra en annonse på Finn:

Det er en meget pen og vedlikeholdt bil, det er skiftet reg reim ved 200.000 km, nye fjærer og støtdempere foran og bak, vannpumpe og strammehjul, radiator, bremseklosser/skiver/kalypter er byttet på alle hjul, nye dekk + felger vinter 16", nye dekk sommer 17", EU godkjent september 2006. Det er Audi Bose anlegg med 11 høytalere i bilen.

 

Det er byttet mye foringer og slitedeler i forstillingen. Dersom det er ønskelig kan kvittering forelegges.

 

 

En annen annonse:

byttet mye siste to år- 2005: senkesett, bremser foran og bak, bærearm foran, kulelager- 2006: hydraulikkpumpe, varmeapparatregister, coil, tenningsmodul.

 

En til:

Kattene er deffekte, og noen lys i div brytere, men det er vel bare å bytte pære:p

 

Ny håndbrekkwire, driv reim, oljeskift, filterskift, tennplugger, en tennstav, coiler, luftfilter. regreim , vannpumpe, strammer byttet for ca 25000km, spjeldmotor på klimaanlegget, en motor på noe vanngreier, xenon-match pærer, turbotrykkmåler. Redstuff og Greenstuff klosser. tja.. tror dette er allt.

 

har ikke hatt noe trøbbel med bilen, bare når coilene gikk. fjusker litt, får nye på onsdagen.

 

Det er ikke akkurat Opel/Ford-delepriser på Audi. Lykke til!

Endret av Dovrebanen
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke problemet med disse bilene, alt som dovrebanen refererer til er jo slitedeler...

Spjeldmotor på klimaanlegget er vel kanskje ikke like mye slite del som bremseklosser da..

Skrevet

Skal du ha grombil så må du regne med å måtte vedlikeholde den, dette pga flere grunner.

Først og fremst å holde den i stand for å sikre en driftsikker og pålitelig bil, og i neste rekke kommer det med vedlikehold for å opprettholde et lavt verditap på bilen og unngå motorhavari og slike ting (oljeskift ofte og andre inspeksjoner for å se at ting er som det skal).

Ingen tvil om at det er råe biler, quattro er helt sykt.

Skrevet

Jeg ser etter noe slikt selv, men har vel kanskje bestemt meg for hakket nyere, en S6 av gamletypen (da 100 skiftet navn til A6), 1995-7 er det vel. Men kommer jeg over en strøken S4 så hadde jeg ikke trengt mye betenkningstid..

 

Jeg hadde helt klart gått for en 2,2 T med rekkefemmeren fremfor en 4,2 V8. Mye morsomme motor synes nå jeg, og har hørt fra "mange" at det er en mye mer driftssikker variant (og mye lavere forbruk). Jeg har prøvd begge deler, og for all del, begge er supre biler, men for meg faller det på den mest "fornuftige", om man kan si det om en slik bil.

 

Men så var det å sette i gang møllen med å selge bilen man har først da.. For et ork! (Noen som er interessert i en 99 TT..?)

 

Klart at en S-serie vil koste litt mer å eie enn biler flest, men jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale den!

Skrevet
Klart at en S-serie vil koste litt mer å eie enn biler flest, men jeg har absolutt ingen problemer med å anbefale den!

7825624[/snapback]

Koster mer men gir så uendelig mye mer også :w00t:

 

SKAL ha S-bil en gang :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...